Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru Solterra se blíží, má dorazit o prázdninách

Dominik Kovář Dominik Kovář 28. 4. 2022 • 22:15
49
10
Zobrazit náhledy (49)
Subaru Solterra Subaru Solterra Subaru Solterra Subaru Solterra Subaru Solterra Subaru Solterra Subaru Solterra Subaru Solterra Subaru Solterra Subaru Solterra Subaru Solterra Subaru Solterra Subaru Solterra Subaru Solterra Subaru Solterra Subaru Solterra Subaru Solterra Subaru Solterra Subaru Solterra Subaru Solterra Subaru Solterra Subaru Solterra Subaru Solterra Subaru Solterra Subaru Solterra Subaru Solterra Subaru Solterra Subaru Solterra Subaru Solterra Subaru Solterra Subaru Solterra Subaru Solterra Subaru Solterra Subaru Solterra Subaru Solterra Subaru Solterra Subaru Solterra Subaru Solterra Subaru Solterra Subaru Solterra Subaru Solterra Subaru Solterra Subaru Solterra Subaru Solterra

První elektromobil v historii japonské automobilky je již za dveřmi. Bude mít mnoho společného s Toyotou bZ4X.

Spojení Subaru a Toyota úspěšně pozorujeme u sportovních modelů BRZ a GR 86. Modely Solterra a bZ4X tedy mají na co navazovat. Subaru Solterra se oficiálně představila v listopadu a již za několik měsíců se jí dočkáme také na silnicích. 

První čistě elektrické Subaru v historii bude sdílet techniku se zmíněnou Toyotou bZ4X. Solterra je postavená na platformě e-SGP (e-Subaru Global Platform), navržené speciálně pro elektromobily a bude disponovat kapacitou baterie 71,4 kWh. Základní model Limited nabídne jeden elektromotor na přední nápravě s výkonem 150 kW, kde se počítá s dojezdem 530 km na jedno nabití. Druhá varianta Touring bude s motorem vpředu i vzadu, pohonem všech kol a nabídne kombinovaný výkon 160 kW. U čtyřkolky dojezd klesne na 460 km. Dle dosud dostupných informací se však na evropském trhu dočkáme pouze varianty s pohonem všech kol. 

Video se připravuje ...

Solterra s pohonem všech kol by měla zvládnout zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,9 vteřiny, maximální rychlost elektrického Subaru bude činit 160 km/h. Elektrická Solterra nepřijde o pro Subaru známý terénní režim X-Mode. Tento režim řidiči pomůže v náročnějším terénu různými způsoby - například ideálním rozdělením točivého momentu mezi přední a zadní nápravu, plynulejší odezvou plynového pedálu, korigováním ztráty trakce a mnoha dalšími detaily. 

V modelu Limited zákazník obdrží osmnáctipalcová kola, adaptivní tempomat, režim X-Mode, přední i zadní vyhřívané sedačky a také 360stupňovou kameru. Ve čtyřkolkové variantě Touring se dočkáme dvacetipalcových kol, kožených sedadel, panoramatické střechy nebo zvukového systému Harman Kardon. 

Uvedení na globální trh je plánováno v červenci tohoto roku. Po rozhovoru s českým zastoupení Subaru jsme si tuto informaci v podstatě potvrdili, nicméně však automobilku trápí odsouvání výroby již objednaných vozidel, s čímž se nyní bohužel musí počítat u většiny značek. Oficiální ceny pro český trh ještě nejsou k dispozici, pro svůj domácí trh však japonská automobilka uvedla cenu startující na 1,45 milionu Kč.

Spojení japonských automobilek na poli elektromobility bude pokračovat i u dalších nově příchozích modelů s tím, že by se od sebe měly z designového pohledu více lišit než nynější Solterra a bZ4X. Pro rok 2030 je pro Subaru cíl mít všechny vozy úplně nebo alespoň částečně elektrifikované. 

Související články

Témata
30. 4. 2022 23:44
Re: Zaruka a naklady
Recenze svych aut, bez ohledu na druh pohonu, nepisu. ;-)

Co te prijde konkretne smesny?
Smesne levny provoz EV? :D
30. 4. 2022 14:05
Re: Zaruka a naklady
Done, tak moc se snažíš psát ódy na předražený a těžký elektrošuplíky, až je to směšný ;-) Btw kdy konečně napíšes recenzi svého elektroauta? Rád si jí přečtu …
Avatar - Emel
29. 4. 2022 17:53
Re: No konečně použitelný motor
Většina EV je tragédie. Tomuhle můžeš říkat třeba "jednooký mezi slepými"... jak bych měl problém s jakoukoli Teslou, tak s tímhle bych problém neměl - ne že bych byl unešený nebo tak, ale prostě "docela ok".
Avatar - Mikesus
29. 4. 2022 12:55
Re: fajn
Že by se všichni nakazili od Máry, resp. Ozzmana? :-[]
29. 4. 2022 10:20
Zaruka a naklady
Na bZ4x je pry mozna (volitelna) zaruka baterku milion km a deset let.

Milion km pri spotrebe 6l/100km a cene litru paliva 40Kc stoji 2.400.000Kc. :-O

Pri aktualni cene verejneho AC nabijeni 6kc/kWh a spotrebe 20kWh/100km je cena elektrickeho "paliva" presne polovicni.
Tudiz tohle auto pri dnesnich cenach usetri za svou zivotnost patrne MILION+ Kc. :-!

A to nemluvim o tom, ze spalovak jen tak milion km nevydrzi.
A o cene za servis.

Tak nejak nechapu, kdo si dnes muze koupit spalovak v tyhle tride aut. Ekonomicky to smysl rozhodne nedava.

Bravo Toyobaru

PS Ve skutecnosti to samozrejme chapu. :D Bo baterka vydrzi dva roky, auto nikam nedojede, elektrika je draha, elektromobily jeste drazsi a navic se jim droli gumy, jak jsou tezky. Vzdyt to rikal Franta v hospode...
A pritom by stacilo umet kupecky pocty.
Články odjinud