Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru v Ženevě 2005

Libor Zezulka
Subaru se vyzbrojilo na žhavou evropskou půdu zajímavými zbraněmi. Kromě obvyklých evropských modelů v čele s Legacy, Imprezou a Foresterem vyrukovalo v Ženevě s „detroitským“ SUV Tribeca a japonským prckem R1.

Oba vystavené automobily nesou novou masku, která v budoucnu ovládne celou modelovou řadu. Kdo zavítal na stánek Subaru v domnění, že narazí na faceliftovaný forester, měl smůlu.

R1

V Japonsku mají malé auta v lásce, například takové Daihatsu postavilo na mini vozech celou výrobní strategii. Subaru, jakožto významná japonská značka, chce rovněž ukořistit zákazníky z tohoto segmentu, a proto uvedlo začátkem ledna na japonský trh třídveřové mini vozítko s názvem R1 ( pětidveřová alternativa se jmenuje R2). To se kromě všech předností stalo nositelem nové firemní masky, kterou postupně získají i větší modely.

Přestože je krátké Subaru určeno především do města a základní varianta vyjede s poháněnou přední nápravou, neváhal výrobce investovat do vývoje 4DW verze s pohonem všech kol. I veskrze kompaktní rozměry 3285 x 1485 x 1510 mm a rozvor 2195 mm nabrání R1 naložit čtyři pasažéry (standardně se počítá s dvoučlennou posádkou) při pohotovostní hmotnosti pouhých 800 kg. Verze s pohonem všech kol je o 40 kg těžší. Užitečná hmotnost činí 220 kg.

Sériová výbava zahrnuje dva airbagy, ABS s brzdovým asistentem a elektronickým rozdělovačem brzdných sil. Ve výbavě jsou také neobvykle velká kola s pneumatikami 155/60 R15. Malé Subaru je poháněno šestnáctiventilovým čtyřválcem 658 cm3 o nejvyšším výkonu 40 kW při 6400 ot./min a největším točivém momentu 63 Nm při 4400 ot./min. Standardně je R1 dodáváno s převodovkou i-CVT (intelligent Continuously Variable Transmission).

Tribeca

Subaru Tribeca je dalším zástupcem značky, který nese novou masku symbolizující přední profil letounu, čímž odkazuje na leteckou historii mateřské firmy. Sedmimístné SUV má symetrický pohon všech kol, který zdědilo spolu s podvozkovou platformou ze Subaru Legacy. Tribeca je však výrazně rozměrnější. Na délku měří 4,82 m, na šířku 1,88 m a na výšku 1,69 m, rozvor činí 2,75 m. Vnitřní prostor tedy svou variabilitou a rozměry připomíná spíše velkoprostorový automobil.

Například druhou řadu sedadel je možné posunout o 200 mm, třetí řadu sedadel zase sklopit a vytvořit zcela rovnou podlahu rozměrného zavazadelníku. Pohon 1925 kg těžkého Subaru má na starost šestiválec boxer o objemu 3.0 (184 kW), který je znám z vrcholných luxusních verzí Legacy nebo Outbacku. Pro případné nasazení na evropských trzích chystá Subaru, podle zpráv serveru Auto Motor und Sport, vznětový šestiválec boxer.


Libor Zezulka