Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki Swift: Prodáno více než 3.000.000 kusů

Michal Fokt
Diskuze (14)
Suzuki se chlubí tím, že se mu podařilo přesáhnout hranici tří milionů prodaných vozů Swift. Také se vám to zdá málo? Víme, proč tomu tak je.

Jména jsou pro auta stejně důležitá, jako kvality samotných modelů, možná i důležitější, byť pověst vozu utváří právě zmíněné vlastnosti a také zkušenosti zákazníků s produktem. A tak existují automobily, které se již desítky let jmenují stejně, přestože se postupem času radikálně změnila jejich koncepce (viz třeba Toyota Corolla). Pak tu máme vozy, na které by automobilky nejraději zapomněly (například Ford Escort) a střídá je podobný automobil, avšak s jiným označením. A pak jsou zjevně i zvláštní případy - jméno zůstává, koncepce též, ale automobilka se tváří, že ten pravý nositel tohoto jména existuje až od určitého data kdesi v historii modelu.

Přesně tak se totiž staví Suzuki ke svému modelu Swift. V nejnovější tiskové zprávě se píše, že ten správný globální Suzuki Swift začal existovat v Japonsku v roce 2004. Ano, je to ten, jenž si získal pro svůj cool design přízvisko "japonské Mini" a jenž inspiroval Škodovku při návrhu aktuální generace modelu Fabia. Suzuki se nyní dopočítalo, že tento Swift v kombinaci s tím aktuálním, jenž je jeho designovou evolucí, společně vznikly už ve více než třech milionech exemplářů a třeba ve Velké Británii tvoří 36 % prodejního mixu značky.

Dnes se Swift vyrábí v Japonsku, Maďarsku, Indii, Číně, Indonésii a Malajsii, přičemž nejdůležitějším trhem je Indie, kam míří 45 % celkové produkce, následovaná 23 % Evropy a 13 % Japonska. Prodává se ve 125 zemích světa, přičemž za dobu své existence získal 67 ocenění ve 26 státech světa.

Jak vidíte, Japonci udělali tlustou černou čáru za předchozími třemi generacemi, jejichž historie se traduje od roku 1983, kdy vznikl ve spolupráci s General Motors vůz, jenž se sice zprvu jmenoval Suzuki Cultus, nicméně se pro něj zažilo v Evropě používané pojmenování Swift. Možná také proto, že existoval i jako Suzuki Forsa, Chevrolet Swift, Chevrolet Sprint, Sprint Metro, Geo Metro, Chevrolet Metro, Pontiac Firefly, Maruti 1000, Holden Barina a Subaru Justy, zatímco od roku 2004 už jde globálně jenom a pouze o Swift. Takovéhle drobnosti ale většinou automobilky nezajímají a chlubí se zejména celkovými prodejními čísly, ovšem jak vidíte, ne vždy je to pravidlem.

Michal Fokt
Diskuze (14)
1. 2. 2013 15:29
Re: Tady se člověk docela dost nasměje
Nejde o nedůtklivost příznivců značky, jde o pouhá čísla. To že poslední modelová řada Escortu nebyla zrovna o.k ještě neznamená že by Ford chtěl na Escort zapomenout. Prosím zkuste jmenovat kolik značek vyrobilo od jednoho modelu přes 20 milionů kusů. Já to vím mě, zajímá zda to víte vy.
Avatar - Slavek-TDM
1. 2. 2013 08:29
Rocni produkce
cca 330 tisic kusu jednoho modelu pripada nekomu jako mala???
1. 2. 2013 08:26
Re: swift je mozno uspesny vo svete
I prdlajs malej kufr, odstěhoval jsem v něm celý byt - tedy kromě skříní, ale ty nenarveš ani do i30 :-) .
Avatar - Michal Fokt
31. 1. 2013 22:48
Re: Tady se člověk docela dost nasměje
Nedůtklivost příznivců značky je pochopitelná a je třeba s ní počítat. Přejmenovat klíčový model, prodávaný v milionech kusů, k tomu už musí být důvod. Toyota se s Aurisem v Evropě chtěla u Corolly zbavit image nudného auta pro důchodce s nijak zázračnými prodeji. Poslední Escort se potýkal se spolehlivostí, která jméno silně poškodila a Ford neměl chuť pověst pracně napravovat. Namísto toho začal s čistým štítem.
Avatar - Ozzman
31. 1. 2013 22:40
Re: Úspěch
Ale taky faktem je, že to autíčko je prostě zábavné :-) Sám sem řídil všechny motorizace, které byly na trhu před 4mi lety a i v základu to je mrštný malý hajzlík :-) Jsem na větší auta, ale Swifta bych si na popojíždky po městě klidně koupil :-)