Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tak i PSA: Všechny budoucí peugeoty prý budou elektrické

Tomáš Dusil
Diskuze (22)
Skupina PSA, sdružující značky Peugeot, Citroën, Opel a DS, plánuje do roku 2025 mohutnou elektrickou ofenzívu. Dle vyjádření výkonného ředitele PSA Carlose Tavarese, bude PSA do roku 2025 sto procentně „elektrické“.

Hybridní vozidla a elektromobily jsou stále častěji skloňovány jako automobily budoucnosti. A to nikoliv té vzdálenější, ale už docela blízké. Hlasy z automobilek i z úst různých odborníků znějí, že se takových aut v masovějším měřítku dočkáme už do deseti let. K tomuto obecnému trendu se nyní přidává také skupina PSA.

Ještě před spojením s opelem nabízely francouzské značky Peugot a Citroën malý elektromobil iOn, respektive C-Zero. Nešlo však o vlastní francouzskou konstrukci, ale o auto převzaté od Mitsubishi, kde je známé jako i-MiEV. Dále jste se mohli v minulosti setkat s originálně řešenými hybridními verzemi Peugeotů 3008 a 508 a dále hybridním Citroënem DS4. Žádnou velkou prodejní díru do světla tyto automobily neudělaly a dnes je již v portfoliu Peugeotu a Citroënu budete hledat marně. Co se týká elektrifikace, tak PSA má dnes k dispozici vlastně pouze a jen elektromobil Opel Ampera-e.

Tento stav se však má do roku 2025 rapidně změnit. Carlos Tavares, výkonný ředitel skupiny PSA, se nechal na letošním autosalonu v Detroitu slyšet, že do roku 2025 bude skupina PSA nabízet „minimálně čtyřicet elektrifikovaných automobilů, a to v rámci 100procentní elektrifikace.“ Jak tomu máme rozumět? Znamená to, že PSA již nebude v uvedeném roce prodávat nic jiného než hybridy či elektromobily?

My to spíše vidíme tak, že každá modelová řada bude zahrnovat hybridní verzi stejně jako ryze elektrickou variantu pohonu. Vzhledem ke stavebnicovému systému techniky současných vozidel bude stačit vyvinout platformu vhodnou pro všechny druhy pohonu. Kromě hybridů a elektromobilů tak budou i nadále existovat čistě benzinové a snad i dieselové verze automobilů od skupiny PSA.

Čistě teoreticky vzato, pokud by totiž byla opravdu všechna auta pouze elektrická a hybridní, je otázkou, jak by to celé přijal trh. Ne všude je totiž o taková auta zájem. Otázka by také visela nad existující infrastrukturou, která rozhodně není připravena na masivní elektromobilitu a hybridizaci vozidel.

O něco konkrétnější informace nabídla agentura Reuters. Tavares ve své řeči na světovém kongresu automobilových novinek v Detroitu údajně svá předchozí slova upřesnil a hlavně dále rozšířil. A jsou to vpravdě velmi ambiciózní plány. Ostatně posuďte sami. Do roku 2030 (tedy za pouhých 12 let) má být 80 procent vozidel vyráběných ve Francii schopno autonomní jízdy s určitým omezením (patrně tedy s autonomitou na stupni 3), deset procent pak má mít autonomitu na stupni 4 a 5, tedy tu úplně nejvyšší. Těžko posoudit, zda je možné takové cíle zvládnout do roku 2030, aby to fungovalo ku prospěchu lidstva.

Tomáš Dusil
Diskuze (22)
23. 1. 2018 14:18
Re: Otřesné...
Mas pravdu, ide to ked sa chce. Ked sa chce clovek kazdodenne prisposobovat plechovej krabici ktora by mu mala sluzit, ale namiesto toho on bude planovat dojazd, svoj program upravovat aby parkoval pri dobijacke a strachovat sa ci mu vyjde niektory z tych par boxov. Tomu poviem pokrok. Samozrejme len ked sa chce...
Avatar - mariov8
23. 1. 2018 13:52
Ryze politické prohlášení
Pánové klid. Takových prohlášení ještě uslyšíme... Benzín a nafta tady budou ještě dlouho. Možná později syntetické, až cena ropy začne skutečně růst, ale budou.

Sedím sice v jiné automobilce, ale zatím to, a nejenom v zemi Galského kohouta, vypadá na politická gesta vstříc aktuální vládnoucí garnituře. Ano, budou i nějaké technické ústupky směrem k elektrifikaci a hybridizaci portfolia (flotilové emise), ale zatím to nevypadá, že by o čistě elektrické ne-automobily měla zájem větší než zanedbatelně malá skupina zákazníků. Elektromobily automobilky zatím pouze dotují z prodeje konvenčních aut!!! >:D

Někde to ani nevypadá na to, že by tady proběhla nějaká Dieselgate (a to teď říkám směrem ke kompaktnějším automobilům, u těch velkých se teprve nic nestalo), v reálné nabídce některých segmentů se zatím spíše škrtají nebo budou škrtat zážehové motory než diesely. Protože ty flotilové emise... :-!
23. 1. 2018 13:33
Re: Otřesné...
hele ja ziju na sidlisti v panelaku, a elektromobilita pro me problem neni, takze me nesklames >:D

na 8 patrovem panelaku o 40 bytech mame na sidlisti 35 parkovacich mist + 5 garazi, 2 z nich jsou jiz vyrazene pro elektromobily a jsou u nich wallboxy, na jednom z nich pravidlne dobiji Leaf, u vedlejsiho panelaku potkavam zaparkovany Ioniq, a ikdys tam nikde nabijecku nema a kabel jsem k nemu nikdy vest nevidel, asi nema s nabijenim problem, pritom ve meste mame jedinou verejnou nabijecku CEZ u prodejny Peugeot, dalsi nejblizsi verejna je pak cca 45km daleko, proste kdys nekdo chce, tak to asi jde, jen musi chtit a neco pro to udelat
23. 1. 2018 13:25
Re: Nesmysl a trapárna
v CR je na to zakonna uprava o ochrane ovzdusi, a nekdo kdo doma topi nejakim odpadem muze zaplatit az 50 tisic pokutu, staci aby nekdo dal podmet a aby tam vyrazila kontrola, pravda nejdriv dostane pisemne upozorneni, a teprve pokud se to opakuje tak se pristupuje ke kontrolam topeniste a paliv, normalne se vezmou vzorky a stery z topeniste, a pokud je zjistena jina nez topna latka predepsana vyrobcem topeniste, tak smula a pokuta az 50k

mimochodem o zakazu spalovaku nic nepisu, ale je pravda ze spousta lidi si to tak vyklada kdys ctou nekde clanek o tom ze ta a ta krajina zakaze do roku XXX spalovaci motorizace, tak si ti ctenari casto myslej ze zakaz bude plsonej pro vsechny auta, jenze veskutecnosti je to tak ze zakazy by se tykali jen nove prodavanych aut, navic je to dosti nepravdepodobne ze k tomu do treba 20 let dojde, a pokud k tomu dojde, bude to spise z podmetu samotnych automobilek >:D
Avatar - Blue Sun
23. 1. 2018 11:07
Re: neco se chysta
Bez elektromobilů a hybridů nesplní flotilové emise CO2 při současném splnění emisních limitů EU6, a zejména ve chvíli, kdy se začne měřit podle WLTP, kdy jde spotřeba a emise nahoru o nějakých 20-30%.