Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Také Ferrari mělo rekordní rok 2022. Zákazníkům dodalo přes 13 tisíc vozů

Filip Melich
Diskuze (0)

Italská značka Ferrari se přidává k luxusním a exkluzivním automobilkám, které měly rekordní rok 2022. Rostly dodávky zákazníkům, příjmy i čistý zisk. A příští rok má být ještě lépe…

Jestli něco úspěšně demonstruje pokřivenost dnešní doby, jsou to prodejní rekordy luxusních a exkluzivních značek v loňském roce. Zatímco mnoho lidí musí v současné době počítat každou korunu a šetřit, kde se dá, značky jako Bentley, Bugatti nebo Rolls-Royce za rok 2022 ohlásily rekordní prodeje. S podobnou zprávou se k nim přidává Ferrari.

Extrémně drahých vozů Bugatti se v loňském roce podařilo dodat 80, Rolls-Royce zákazníkům doručil přes 6 tisíc aut a přes 15 tisíc prodaných exemplářů se dostala automobilka Bentley. Celosvětový úspěch se promítl i do registrací na našem malém trhu. Podle údajů Svazu dovozců automobilů (SDA) například Bentley udalo 64 aut (+ 94 %) a Rolls-Royce 37 (+ 76 %). Objemu prodejů odpovídají i rekordní tržby značek.

Video se připravuje ...

Podle nedávno zveřejněných finančních výsledků si podobně skvěle vedlo také Ferrari. Přestože si stojí za tím, že zůstane exkluzivní a bude vždy vyrábět méně aut, než kolik by dokázalo prodat, v roce 2022 zákazníkům dodalo 13.221 vozidel. Objemem dodávek se tedy přiblížilo výše zmiňované značce Bentley. V roce 2021 přitom Ferrari zákazníkům dodalo 11.155 vozů (- 2.066 ks/- 19 %).

Nejvíc vozidel Ferrari dodalo v oblasti označované zkratkou EMEA, tedy v Evropě, na Středním východě a v Africe – šlo o téměř polovinu, konkrétně 5.958 kusů. Severní a Jižní Amerika si připsaly 3.447 kusů, většina asijsko-pacifického regionu 2.264 kusů a dalších 1.552 kusů si v daném regionu připsala Čína, Hong Kong a Tchaj-wan.

Se zvýšeným odbytem souvisí nárůst příjmů Ferrari – v roce 2021 činily 4,271 miliardy euro, loni pak 5,095 miliard euro (+ 16 %). Největší podíl na příjmech měl prodej vozů a náhradních dílů (4,341 miliardy euro), na motorech Ferrari vydělalo 155 milionů euro, sponzoring, používání vlastní značky a podobné obchodování mu vyneslo 479 milionů a jako „ostatní příjmy“ Ferrari uvádí 120 milionů.

Nerostly však pouze celkové příjmy, ale také čistý zisk. V roce 2021 si Ferrari vydělalo 833 milionů euro, zatímco v tom loňském to bylo už 939 milionů euro (+ 13 %). Na letošní rok značka zvýšit ceny plánuje kvůli inflaci a také navýšit příjmy ze závodění a aktivit v oblasti životního stylu. Kromě toho začnou dodávky modelu Purosangue. Ferrari proto očekává, že letošní rok bude ještě úspěšnější než ten loňský a začne v podstatě tisknout peníze.

Filip Melich
Diskuze (0)

Doporučujeme