Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Také Chrysler Aspen jako Hybrid: hybridní HEMI

Michal Otruba
Diskuze (24)
Hybridní hnací ústrojí dostanou SUV Chrysler Aspen i jeho dvojče Dodge Durango.

Obě vozidla budou mít pod kapotou zcela nový motor 5,7 l HEMI Hybrid, který debutuje příští rok jako první sériově vyráběný hybrid z produkce Chrysleru a první vozidlo DaimlerChrysler, které bude používat dvourežimovou hybridní technologii.

Nový hybridní pohon, který je vyvinutý ve spolupráci DaimlerChrysler, GM a BMW, si svou konstrukcí určitě zaslouží pozornost. Jádro hybridního soustrojí tvoří dva elektromotory, které spolupracují s převodovkou s projevem podobným ústrojí s plynule měnitelným převodem. Ve skutečnosti jsou uvnitř pevné převodové poměry. Díky dvoustupňové převodovce pro nízké a vysoké rychlosti je systém označován jako dvourežimový hybrid. Výsledek je tak o něco konstrukčně složitější než klasické hybridní vozy, vůz s tímto soustrojím ale dosahuje ve srovnání s ním lepší spotřeby ve všech jízdních režimech. Dvojčata Chrysler Aspen Hybrid a Dodge Durango Hybrid budou poháněna buď dvěma elektromotory, zážehovým V8 5,7 HEMI nebo kombinací obojího.

Nový hybridní pohon by měl k sobě přiblížit dva rozdílné světy – velký výkon a menší spotřebu paliva. Od nového 5,7 HEMI Hybrid se očekává, že proti svému zážehovému sourozenci ušetří více než 25 % paliva. Ve městě se tato hodnota má vyšplhat až na 40 %. I ve své hybridní formě bude umět tento osmiválcový motor při nepotřebnosti velkého výkonu vypínat čtyři válce.

Již pátým rokem za sebou (od zahájení výroby v roce 2003) se také HEMI umisťuje v anketě Ward 10 nejlepších motorů.

Michal Otruba
Diskuze (24)
Avatar - Barrichello
25. 5. 2007 09:47
Re: Zas jeden chytrej
Jo, elektrická převodovka. Tak tenhle blábol já sem nepsal.
Avatar - Barrichello
24. 5. 2007 10:43
Re: ...vetsi zazehovy motor v kombinaci s elektromotry
coulin: do bazénu bys měl skočit ty. Tu korozi bych chtěl vidět a prosím nepočítat do toho bourané kousky jo.
A ten prst mi půjdeš prostčit mezi díly u nějaký ameriky od roku výroby 95 a vješ a sem zvědav, kudy budeš prostrkávat....

Jo jízdní vlastnosti bych raděj nezmiňoval, protože víceprkové zavěšení zadní nápravy tu jisté nejmenované značky dodnes nemaj, zatímco u konkurenčních sedanů této značky(Chrysler) už byly v roce 95 standartem....
Avatar - Barrichello
24. 5. 2007 10:37
Re: opav si chyby...
Ano, celý svět myslí na úsporu paliv, takže se tu drkotá v plastovej krabičkách s tříválcem HTP, zatímco v USA už naplno běží výorba vozidel se systémem Flexfuel na spalování Ethanolu 85 (E85). Sou tam už i první auta a stanice na vodík ; v jižní americe se systém Flexfuel používá už řadu let. Ovšem evropa má dieslové sazínky no :o)

Sorvnácme si něco jo: Škoda Superb 2,8 V6, domácí šampion 193 HP a Chrysler Sebring 2,7 203 HP. A podíváme se na průměrnou spotřebu. Hle, ona ta "užraná amerika" co má 10 koní navrch žere to samý, co německý etalon, tedy 10,5 litru (průměr) :o))
Co taková Toyta landcuriser V8? ta vám neva? Nebo Murano, Honda Legend, Lexus, Audi A8 apod.... Dyt žerou to samý ne-li víc co zámořská konkurence....
Avatar - Barrichello
24. 5. 2007 10:29
Re: Zas jeden chytrej
Ježiš, tak sem se upsal. Jasně že automatická!!!
Avatar - Barrichello
23. 5. 2007 09:58
Zas jeden chytrej
ale oni je umí robit uměli už v době, kdy se evropě o autotický převodvce, otevríní oken jinak než kličkou a airbagu ani nesnilo. A umí pořád.

Svez se někdy nějakou amerikou, jak třeba veteránem, tak i novější a pak můžeš kritizovat. Svez se např. Chryslerem 300M či Sebringem a pak se svez Passatem a můžeš porovnávat....