Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru Outback: Japonský horal od ledna i v Evropě

Aleš Dragoun
Diskuze (35)
Nejnovější Subaru Outback mělo premiéru v dubnu v New Yorku. Evropskou specifikaci Plejády odhalily nyní, těsně před koncem roku.

Outback stále vychází z Legacy, konkrétně z nejnovější šesté řady. První hranatá generace se však ještě bez oplastovaného kombi do lehkého terénu obešla, takže se vlastně jedná o pátou. Na té nejnovější stejně jako u „pětky“ najdeme tmavé plasty už jen na bočních prazích a spodních částech obou nárazníků. Drsňácký vzhled je dávno pryč, ale nový Outback je pořád praktickým kombíkem pro rodinu s pohonem všech kol a vyšší světlostí. Vnější design „šestky“ se také uklidnil a je prost nějakých výstřelků. Bude stárnout pomalu, i když Plejády dodržují zhruba pětiletý modelový cyklus, tedy velmi krátký. Pořád se nemusí líbit každému, Subaru má však svébytnou klientelu, která si cení jeho kvalit, výjimečnosti a je za ně ochotna pořádně zaplatit.

Auto měří 4810 mm, šířka se oproti předchůdci zvětšila na 1840 mm, do výšky ční prakticky shodných 1605 mm. Efektní bezrámová okna nemá výchozí Legacy už od minulé generace, ale pořád je to zkrátka a dobře Subaru. Pod kapotou se můžeme těšit na zážehové i vznětové motory připravené na emisní normu Euro 6, pochopitelně s protilehlými válci. Tak tradice velí. Benzinová jednotka s objemem 2,5 l dává 129 kW, diesel zůstává u dvoulitru a 110 kW. Manuální převodovka má šest stupňů, k dispozici bude i „variátor“ Lineartronic CVT se sedmičkou přednastavených rychlostí.

Interiér je usedlý a jednoduchých tvarů, stylisté si ani zde nehrají na nějaké převratné futuristické křivky a kudrlinky. Dali přednost kvalitním na dotek příjemným materiálům, pohodlí, střídmé dávce luxusu a hlavně ergonomii. Vše je tak v dosahu řidičovy ruky. Subaru ještě v nedávné minulosti trochu zaostávalo v palubních informačních systémech, nový Outback má však velkou barevnou LCD obrazovku. Tlačítek pod ní je minimum, ovladače samočinné dvouzónové klimatizace se stříbrným podkladem ale vypadají hodně efektně.

EyeSight s dvojicí barevných kamer ve vysokém rozlišení namontovaných po stranách vnitřního zpětného zrcátka by měly dostat všechny modely s bezestupňovými převodovkami. Tento systém zahrnuje i varování při změně jízdního pruhu, adaptivní tempomat a předcházení kolizím, které funguje hlavně ve městech, tedy do 50 km/h.

Evropské ceny zatím nebyly odhaleny, totéž platí o konkrétních výbavách, které se beztak trh od trhu liší. Musíme si počkat minimálně do ledna, i na ty české. Prodej nové generace se rozběhne ovšem až v březnu.

Aleš Dragoun
Diskuze (35)
22. 1. 2015 08:55
Re: Šišku ...
S tím Foresterem je to věc názoru. Jezdím s ním denně a hodně a opravdu se dá vydržet. Je to skvělé auto na cesty do Řecka, dálnice zvládá a po příjezdu na Peloponéssos hurá do hor nebo k zapadlým plážím mimo hlavní centra. Na to je úplně skvělý. Jediné co mě hodně vadí je klimatizace a topení v zimě. Vydržet se to dá, ale je třeba ji čistit 2x za zimu a často si dělá co chce i v manuálním režimu. Ale uznávám, že z hlediska řidiče WRX je to asi nuda. Zaplaťpámbu za ní .... Jinak Outback se mi docela líbí. Na Řecko je už trochu přerostlý (na průjezd některými horskými vesnicemi je i Forester tat tak ..) a připadá mi hezčí než předchozí generace. Tedy na fotkách ...
Avatar - Hammunasakra
13. 12. 2014 22:09
Re: Tej H6-ky je naozaj skoda.
Bylo to tak u minulý generace. Každej se vobčas sekne, klidně se už vrať :-)
Avatar - Hammunasakra
13. 12. 2014 22:08
Re: Klasika
:yes: :-)
13. 12. 2014 14:27
Re: Klasika
Má!
[odkaz]
13. 12. 2014 13:19
Re: Šišku ...
A maju aj iny problem:
[odkaz]