Příchod Volkswagenu T-Roc se blíží. Co Golf SUV nabídne?
Rok 2017 je pro automobilku Volkswagen ve znamení rozsáhlé expanze v oblasti SUV. Na začátku roku se představil Atlas, velké SUV pro Ameriku, v březnu následoval Tiguan Allspace, tiguan prodloužený na délku Škody Kodiaq se třemi řadami sedadel. Nyní se pak blíží premiéra dalšího takového modelu, crossoveru T-Roc. Představen bude v druhé polovině roku.
O Volkswagenu T-Roc jsme poprvé slyšeli v roce 2014, kdy automobilka představila stejnojmenný koncept. Sériový model si sice neobvyklé jméno konceptu uchová (t odkazuje na další SUV značky, roc je zkrácenina anglického výrazu pro skálu), svojí koncepcí se ale promění. Z dvoudveřového SUV s otevřenou karoserií se stane konvenčnější crossover s dvěma páry dveří a uzavřenou karoserií. Některé detaily konceptu ale mají být zachovány.
Podobný má být i charakter. Jestliže volkswageny považujete za konzervativní, možná trochu nudná auta, T-Roc se pokusí váš názor změnit. Bude chtít být funky, a proto nabídne i dvoubarevnou karoserii nebo různě barevný interiér, aby oslovil zákazníky hlavně z řad mladších ročníků. To dnes sice není nic nového, pro Volkswagen to ale neobvyklé je.
Jestliže vám osobnost auta, cílová klientela a vlastně i silueta trochu připomínají Audi Q2, tak nejste daleko od pravdy. Oba vozy toho budou mít hodně společného. Shodná bude modulární platforma MQB i rozvor náprav dlouhý 2,59 metru. Panely karoserie ale budou pro obě auta svébytné. Délka T-Rocu má pak být podobná jako u golfu, pohybovat se tedy bude okolo hodnoty 4,35 metru.
Co se týče motorů, tak T-Roc bude dalším důkazem přezbrojování Volkswagenu na nové agregáty. Nabídka zážehových jednotek totiž bude stát na přeplňovaném tříválci 1.0 TSI a novém čtyřválci 1.5 TSI Evo, který se jako první objevil v golfu. K dispozici ale budou rovněž dvoulitrové turbodiesely, přičemž vybrané motory bude možné kombinovat se sedmistupňovým DSG nebo pohonem všech kol.