Subaru Solterra se blíží, má dorazit o prázdninách
První elektromobil v historii japonské automobilky je již za dveřmi. Bude mít mnoho společného s Toyotou bZ4X.
Spojení Subaru a Toyota úspěšně pozorujeme u sportovních modelů BRZ a GR 86. Modely Solterra a bZ4X tedy mají na co navazovat. Subaru Solterra se oficiálně představila v listopadu a již za několik měsíců se jí dočkáme také na silnicích.
První čistě elektrické Subaru v historii bude sdílet techniku se zmíněnou Toyotou bZ4X. Solterra je postavená na platformě e-SGP (e-Subaru Global Platform), navržené speciálně pro elektromobily a bude disponovat kapacitou baterie 71,4 kWh. Základní model Limited nabídne jeden elektromotor na přední nápravě s výkonem 150 kW, kde se počítá s dojezdem 530 km na jedno nabití. Druhá varianta Touring bude s motorem vpředu i vzadu, pohonem všech kol a nabídne kombinovaný výkon 160 kW. U čtyřkolky dojezd klesne na 460 km. Dle dosud dostupných informací se však na evropském trhu dočkáme pouze varianty s pohonem všech kol.
Solterra s pohonem všech kol by měla zvládnout zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,9 vteřiny, maximální rychlost elektrického Subaru bude činit 160 km/h. Elektrická Solterra nepřijde o pro Subaru známý terénní režim X-Mode. Tento režim řidiči pomůže v náročnějším terénu různými způsoby - například ideálním rozdělením točivého momentu mezi přední a zadní nápravu, plynulejší odezvou plynového pedálu, korigováním ztráty trakce a mnoha dalšími detaily.
V modelu Limited zákazník obdrží osmnáctipalcová kola, adaptivní tempomat, režim X-Mode, přední i zadní vyhřívané sedačky a také 360stupňovou kameru. Ve čtyřkolkové variantě Touring se dočkáme dvacetipalcových kol, kožených sedadel, panoramatické střechy nebo zvukového systému Harman Kardon.
Uvedení na globální trh je plánováno v červenci tohoto roku. Po rozhovoru s českým zastoupení Subaru jsme si tuto informaci v podstatě potvrdili, nicméně však automobilku trápí odsouvání výroby již objednaných vozidel, s čímž se nyní bohužel musí počítat u většiny značek. Oficiální ceny pro český trh ještě nejsou k dispozici, pro svůj domácí trh však japonská automobilka uvedla cenu startující na 1,45 milionu Kč.
Spojení japonských automobilek na poli elektromobility bude pokračovat i u dalších nově příchozích modelů s tím, že by se od sebe měly z designového pohledu více lišit než nynější Solterra a bZ4X. Pro rok 2030 je pro Subaru cíl mít všechny vozy úplně nebo alespoň částečně elektrifikované.