Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Překvapivá otočka: Mercedes-Benz třídy S nakonec dvanáctiválec dostane

Stanislav Kolman
Diskuze (8)

Bralo se to jako hotová věc, že nová generace vlajkové lodi Mercedesu už dvanáctiválcový motor neobdrží. Ale světe div se, všechno je jinak.

Zpřísňující se emisní limity jsou neúprosné a přináší konec obrovského množství pohonných jednotek, které možná jsou pro zákazníky atraktivní, automobilkám se ale kvůli vyšším hodnotám CO2 nevyplatí je nadále držet v nabídce. A zdaleka nejde jen o nějaké okrajové záležitosti, ale třeba i ikonické dvanáctiválcové strojovny, které ještě nedávno byly chloubou vlajkových lodí německého prémiového tria.

Ony tedy pořád ještě jsou, ale v posledních týdnech se zdálo, že jejich dny jsou sečteny. Na Audi A8 s dvanáctiválcem pod kapotou se čeká již od příjezdu nové generace, a pokud se nestane nějaký zázrak, tento motor se v útrobách vůbec neobjeví. Motor zmizel také z nabídky BMW řady 7, nakonec se ale v rámci faceliftu za obří ledviny vrátil. A nakonec je tu Mercedes, jehož třída S měla o dvanáctiválec přijít s příjezdem nové generace.

Jenže… generální ředitel Daimleru Ola Källenius se nyní v rámci automobilové show v čínském Kantonu nechal slyšet, že nová generace třídy S dvanáctiválec opravdu dostane. To je velké překvapení. Nejen vzhledem k dřívějším spekulacím, ale i faktu, že nový Mercedes-Maybach GLS 600 se musí spokojit „jen“ s osmiválcem.

Příliš mnoho podrobností Källenius samozřejmě neprozradil. Víme, že pokračovatel třídy S má dorazit v roce 2021 a dvanáctiválec bude upravenou verzí motoru, který aktuálně najdeme ve verzích S600 a Maybach S600.

Minulý týden začala internetem kolovat série špionážních snímků, která odhalila první detaily. Mohli jsme si všimnout, že nová generace se proporčně nebude příliš lišit od předchůdce, dočká se ale podstatně modernějších technologií. Přepracované budou přední světlomety, ale i zadní svítilny inspirované nejnovějším modelem CLS. Zajímavým detailem jsou rovněž zapuštěné kliky.

Velké změny se odehrají také uvnitř. Vlajková loď Mercedesu nedostane dvě stejně velké obrazovky multimediálního systému, jako je tomu u jiných stříbrných šípů. Novinka si přichystala unikátní řešení s obrovským displejem umístěným vertikálně na středové konzole. Právě přes něj se bude ovládat drtivá většina funkcí, v kabině tedy zbude jen minimum fyzických tlačítek. Vyjma zmíněného dvanáctiválce se počítá s početnou plejádou benzinových a naftových motorů, stejně jako s plug-in hybridem do zásuvky.

Stanislav Kolman
Diskuze (8)

Doporučujeme

3. 12. 2019 22:46
Re: Bychaři neradi displej
no jo, tak si to asi kluci nekoupíme a budou mít smůlu, raději si necháme ty naše krásný káry :-)
3. 12. 2019 18:09
Re: Bychaři neradi displej
Normal display, ktory neviem ako by mal byt velky je v poho aj posluzi asi, ale u nas prave prijali zakon kde o 100 percent zdvihli pokuty za mobil, ktory nesmies za jazdy ANI LEN DRZAT V RUKE. Zato obrovsky display mozes hladkat do zblaznenia, a aj musis aj za jazdy ak chces, aby ti nejake veci v aute fungovali, nieco nie je spravne. S tym mobilom je to spravne rozhodnutie...
Avatar - KANKUNEN
3. 12. 2019 12:49
Bychaři neradi displej
ale majitelům se líbí co všechno a jak hezky umí displej zobrazit. Je to taková forma vizualizace.
3. 12. 2019 12:45
Re: Hm...
Na to je jediná odpověď...M760Li
3. 12. 2019 12:35
Generalnemu riaditelovi treba dat Nobelovku
za 12 valec a vzapati mu ju odobrat za dalsi obludny display, ktory musi byt vacsi ako u konkurencie. Na slovo display zacinam mat stredne tazku alergiu.