Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru WRX 2015 testuje na okruhu Nürburgring

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Produkční verze Subaru WRX pro rok 2015 se již zvesela prohání po Severní smyčce okruhu Nürburgring. Radikální koncept ale moc nepřipomíná.

Modré Subaru WRX se objevilo na nedávném autosalonu v New Yorku. Parádní 4,52 m dlouhá studie na dvacetipalcových litých kolech zde vzbudila hodně pozdvižení. „Plejády“ se rozhodly rozlišit WRX od Imprezy už nejen marketingově, jak je tomu u okřídleného STI, které stále vychází ze třetí generace. Koncept neměl ani zlatá kola, ani mohutný spoiler, neboť mu doplňková zkratka chyběla, ale to fanouškům nevadilo.

Subaru už ale testuje také produkční verzi, prohání se po slavné Severní smyčce okruhu Nürburgring. Ta navíc typické křídlo má, ale pod nánosy maskování se skrývá trochu jiné auto. Minimálně se liší zadními dveřmi, linie bočních oken sice stoupá, ale chybí jí zakončení. Ale přesně tak vypadá sedan Imprezy čtvrté generace, která se prodává v USA. Jinak můžeme tvary zatím pouze odhadovat a spekulovat, zda je to mula, nebo nové WRX (STI) bude zase „jen“ ostrým modelem této řady. Byť druhá možnost je nejlogičtější a status legendy mu nikdo rozhodně neupírá!

Podle serveru Carscoops, pro který natočili video z Nürburgringu CarPix, bude mít nové WRX pod kapotou přeplňovaný dvoulitrový boxer se zhruba 270 koňmi (199 kW). Nabroušené STI se dostane určitě přes 300 k (221 kW). O tom, zda v Evropě zůstane také motor s objemem 2,5 litru, je samozřejmě předčasné mluvit. Přímo řazená převodovka je jasná, stejně jako pohon všech kol. Současný model má manuální „šestikvalt.“ Nabídne Subaru i alternativu? Jistě, s největší pravděpodobností bezestupňové ústrojí CVT.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)