Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru Viziv Tourer Concept vypadá skvěle. Co se ale dostane do sériové verze?

Subaru Viziv Tourer Concept
Subaru Viziv Tourer Concept
Subaru Viziv Tourer Concept
Subaru Viziv Tourer Concept
20 Fotogalerie
Diskuze (11)
Koncept z ženevského stánku Subaru je 4.775 mm dlouhé kombi, které podle všeho naznačuje budoucnost modelu Outback.

Viziv Tourer Concept je dalším z mnoha důkazů, že Subaru umí navrhnout skvěle vypadající koncept. Vzhled výsledného sériového auta ale mnohdy bývá slabší, a tak prvotní nadšení z Vizivu Tourer trochu krotíme. Je totiž otázkou, kolik z něj se skutečně dostane do sériové výroby.

Sama automobilka o konceptu tvrdí, že je vizí značky budoucnosti jejích automobilů, které mají svým majitelům přinášet radost i klid, a to díky skvělým jízdním vlastnostem a vysoké úrovni bezpečnosti. Jenže už při prvním pohledu z Vizivu Tourer Concept doslova čiší, že tahle studie má nějakému sériovému autu hodně daleko. V tomto případě rozhodně nestačí nazout menší kola, vyměnit zpětné kamery za konvenční vnější zrcátka nebo dodat dveřím běžné kliky, abyste z konceptu měli hotové sériové auto.

A je to přitom taková škoda, protože Viziv Tourer Concept vypadá prostě skvěle. Agresivně tvarované kombi s ostrými hranami zdůrazňuje svůj sportovní styl nejen otvorem v kapotě, ale také výrazným difusorem na zádi se zakomponovanými koncovkami výfuku. Ohraničení podběhů (hranatých podobně jako u stále více SUV) pak není oplastování jak u Outbacku, nýbrž sportovní designový prvek. Detail tvoří karbonová vlákna. Vpředu pak nechybí tradiční šestiúhelníková maska chladiče, charakteristický prvek Subaru.

Koncept s rozvorem 2.730 mm je dlouhý 4.775 mm, široký 1.930 mm a vysoký (spíš nízký) 1.435 mm. Velikostně tak odpovídá dnešnímu Outbacku, jehož nástupce podle všeho naznačuje.

Z hlediska techniky automobilka zdůrazňuje hlavně asistenční systémy Vizivu Tourer Concept. Novou generaci pomocníků EyeSight chce Subaru uvést kolem roku 2020, přičemž mají využít data nejen z radarů auta a dalších čidel, ale také z navigace a velice přesné GPS. Cílem značky je totiž podobně jako u Volva do budoucna eliminovat dopravní nehody. Samozřejmostí je též motor s protiběžnými písty pod kapotou a pohon všech kol, k nim už ale Subaru detaily neuvádí.

Vstoupit do diskuze (11)