Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Superchips: Tuning Opelů, co se (ne)vyplatí?

Superchips: Tuning Opelů, co se (ne)vyplatí? Zdroj: acz

Superchips: Tuning Opelů, co se (ne)vyplatí?

Britský úpravce Superchips má připravenou úpravu motoru Opel 1,4 Turbo o výkonu 88 kW, zvyšující výkon o 16 kW. Paradoxní je že stojí více, než kdybyste si koupili rovnou 103kW verzi od automobilky.

Možná že jste podlehli pocitu, že vašemu Opelu Astra v pohodě postačí motor 1,4 Turbo o výkonu 88 kW, ale po pár stovkách kilometrů za volantem si uvědomíte, že jste to trošku podcenili. Co se dá dělat, auto už vám nikdo nevymění, nabízí se tu ale možnost úpravu softwaru řídící jednotky.

Britský Superchips připravuje pro motor 1,4T/88kW úpravu, která zvýší výkon o 16 kW a točivý moment o 36 Nm. Výsledkem tak je 104 kW při 5428 otáčkách a 236 Nm už při 2557 otáčkách. Za úpravu zaplatíte 499 liber včetně montáže, tedy přibližně 15.600 korun, přijdete o tovární záruku, získáte ale záruku Superchips a můžete zpytovat svědomí, že jste rovnou nepořídili od Opelu Astru 1¨,4T/103 kW, za kterou byste zaplatili dle českého ceníku navíc jen 12.000 korun.

I když na druhou stranu je třeba říci, že zatímco 103kW motor zůstává na původním točivém momentu 200 Nm v rozmezí 1850 - 4900 otáček, úprava Superchips nabízí již zmíněných 236 Nm. Je tedy na zvážení, jaké variantě dáte přednost. Ještě těžší rozhodování byste asi měli u modelu Meriva, kde Opel chce za 103 kW v rozmezí 4900-6000 otáček jen 10.000 korun.

Motor 1,4T/88 kW ovšem není namontován pouze v Astře a Merivě, ale třeba i v Corse a tam možnost pořídit si 103kW variantu úplně chybí, v tomto případě pak určitě bude rozhodování snazší. Ale jak to vidíte vy - raději originál od Opelu nebo od renomovaného úpravce za malinko vyšší cenu, ale s větší silou? Nebo zcela zásadně odmítáte jakékoli tuningové úpravy motorů?