Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Subaru WRX STI S210
Subaru WRX TR
Subaru WRX TR
Subaru WRX TR
9 Fotogalerie

Subaru WRX STI je konečně zpátky! Musíte však pro něj do Japonska

Marek Bednář

Prvky závodního speciálu nese Subaru WRX STI S210, které automobilka nečekaně odhalila na tokijském autosalonu. Vznikne v pouhých pěti stovkách kusů.

Dávno tomu je, co vrcholem nabídky značky Subaru byl model WRX STI, potomek soutěžních speciálů, vítězících v rallye v rukou Richarda Burnse, Pettera Solberga či Colina McRae. Od té doby se písmena STI, zkratka slov Subaru Tecnica International, objevují nanejvýš coby drobně upravené edice na různých mimoevropských trzích.

Automobilka Subaru ovšem na tokijském autosalonu překvapila premiérou WRX STI S210, které má přímé spojení na závodní speciál. Nejde už o rallye – z automobilových soutěží na světové úrovni se Subaru stáhlo už v roce 2008 – nýbrž o závoďák WRX NBR Challenge, který se účastní čtyřiadvacetihodinovky na Nürburgringu.

Video placeholder
Martin Vaculík a Subaru XV • auto.cz

Přeplňovaný čtyřválcový boxer FA24 o objemu 2,4 litru posílil na 300 koní (221 kW), což je o pětadvacet víc oproti „běžnému“ WRX.  Točivý moment zůstal na 375 Nm. Za nárůstem stojí úpravy na sání, jiné turbodmychadlo a lépe průchozí výfukový systém navíc k úpravě softwaru řídící jednotky motoru. Pohon všech kol je samozřejmostí, převodovkou je stále CVT s označením Lineartronic, ale i ono prošlo přeladěním s cílem přesněji reagovat na požadavky řidiče.

Přepracované byly také elektronicky řízené tlumiče, pružiny i uložení zadního stabilizátoru. Brzdy mají nové obložení a ventilované a vrtané kotouče na všech kolech, přední brzdiče značky Brembo mají šest pístků, a konečně, speciální kola značky BBS obouvají michelinky o rozměru 255/35 R19.

Zvenčí vidíme lízátka pod předním i zadním nárazníkem, korespondující nástavce prahů a velké křídlo na zádi. Samozřejmostí je i logo S210 na přídi. V kabině jsou největší změnou sedačky s karbonovými opěradly, ovšem té řidičově nechybí elektrické nastavování.

Automobilka ohlásila, že WRX STI S210 vyrobí jen 500 kusů a informace o něm zveřejnila jen na svém japonském presswebu, takže se můžeme domnívat, že vznikne jen verze s volantem vpravo, určená pro japonský trh. Dostupnost se má svět dozvědět na jaře letošního roku.