Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Superluxusní Mercedes-Maybach S 680 4Matic oficiálně. Jeho V12 má 450 kW a v základu čtyřkolku

David Bureš
Diskuze (39)

Nový Mercedes třídy S přece jen pořídíte i s dvanáctiválcovým motorem. Musíte však volit vrcholný Maybach, jehož V12 má 450 kW bez pomoci elektromotoru.

Dvanáctiválcovým motorům v době stále přísnějších emisních norem hrozí vyhynutí, a to zvlášť v nabídce luxusních limuzín, které často přezbrojí na menší, osmiválcové jednotky. Podobný krok hrozil také u aktuálního Mercedesu třídy S, však se předchůdce s dvanáctiválcem loučil, nakonec ale výrobce rozhodl jinak. A tak nyní můžeme oficiálně přivítat dvanáctiválcový Mercedes-Maybach S 680 4Matic, který se bude prodávat také v Evropě.

Automobilka totiž spustila na prvních trzích prodej nové S-Klasse v luxusní verzi Maybach, spolu s čímž oficiálně potvrdila i příchod dvanáctiválcové varianty, o níž se v posledních týdnech živě spekulovalo. A odhalila také základní parametry.

Pod kapotou Mercedes-Maybach S 680 4Matic tudíž pracuje dobře známý, dvakrát přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec o objemu 5980 cm3, s interním označením M279. V případě novinky bude naladěn na výkon 450 kW při 5250-5500 otáčkách, točivý moment bude vrcholit hodnotou 900 N.m, která bude dostupná mezi 2000-4000 otáčkami.

Oproti dosavadnímu derivátu si tak motor mírně pohorší, zřejmě z důvodu emisních norem. Minulý Mercedes-Maybach S 650 totiž poskytoval až 463 kW a 1.000 N.m. Tentokrát však dvanáctiválec bude vůbec poprvé standardně spárován s pohonem všech kol. V době přísných emisních pravidel je pak dobrou zprávou ta, že se obejde bez mildhybridního ústrojí, s pomocným elektromotorem.

Mercedes-Maybach S 680 4Matic se přitom bude prodávat i v Evropě. České ceny zatím neznáme, v domovském Německu nicméně přijde v základu na 217.324 eur, což je v přepočtu asi 5,5 milionu korun. Mercedes-Maybach S 580 4Matic s mildhybridním osmiválcem o výkonu 370 kW mimochodem u našich západních sousedů stojí od 164.565 eur (cca 4,2 milionu korun). Tento osmiválec přitom je možné pořídit i pro „běžný“ derivát třídy S.

Maybach verze S-Klasse se vedle svébytného vzhledu primárně liší prodlouženým rozvorem, který je ještě o 18 centimetrů delší než u prodloužené verze třídy S. To má zajistit ještě vyšší komfort pro cestující vzadu, čemuž napomůže i standardně dodávané sedačky Executive nebo paket Chauffer. Vzadu se tak objevuje jen dvojice sedaček s vyhříváním i ventilováním, přičemž sedadlo spolujezdce lze posunout výrazně dopředu, pro uvolnění ještě více místa vzadu.

Mercedes-Maybach S – základní technická data
Model S 580 4Matic S 680 4Matic
Motor V8 mildhybrid V12
Objem [cm3] 3982 5980
Výkon [kW/min] 370/5500 450/5250-5500
Točivý moment [N.m/min] 700/2000-4500 900/2000-4000
Zrychlení 0-100 km/h [s] 4,8 4,5
Maximální rychlost [km/h] 250 250
Kombinovaná spotřeba dle WLTP [l/100 km] 10,4 13,4
Emise CO2 dle WLTP [g/km] 236 304
David Bureš
Diskuze (39)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
20. 5. 2021 10:56
Re: Musíme změnit svět
A jednou přijde rozpad EU a brutální občanská válka a to bude teprve sranda. :-) :-) :-)
Avatar - Barrichello
20. 5. 2021 10:54
Re: Musíme změnit svět
Oni v tom ale stále vesele pokračují, tedka s Green dealem a Migranty.

Poučení z historie je NULA, ZERO pro lingvisty :-) :-) :-) :-)
Avatar - Dinar
19. 5. 2021 07:39
Re: Od počátku
Do loňska prodával Bentley v Číně v řádech stovek ks ročně, design akt. sedanů Bentley určitě není dělán podle vkusu čínského soudruha, nemluvě o tom, že v přepočtu stojí Bentley v Číně dvakrát tolik, co v Evropě, a to už je cena opravdu jen pro úzký okruh soudruhů. V Číně se chytnul Bentley až s Bentaygou, tady souhlasím, že to je přesně typ auta, který se soudruhům líbí. Každopádně elegance a šmrnc designu flying spuru je s maybachem neporovnatelná, na tom autě není kýčovitého nic. ;-)
18. 5. 2021 18:23
Re: Musíme změnit svět
Nemám ty historické znalosti jako ty, ale něco mi říká, ze i kdyby ti tradiční zákazníci trvali na slonovině v interiéru, RR jim tento produkt nedodá.
A prave tak přijde jednou norma EUR7 trvající na nulových emisích - a ledaže by takový tradiční zákazník chtěl brazdit jen polní cesty:)
18. 5. 2021 17:50
Re: Musíme změnit svět
Proboha. Uvazuj už trosku proboha! Jestli tvůj pradeda prznil malé děti, nevyplývá z toho automaticky, ze ty jsi pefodil !!!