Subaru Forester dostane nový hybrid. Pomáhala s ním Toyota
Nová generace japonského SUV se konečně dočká výkonnějšího pohonu. V polovině roku 2025 totiž dostane nový hybrid, s kterým Subaru pomáhala Toyota.
Šestá generace úspěšného Subaru Forester se v roce 2024 na evropský trh stačila pouze nakouknout. Její plnohodnotný prodej začne až v roce následujícím. Proti předchůdci, s kterým sdílí velkou část techniky, má paradoxně méně výkonný pohon. Dvoulitrový atmosférický plochý čtyřválec spolupracující s 12,3kW elektromotorem, který si bere energii z akumulátoru s 0,6 kWh, totiž přišel o deset kilowattů. Výsledkem je proto 100 kilowattů, což na auto o délce 4670 mm není zrovna zářná hodnota.
Subaru v Evropě obecně nenabídne moc silných motorů. Ostatně s výjimkou kupé BRZ s plochým čtyřválcem o objemu 2,4 litru a výkonu 172 kilowattů musejí zájemci o spalovací subaru přijmout mnoho kompromisů.
To se ovšem v následujícím roce změní. Japonská automobilka totiž v šestém foresteru představí nový hybrid, na kterém spolupracovala s Toyotou, s níž je majetkově provázána.
Jedná se o totožné řešení, které Subaru nedávno ukázalo v japonské verzi kompaktního modelu Crosstrek. Takzvaný strong hybrid bude klasickým hybridem, zatímco současné řešení balancuje na hraně mezi mild- a full-hybridem a dovoluje elektrickou jízdu jen na vzdálenosti v řádu desítek metrů a pouze ve velmi nízkých rychlostech.

Základem se stane 2,5litrový čtyřválcový boxer se 118 kilowatty, kterému budou pomáhat hned dva elektromotory. První z nich s 88 kilowatty bude trakční, druhý bude plnit roli generátoru. K dispozici bude též trakční akumulátor s kapacitou 1,1 kWh, který zvýší vzdálenost ujetou čistě na elektřinu.
Ve srovnání se zmíněným e-Boxerem (ten automobilka paradoxně nenabízí na svém největším trhu, ve Spojených státech) má být plnohodnotný hybrid až od 20 procent úspornější, dalším bonusem bude výrazně lepší dynamika.
Hybrid se nejdříve objeví v Severní Americe, do Evropy zamíří se zpožděním.