Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki SX4: S-Cross dospěl do sériové výroby, nová generace výrazně povyrostla

Aleš Dragoun
Diskuze (24)
Očekávané se stalo skutkem, Suzuki přivezlo k Ženevskému jezeru druhou generaci malého crossoveru SX4.

Nová SX4 vychází z pařížského konceptu S-Cross, takže značně vyrostla. Navíc nezměnila svůj název, jak se původně spekulovalo. Jen značkové dvojče od Fiatu už mít nebude. Ani druhá generace nepřišla o pohon všech kol a místo výroby, maďarská továrna v Ostřihomi, zůstane také zachována.

Zvenčí se oproti dosluhujícímu modelu změnilo úplně vše. Exemplář na firemních fotografiích nepostrádá typické oplastování a střešní nosiče, zda se dočkáme i městské verze, je zatím ve hvězdách. Vnější tvary se někomu líbit mohou, někomu ne. Nová SX4 ale přišla o jednoduché oku lahodící, až neasijské linky, návrháři tentokrát zvolili trochu komplikovanější a přiblížili se trochu hatchbackům nejmenované korejské značky.

Pod kapotou najdeme zpočátku dvě pohonné jednotky, obě mají objem 1,6 l. Jedna spaluje benzin, druhá naftu. Benzinový čtyřválec je evolucí stávajícího motoru M16A, ale byl mírně odlehčen. Turbodmychadlo u dieselu dostalo proměnnou geometrii lopatek a kryt kvůli odhlučnění. Benzinová šestnáctistovka je spřažena s pětistupňovou manuální převodovkou, k mání je i ústrojí CVT s možností volby až sedmi rychlostí pomocí pádel. Diesel má standardně šestistupňovou přímo řazenou skříň. Nemůže chybět ani start-stop.

Výkonové parametry automobilka zatím tají, známe však předběžné údaje o spotřebě. Zážehový čtyřválec spálí v případě verze s předním pohonem 5,4 l/100 km, ve verzi s pohonem obou náprav je o 0,5 l žíznivější. U naftového agregátu jsou hodnoty nižší: 4,2, respektive 4,3 l/100 km.

Zmíněný pohon všech kol 4WD Allgrip disponuje celkem čtveřici režimů, řízení pak pochází ze Swiftu.

Suzuki SX4 – srovnání generací
RozměrNová generacePředchozí generaceRozdíl
Délka [mm]43004135+165
Šířka [mm]17651755+10
Výška [mm]15751565+10
Rozvor [mm]26002500+100
Objem zav. prostoru [l]430270+160

První generace SX4 patří na konci své kariéry spíše do třídy malých aut. Rozvorem náprav určitě, vždyť dosahuje jen 2,5 m. U novinky se však o 100 mm prodloužil, takže bychom ji mohli považovat za právoplatnou nižší střední třídu. Nebýt té výšky, samozřejmě. SX4 tak stále zůstává hlavně malým crossoverem, i když má na délku už 4,3 m. Sedan tentokrát rozhodně nečekejme, alespoň ne v Evropě. Nejnovější přírůstek Suzuki je 1765 mm široký a 1575 mm vysoký. Kromě šestnáctipalcových kol nabídne i o palec větší, s nimi se o 5 mm sníží. Pneumatiky mají v prvním případě rozměr 205/60 R16, ve druhém 205/50 R17. Zavazadelník se dle normy VDA zvětšil ze základních 270 na 430 l. Zadní lavici lze samozřejmě sklopit, polohovatelná je i podlaha kufru.

Na konstrukci karoserie bylo použito značné množství vysokopevnostní oceli. Laků je k dispozici deset včetně limetkové metalízy a ametystové šedi. Přední světla nepostrádají diody pro denní svícení. Budeme si moci koupit i dvojitou posuvnou panoramatickou střecha. Interiér nabídne měkčené plasty a zadní pasažéři jsou od těch předních dle firemních údajů 814 mm, takže místa bude uvnitř určitě dost. Podrobnější detaily a specifikace ovšem zatím japonský výrobce neuvolnil.

Do prodeje se nová generace chystá na přelomu letošního září a října, prodej stávající generace bude pokračovat i nadále.


Aleš Dragoun
Diskuze (24)
19. 8. 2013 13:43
Prodej předchozích modelů SX4
Dobrý den,
rád bych se zeptal, kde autor článku čerpal informace o pokračujícím prodeji předchozích modelů SX4 ?
V pátek (16.8.) jsem byl na testovací jízdě a prodejce nás informoval, že s nástupem nového modelu se starší tipy již nebudou vyrábět a stáhnou se z trhu.
Z logického hlediska mne to přijde jako pitomost. Přeci nestáhnout X-tisíc neprodaných aut a nenachají je jen tak sešrotovat.
Po pročtení tohoto článku a diskuze mi to přijde spíše jako nátlak na zákazníky, aby neváhali a pořídili starší SX4, třeba i proto, že vědí jaké jsou negativní ohlasy na nový model.
5. 3. 2013 23:51
Re: Kaškaj?
Už si nemůžu doplnit edit, tak aspoň tady díky redakci za doplnění živých fotek - vydařeně informativních. :yes:
5. 3. 2013 20:46
Nové SX4
taky vydím kaškaje.Ale tohle jsem nečekal,za mě :no:
5. 3. 2013 20:32
celkom slusna kara
Tajne som dufal, ze to bude vyzerat ako koncept, ktory bol podla mna nadherny na jednotku s hviezdickou. Tento vysledny exemplar ma u mna 2(-).

Vobec by som Suzuki vsak nekritizoval - vidim vela plusov:
- interier je prakticky, prehladny, urcite sa bude dat lahko udrziavat, mne sa aj vzhladovo paci, audi sa za tuto cenu neda ocakavat, a aj od dustera to ma daleko, aj v porovnani so sucasnym QQ je to omnoho krajsie...
- startovanie tlacidlom + bezklucove odomykanie dveri, tempomat, 6 airbagov, Bluetooth handsfree, dualna klima, ...
- prevodovka zo Swiftu,
- riadenie tipujem hydraulicke,
- stresne okno,
- moznost 4x4,
- spolahlivost, jednoducha udrzba a prehladne prevadzkove naklady.
- casom suzukacka moznost financovania na polovice bez navysenia
- Suzuki zvyknu jazdit dobre, napr. QQ sa dost naklana v zakrutach...

Jedinym otaznikom pre mna ostava cena, ak to neprestrelia, mohla by to byt fakt dobra kupa
Ze stare SX4 ostane v ponuke je logicke, je o triedu mensie a stale sa najde dost kupcov. Dufam len, ze ten novy nenacenia ako QQ alebo
Opel a zostanu verni tradicii vysokej hodnoty
za nizku cenu.
Avatar - 3_diamanty
5. 3. 2013 20:24
Re: Suzuki urobilo chybu!
suzuki mozeme pomaly zamavat.... o par orkov z eu odide .... a nove SX4 mu k tomu dopomoze .. uz vacsiu tragediu ani predstavit v zeneve nemohli... po tolkych krasnych rokoc hprvej velmi podarenej generacie SX4ky som cakal ze suzuki pride s niecim co nam vyrazi dych a oni prredstavia tento vrak.... trapas :no: