Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SUV ofenziva podle Volkswagenu: Místo dvou SUV jich bude 19!

David Bureš David Bureš 7. 5. 2017 • 19:57
53
156
Zobrazit náhledy (53)
Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen
Ještě nedávno Volkswagen nabízel po celém světě pouhé dvě SUV. Do budoucna se to ale výrazně změní, plány značky počítají hned s 19 takovými modely!

Nejdůležitějším trendem dnešního automobilové světa jsou bezesporu SUV. Žádnému jinému segmentu nerostou tolik prodeje, žádná jiná třída nerozšiřuje tolik nabídku. Značka Volkswagen tento trend zpočátku trochu zaspala, nyní ale nyní do oblasti SUV upíná veškeré své úsilí. Nabídnout chce hned 19 takových automobilů!

A to je velký rozdíl proti dnešní situaci, kdy třeba na českém trhu Volkswagen nabízí jen dvě SUV – středně velký Tiguan a velký Touareg. Už brzy se to však změní, protože ještě letos přijdou dvě další, která budou součástí největší produktové expanze v historii automobilky.

Jeden byl už dokonce představen, jednat se bude o Tiguan Allspace, prodloužený Tiguan s až sedmimístným interiérem, který bude podobně velký jako technicky spřízněná Škoda Kodiaq. Druhým pak bude model T-Roc, crossover o velikosti podobné golfu, který bude mít hodně společného s Audi Q2. Bude mít shodný rozvor dlouhý 2,59 metru, bude cílit na mladší klientelu a i tvarově to bude dost podobné auto.

video

Letošní novinkou je i Volkswagen Atlas, velké SUV primárně určené pro severoamerický trh, který se v USA začíná prodávat tento měsíc. Sedmimístný automobil s délkou 5.037 mm se pod označením Teramont prodává i v Číně, do Evropy se ale patrně nepodívá – pro evropské zákazníky by asi byl až příliš obrovský.

Jiných modelů se ale už dočkáme. Ještě letos bude prezentována třetí generace Touaregu, která má svým designem navázat na loňský koncept T-Prime GTE. Do prodeje se ale patrně dostane až v roce 2018, sériová výroba totiž začne až v listopadu.

V příštím roce bude po celém světě uvedeno hned pět nových SUV. Jaká to budou, Volkswagen zatím neoznámil. Nabízí se ale možnost expanze o větší a luxusnější SUV než Touareg. Konceptem T-Prime GTE totiž dala automobilka najevo, že se poohlíží ještě po větších SUV než dnešní Touareg. Dlouhé měsíce se hovořilo také o další karosářské verzi Tiguanu, která má nabídnout sportovní siluetu ve stylu BMW X4. A zapomenout nesmíme ani na malé SUV, které bude bratrem chystaného Seatu Arona.

Vedle expanze v oblasti SUV Volkswagen nadále počítá i s rozšířením nabídky elektromobilů, to už je ale spíše dlouhodobější plán pro příští desetiletí. Do roku 2025 chce být automobilka světovým lídrem v oblasti elektromobility a prodávat milion aut s elektrickým pohonem ročně. Klíčovým prvkem této strategie bude rodina elektrickým modelů I.D., které výrobce postupně prezentuje pomocí studií. Rodina I.D. bude zpočátku čítat čtyři členy, vedle kompaktního hatchbacku také SUV nebo velkoprostorový vůz. První zástupce rodiny přijde v roce 2018, přičemž se bude vyrábět v továrně ve Zwickau.

A zapomínat bychom neměli ani na běžné modely. Po již představeném arteonu, nástupci Passatu CC, přijde ještě letos nová generace pola, která bude představena v červnu. Pro letošní rok Volkswagen počítá i s novým kompaktním sedanem jetta a modelem virtus, sedanem na bázi pola pro jihoamerické trhy.

Témata
10. 5. 2017 07:36
Re: Kdyby radši zachovali Fabii Combi!!!
Jasne, 3008, ktora ma identicky motor, identicku prevodovku ju bude mat poskladanu inak. Hmotnost je zalezitost ako vravis, ale + pouzite materialy. Ze je niecoho viac, este neznamena, ze bude mat vyssiu vahu. Zo zdroja co mam, napriklad vystuze sedadiel su kombinacia hlinika a este cohosi, prave kvoli vahe. V 308 je to ocelova klasika. To iste je vo vnutri v ramci kostry.
Dal som konkretny priklad, pretoze 308 mam a 3008 ma oslovuje, tak som si cosi pozistoval a vyskusal. Jediny rozdiel je v spotrebe vdaka odporu, kedze auto je vyssie, co je uplne logicke. Bola to hlavne narazka, ze neplati zovseobecnovanie.
9. 5. 2017 22:11
Re: Kdyby radši zachovali Fabii Combi!!!
To snad byla podmínka pro N1 (i když nevím, jestli musela být pevná). Ale tohle (užitkové kombi) je druh osobního auta, tedy M1.
Avatar - Beefcake
9. 5. 2017 21:29
Re: Kdyby radši zachovali Fabii Combi!!!
Rozmyslam, ako je poskladane CVTcko :-)
Avatar - Beefcake
9. 5. 2017 21:28
Re: Kdyby radši zachovali Fabii Combi!!!
Pokial viem, tak obvykle bolo, ze uzitkove znamenalo mat oddeleny bat. priestor fixnou mrezou.
9. 5. 2017 16:15
Re: Kdyby radši zachovali Fabii Combi!!!
Terénní není druh vozidla, ale kategorie. Osobní jsou MxG, nákladní jsou NxG. Vyhláška myslím vůbec nedefinuje, co je to kombi. A u osobních je kromě kombi myslím ještě užitkové kombi. Nejsem si jistý, k čemu je to dobré. Možná jako základní popis pro policii: kombi = delší krabice. Výčet je to zvláštní.

Ostatně, osobní verze dodávek jsou také kombi (nemyslím v TP). Kombi by mělo znamenat kombinovanou přepravu osob a nákladu. Tak mě napadá, užitkové kombi by mohla být taková dodávka.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud