Takto by jednou mohl vypadat Mercedes-Benz V. Už teď je propracovaný do detailu
Jak by mohla vypadat nová generace Mercedesu třídy V, ukazuje koncept Vision V. S elektrickým pohonem ukrývá v útrobách architekturu Van Electric Architecture.
Vision V má představovat luxusní MPV blízké budoucnosti. Je to showcar, který ukazuje, jak lze zkombinovat velkorysý vnitřní prostor s nejvyšší mírou exkluzivity i s posledními „digitálními“ trendy. Na velmi vysoké úrovni je řemeslné zpracování stejně jako design. Oboje patrné už při pohledu na karoserii, ještě více ale v prostorném interiéru.
„Vision V je začátkem nové éry pro Mercedes-Benz Vans. Ukazuje, v pravém slova smyslu, jak přinášíme luxus do prostorné kabiny a definujeme nový segment. Tím nastavujeme standardy v designu, komfortu a pohlcujícím uživatelském zážitku – při splnění nejvyšších nároků našich zákazníků,“ nechal se slyšet Thomas Klein, vedoucí Mercedes-Benz Vans.
„Mercedes-Benz Vans je ikonické již desetiletí. S Vision V uchováváme toto dědictví a transformujeme ho do zcela nového kontextu nejvyšší luxusní dopravy. Tento showcar ztělesňuje dokonalou harmonii mezi luxusem a designem dodávky a nastavuje nový standard pro budoucnost,“ dodává Gorden Wagener, hlavní designér, Mercedes-Benz Group AG.
Vstup do luxusního interiéru usnadňují automaticky otevíratelné posuvné dveře na pravé straně. Nechybí skleněná stěna, která může být průhledná, nebo neprůhledná, a to dokonce jednotlivými sekcemi. V případě, že je neprůhledná, odděluje prostor „Private Lounge“ od prostoru řidiče a vytváří kýžené soukromí.
Zazpíváme si
Zmínili jsme Private Lounge. V rámci něj je v kabině také výsuvné 65palcové kinoplátno. Nabízí rozlišení 4K, což je profesionální filmový standard 4096 × 2160 pixelů. V něm se zobrazují video a hry, přičemž hlavní devizou je výjimečná jasnost a zobrazení detailů. Celek doplňuje prostorový zvukový systém Dolby Atmos. Pracuje s celkem 42 reproduktory, z nichž některé jsou integrované do sedadel. Sedm beden našlo své místo ve stropním panelu a také v podlaze. Přenos obrazu zajišťují také boční okna, která mohou být vlastně obrazovkami. Tím je vytvářen 360stupňpvý videozážitek. Hudbě je přizpůsobeno také ambientní osvětlení. Celý zábavní systém se ovládá přes dotykovou plochu (touchpad) ve středové konzole.
Zábavní systém nabízí sedm interaktivních světů – zábavu, relexaci, hraní, práci, nakupování, objevování a karaoke. Co si pod některými přesně představit dost dobře nejde ani poté, co si pročtete tiskovou zprávu. Ale možná nejsem ten správný uživatel. Třeba u karaoke mercedes uvádí, že „během jízdy si zazpíváte svou oblíbenou píseň a prožijete karaoke party jako v baru“.
Budiž světlo
Při pohledu na fotky Visionu V upoutá na první pohled přední část. Její součástí jsou horizontálně osvětlené skleněné lamely, kterých je téměř 200, přičemž obklopují chromovaný rám. A pod kapotou v mezeře je dalších 190 svítících lamel.
Přední část Visionu V tak září jak vánoční stromeček. Nejde ale jen o osvětlení pro zábavu, ale také o funkční prvky. Třeba světelné moduly pod světlomety fungují rovněž jako ukazatele směru. Dokonce i 24palcová kola v sobě zahrnují světelné lamely.

Pokud máte pocit, že už je toho světla na jednom autě trochu moc, pak se přesuňme dozadu, kde hra světla pokračuje v oblasti zadního okna, které lemuje více než 450 trojrozměrných osvětlených lamel. Slouží současně také jako koncová, respektive brzdová světla.
Vision V je pouze koncept. Prostě takový show car, byť propracovaný do detailu. Zda se dočká sériové výroby, Mercedes neuvádí. Pokud to nebude jako celek, tak je skoro jisté, že některé jeho prvky se objeví na palubě budoucí třídy V.
Zdroj: Mercedes-Benz, video: Mercedes-Benz