Takto by mohl vypadat crossover, který odstartuje ofenzívu Fordu na poli elektromobility
Před několika dny představil Ford obchodní vizi na několik příštích let. Týká se samozřejmě masivního rozvoje modelů s elektrickým pohonem.
Ford představil vizi, která říká, že do roku 2024 přivede modrý ovál do oběhu hned sedm elektromobilů, a to čtyři užitkové a tři osobní. Ford si zároveň propůjčí platformu MEB od VW Group, takže dva z chystaných modelů budou v konkurenčním poli Volkswagenu ID.4, Škody Enyaq a také Audi Q4 e-tron.

Nový crossover, jehož možnou podobu můžete vidět na přiloženém renderu, se má představit na konci letošního roku a mimo vozy postavené na platformě MEB mu mohou být konkurencí Hyundai Ioniq 5, Kia EV6 nebo Polestar 2. Konkurence bude samozřejmě s časem přibývat. Crossover, který ještě nemá jméno a také druhý chystaný model, sportovnější crossover, se budou vyrábět ve výrobním závodě v Kolíně nad Rýnem, který momentálně prochází rozsáhlou rekonstrukcí.
Platforma MEB umožní elektrickým crossoverům od Fordu využívat baterii o velikosti 77 kWh, pohon zadních i všech čtyř kol, dle Fordu dojezd až 500 km na jedno nabití a v nejsilnější verzi maximální výkon dosahující 220 kW, čímž na platformě MEB disponuje ID.4 GTX, ID.5 GTX, Enyaq Coupé RS iV a Q4 50 e-tron.
Exkluzivní render odhaluje, jak by mohl chystaný elektrický crossover vypadat. Z něho můžeme vidět možné náznaky nového designového jazyku EV modelů Ford. Nechybí robustní vzhled, rozdělené LED světlomety a také dominantní maska.
Sportovnější crossover, který dorazí v roce 2024, bude pro změnu konkurentem Volkswagenu ID.5. Navzdory společné elektrické platformě šéf evropského zastoupení Ford Stuart Rowley zákazníky přesvědčuje. “Ujišťuji vás, že tyto vozy budou vypadat a jezdit jako Fordy.”
Po dvou zcela nových modelech přibude do palety elektromobilů již známý model Puma. Od automobilky je to samozřejmě logický krok, již v minulém roce totiž v evropských prodejích crossover s ikonickým jménem porazil zaběhlé modely Fiestu a Focus. Konkurentem elektrické Pumy budou v podstatě stejní konkurenti, na které je Puma zvyklá s konvenčními pohony - Hyundai Kona nebo Peugeot 2008.
Abychom měli sbírku první etapy rozvoje elektromobility u modrého oválu kompletní, u užitkových vozidel můžeme do dvou let počítat s modely Transit Custom, Tourneo Custom a také Transit Courier a Tourneo Courier.
Autor: Dominik Kovář