Také Chrysler Aspen jako Hybrid: hybridní HEMI
Obě vozidla budou mít pod kapotou zcela nový motor 5,7 l HEMI Hybrid, který debutuje příští rok jako první sériově vyráběný hybrid z produkce Chrysleru a první vozidlo DaimlerChrysler, které bude používat dvourežimovou hybridní technologii.
Nový hybridní pohon, který je vyvinutý ve spolupráci DaimlerChrysler, GM a BMW, si svou konstrukcí určitě zaslouží pozornost. Jádro hybridního soustrojí tvoří dva elektromotory, které spolupracují s převodovkou s projevem podobným ústrojí s plynule měnitelným převodem. Ve skutečnosti jsou uvnitř pevné převodové poměry. Díky dvoustupňové převodovce pro nízké a vysoké rychlosti je systém označován jako dvourežimový hybrid. Výsledek je tak o něco konstrukčně složitější než klasické hybridní vozy, vůz s tímto soustrojím ale dosahuje ve srovnání s ním lepší spotřeby ve všech jízdních režimech. Dvojčata Chrysler Aspen Hybrid a Dodge Durango Hybrid budou poháněna buď dvěma elektromotory, zážehovým V8 5,7 HEMI nebo kombinací obojího.
Nový hybridní pohon by měl k sobě přiblížit dva rozdílné světy – velký výkon a menší spotřebu paliva. Od nového 5,7 HEMI Hybrid se očekává, že proti svému zážehovému sourozenci ušetří více než 25 % paliva. Ve městě se tato hodnota má vyšplhat až na 40 %. I ve své hybridní formě bude umět tento osmiválcový motor při nepotřebnosti velkého výkonu vypínat čtyři válce.
Již pátým rokem za sebou (od zahájení výroby v roce 2003) se také HEMI umisťuje v anketě Ward 10 nejlepších motorů.