Mercedes-Maybach S oficiálně: Láká na královský prostor i V12 pod kapotou
Vlajková třída S přetvořena do ještě luxusnějšího provedení pod taktovkou Maybachu spatřila světlo světa.
Mercedes-Maybach se vyznačuje luxusními provedeními vlajkových modelů stříbrných šípů, které jsou určeny především na trhy, kde se tyto opulentní vozy těší velké oblibě - v Číně či Rusku. V takovém duchu nyní přijíždí i nová generace třídy S, jež se připojuje k Mercedesu-Maybach GLS, prvnímu SUV, které si tato společnost vzala do parády před časem.
S délkou 5469 mm je třída S od Maybachu o celých 18 centimetrů delší než klasické “esko” s prodlouženým rozvorem. Výrobce tvrdí, že prodloužení se skvěle promítá především v zadní části a my navzdory absenci osobní zkušenosti nemám důvod nevěřit. Oproti standardní verzi se tu na přídi nešetřilo chromem a opomenout nelze ani obrovskou masku.
Samozřejmostí je snad nekonečné množství materiálů, kterými si kupec může svou luxusní třídu S individualizovat. Vzadu najdeme dvě sedačky, aby tu cestující měli maximální komfort. Nechybí tablety pro ovládání vybraných funkcí, stejně jako poloha pro spánek vzadu vpravo, kdy se přední opěradlo sklopí a vznikne tak doslova luxusní prostor. Samotná opěrka nohou je o 50 milimetrů delší než u předchůdce a nově nabízí masážní funkce.
Ani tím ale rozmazlování posádky vzadu nekončí. Nově se uvnitř objevuje vyhřívání krku a ramen, stejně jako podavače bezpečnostních pásů, které od stříbrných šípů známe z modelů kupé či kabriolet. Zadní dveře mohou být elektricky ovládané řidičem a nechybí ani adaptivní osvětlení s širokou škálou nastavení. Maybach využívá stejný multimediální systém jako klasické “esko”, tedy MBUX s pěti OLED obrazovkami a řadou funkcí včetně hlasového ovládání.
verze od Maybachu se však nevyznačuje jen luxusnější výbavou, ale i zajímavější technikou. Zatímco standardní “esko” se dvanáctiválce zatím nedočkalo, pod kapotou tohoto stroje můžete mít strojovnu V12 twin-turbo s objemem 6 litrů. Lidovější alternativu představuje čtyřlitrový osmiválec, přičemž v obou případech jde o elektrifikované jednotky s mild-hybridním systémem.
A kdo si stihl oblíbit delší jízdy na elektřinu, ten může sáhnout po třílitrovém plug-in hybridním šestiválci. Na podrobnější technické informace si ještě musíme počkat. Víme ale to, že “esko” od Maybachu dostane kromě jiného vyspělý vzduchový podvozek E-Active Body Control, tedy ten, který kromě jiného umí vyhopsat, když auto zapadne.