Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Maybach S oficiálně: Láká na královský prostor i V12 pod kapotou

Stanislav Kolman
Diskuze (59)

Vlajková třída S přetvořena do ještě luxusnějšího provedení pod taktovkou Maybachu spatřila světlo světa.

Mercedes-Maybach se vyznačuje luxusními provedeními vlajkových modelů stříbrných šípů, které jsou určeny především na trhy, kde se tyto opulentní vozy těší velké oblibě - v Číně či Rusku. V takovém duchu nyní přijíždí i nová generace třídy S, jež se připojuje k Mercedesu-Maybach GLS, prvnímu SUV, které si tato společnost vzala do parády před časem.

S délkou 5469 mm je třída S od Maybachu o celých 18 centimetrů delší než klasické “esko” s prodlouženým rozvorem. Výrobce tvrdí, že prodloužení se skvěle promítá především v zadní části a my navzdory absenci osobní zkušenosti nemám důvod nevěřit. Oproti standardní verzi se tu na přídi nešetřilo chromem a opomenout nelze ani obrovskou masku.

Samozřejmostí je snad nekonečné množství materiálů, kterými si kupec může svou luxusní třídu S individualizovat. Vzadu najdeme dvě sedačky, aby tu cestující měli maximální komfort. Nechybí tablety pro ovládání vybraných funkcí, stejně jako poloha pro spánek vzadu vpravo, kdy se přední opěradlo sklopí a vznikne tak doslova luxusní prostor. Samotná opěrka nohou je o 50 milimetrů delší než u předchůdce a nově nabízí masážní funkce.

Ani tím ale rozmazlování posádky vzadu nekončí. Nově se uvnitř objevuje vyhřívání krku a ramen, stejně jako podavače bezpečnostních pásů, které od stříbrných šípů známe z modelů kupé či kabriolet. Zadní dveře mohou být elektricky ovládané řidičem a nechybí ani adaptivní osvětlení s širokou škálou nastavení. Maybach využívá stejný multimediální systém jako klasické “esko”, tedy MBUX s pěti OLED obrazovkami a řadou funkcí včetně hlasového ovládání.

verze od Maybachu se však nevyznačuje jen luxusnější výbavou, ale i zajímavější technikou. Zatímco standardní “esko” se dvanáctiválce zatím nedočkalo, pod kapotou tohoto stroje můžete mít strojovnu V12 twin-turbo s objemem 6 litrů. Lidovější alternativu představuje čtyřlitrový osmiválec, přičemž v obou případech jde o elektrifikované jednotky s mild-hybridním systémem. 

A kdo si stihl oblíbit delší jízdy na elektřinu, ten může sáhnout po třílitrovém plug-in hybridním šestiválci. Na podrobnější technické informace si ještě musíme počkat. Víme ale to, že “esko” od Maybachu dostane kromě jiného vyspělý vzduchový podvozek E-Active Body Control, tedy ten, který kromě jiného umí vyhopsat, když auto zapadne.

Stanislav Kolman
Diskuze (59)

Doporučujeme

22. 11. 2020 08:36
Re: Re: Re: Re: Čína
A odkial ten displej je?
Avatar - Barrichello
21. 11. 2020 12:00
Re: Honem kupujte než to hoděj do hrobu jako všechny smradla
Neboj, diverzní akce fungují výborně. Známe vaše metody i vaše slabá místa, těš se :-)
Avatar - Barrichello
21. 11. 2020 11:59
Re: MAYBACH Jo řikejte si co chcete ale...
Vyrábí se elektronika která se dřív nedělala, zemědělství jeden a plné obrátky, výroba letadel jeden na plné obrátky, příští týden startuje další Angara, v, dubnu letí k ISS model Nauka :-)
Lada trhá prodejní rekordy i v koronaviru

Vůbec to nešlape vid
Avatar - white label
21. 11. 2020 03:04
Re: Ukazovat jen interiér...
V Maybachu místo přístrojovky holý tablet, ještě by k tomu mohli začít přibalovat "digitálky" Patek Philippe a bylo by to komplet... :no:
Avatar - wakantanka
20. 11. 2020 12:15
Re: Re: Re: Čína
Máš pocit, že v tom Maybachu nie je koža, drevo či kov? On tam je len je doplnený o displaye. Mimochodom to nie je display z čínskeho tabletu za 5 ečiek. :D