Suzuki Jimny může být i stylovým pick-upem a autem pro přežití
Ani nová generace Suzuki Jimny se nevzdává terénních ambicí. Dokazuje to samotná automobilka, která pro tuningovou a aftermarketovou výstavu Tokyo Auto Salon připravila dva koncepty. Zatím nechávala prostor ladičům a tvůrcům bodykitů, to se ale nyní změní. Žádné výkonové posily se sice nekonají, ony však ani nejsou potřeba. Důležité je určení obou vozů...
Anglický výraz „survive“ znamená „přežít“. A Jimny Survive je skutečně vybaven pro přežití v nejtěžších podmínkách. Když už se v terénu zahrabe, tak má na střeše výjezdové plechy. Horní část auta je kryta ochranným rámem, co kdyby náhodou. Z problémů se umí vytáhnout i navijákem a oky na přídi, ani nárazník není rozhodně sériový, tvoří ho dvě trubky. Hlavní světla mají mřížku, boky vzadu postrádají skla.
Také kola s terénními pneumatikami Bridgestone Dueler hledejme spíše v katalozích příslušenství pro japonský trh. Ano, pořád jsme v zemi vycházejícího slunce, takže tenhle Jimny je vlastně kei car. Tříválcová šestsetšedesátka s turbem pod kapotou dává legislativně omezených 64 koní, tedy 47 kW. S prodejní verzí pro místní trh žádný evropský motoristický novinář zřejmě nejel, takže můžeme jen spekulovat, kolik toho v terénu zvládne... Motůrku ovšem síla určitě nechybí.
Jimmy Sierra Pickup Style má pro změnu vzadu malou korbičku pro náklad, před ní ochranný oblouk se světelnou rampou z ledek a na bocích polepy imitující dřevo se slavným logem Suzuki Rhino Clubu. Při pohledu na něj si kdekdo určitě vzpomene na terénní předchůdce z 80. let minulého věku, těm je nová generace beztak podobná. Tady už se v přídi nachází atmosférická čtyřválcová patnáctistovka se 102 koňmi (75 kW). Má jinou masku ve zlatém laku karoserie i nárazník, zrcátka jsou chromovaná. Coby Sierra se prodává doma takto motorizovaná verze běžného Jimnyho.
Jedno auto je tedy atraktivnější než druhé, co myslíte? I když jde o stylová cvičení, určitě by se neztratilo v sériové výrobě ani jedno, pick-up vypadá hodně stylově, o extra užitnou hodnotu tady vůbec nejde. Naživo obě uvidí návštěvníci zmíněné výstavy 11. ledna 2019.
Jimny zamířil do Evropy až letos v září a Suzuki ho nestíhá vyrábět ani pro Japonsko, taková je poptávka. Do hry ovšem zasahují i průměrné emise na značku, které jsou na starém kontinentu důležité. Jednotlivé státy tak mají nízké kvóty a vyprodáno je leckde na více než rok. Pravděpodobně se v sezóně 2020 dočkáme pod kapotou i litrového přeplňovaného BoosterJetu se třemi válci. U nás ještě oficiálně v nabídce malý teréňák se samurajským S není.