Subaru WRX S4: Umírněnější bestii dostanou pouze Japonci
Subaru WRX STi jsme si na Auto.cz již před časem představili a z testu odešlo s nejvyšším, tedy pětihvězdičkovým hodnocením. Najdou se však takoví, kterým vyzývavý vzhled typu „uhni nebo tě sežeru“ může vadit, proto automobilka vymyslela ideální řešení, kterak zamaskovat pravý charakter sedanu. Má to však háček – vůz je totiž určen výhradně pro japonský trh.
Tento čtyřkolový zázrak se jmenuje Subaru WRX S4. Kromě toho, že na karoserii nenajdete znáčky STI, rozměrné zadní křídlo nebo pro náš trh charakteristická osmnáctipalcová kola, je to právě technika, kterou se vůz od nekompromisní verze odlišuje nejvíce. Pod kapotou najdeme dvoulitrový turbomotor o výkonu 221 kW v 6000 otáčkách za minutu, zde však nespolupracuje s ultrapřesnou manuální šestistupňovou převodovkou, ale ústrojím Lineartronic s plynule měnitelným převodem. Zmizela také klasická ruční brzda, kterou nahradila brzda elektronická. Symetrický pohon všech kol ale zůstal zachován, pravděpodobně stejně jako chuť motoru po vysokooktanovém benzinu.
Subaru WRX S4 je navíc nejen civilizovanější, ale více myslí na bezpečnost. V nabídce se proto objeví také systém EyeSight, který jsme si v rámci školení dealerů a zástupců české servisní sítě vyzkoušeli na polygonu u Jihlavy. Kromě funkce adaptivního tempomatu umí EyeSight upozornit na vyjetí z jízdního pruhu, informuje vás o automobilech ve slepém úhlu nebo sám udrží automobil v chodu během jízdy v koloně. Za všechno přitom vděčí dvojici stereo kamer, které fungují jako lidské oči.