Subaru Viziv Tourer Concept vypadá skvěle. Co se ale dostane do sériové verze?
Viziv Tourer Concept je dalším z mnoha důkazů, že Subaru umí navrhnout skvěle vypadající koncept. Vzhled výsledného sériového auta ale mnohdy bývá slabší, a tak prvotní nadšení z Vizivu Tourer trochu krotíme. Je totiž otázkou, kolik z něj se skutečně dostane do sériové výroby.
Sama automobilka o konceptu tvrdí, že je vizí značky budoucnosti jejích automobilů, které mají svým majitelům přinášet radost i klid, a to díky skvělým jízdním vlastnostem a vysoké úrovni bezpečnosti. Jenže už při prvním pohledu z Vizivu Tourer Concept doslova čiší, že tahle studie má nějakému sériovému autu hodně daleko. V tomto případě rozhodně nestačí nazout menší kola, vyměnit zpětné kamery za konvenční vnější zrcátka nebo dodat dveřím běžné kliky, abyste z konceptu měli hotové sériové auto.
A je to přitom taková škoda, protože Viziv Tourer Concept vypadá prostě skvěle. Agresivně tvarované kombi s ostrými hranami zdůrazňuje svůj sportovní styl nejen otvorem v kapotě, ale také výrazným difusorem na zádi se zakomponovanými koncovkami výfuku. Ohraničení podběhů (hranatých podobně jako u stále více SUV) pak není oplastování jak u Outbacku, nýbrž sportovní designový prvek. Detail tvoří karbonová vlákna. Vpředu pak nechybí tradiční šestiúhelníková maska chladiče, charakteristický prvek Subaru.
Koncept s rozvorem 2.730 mm je dlouhý 4.775 mm, široký 1.930 mm a vysoký (spíš nízký) 1.435 mm. Velikostně tak odpovídá dnešnímu Outbacku, jehož nástupce podle všeho naznačuje.
Z hlediska techniky automobilka zdůrazňuje hlavně asistenční systémy Vizivu Tourer Concept. Novou generaci pomocníků EyeSight chce Subaru uvést kolem roku 2020, přičemž mají využít data nejen z radarů auta a dalších čidel, ale také z navigace a velice přesné GPS. Cílem značky je totiž podobně jako u Volva do budoucna eliminovat dopravní nehody. Samozřejmostí je též motor s protiběžnými písty pod kapotou a pohon všech kol, k nim už ale Subaru detaily neuvádí.