Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Takto by mohl vypadat crossover, který odstartuje ofenzívu Fordu na poli elektromobility

3. 4. 2022 • 22:06
30
8
Zobrazit náhledy (30)
Ford Mustang Mach-E AWD Ford Mustang Mach-E AWD Ford Mustang Mach-E AWD Ford Mustang Mach-E AWD Ford Mustang Mach-E AWD Ford Mustang Mach-E AWD Ford Mustang Mach-E AWD Ford Mustang Mach-E AWD Ford Mustang Mach-E AWD Ford Mustang Mach-E AWD Ford Mustang Mach-E AWD Ford Mustang Mach-E AWD Ford Mustang Mach-E AWD Ford Mustang Mach-E AWD Ford Mustang Mach-E AWD Ford Mustang Mach-E AWD Ford Mustang Mach-E AWD Ford Mustang Mach-E AWD Ford Mustang Mach-E AWD Ford Mustang Mach-E AWD Ford Mustang Mach-E AWD Ford Mustang Mach-E AWD Ford Mustang Mach-E AWD Ford Mustang Mach-E AWD Ford Mustang Mach-E AWD

Před několika dny představil Ford obchodní vizi na několik příštích let. Týká se samozřejmě masivního rozvoje modelů s elektrickým pohonem.

Ford představil vizi, která říká, že do roku 2024 přivede modrý ovál do oběhu hned sedm elektromobilů, a to čtyři užitkové a tři osobní. Ford si zároveň propůjčí platformu MEB od VW Group, takže dva z chystaných modelů budou v konkurenčním poli Volkswagenu ID.4, Škody Enyaq a také Audi Q4 e-tron.

Video se připravuje ...

Nový crossover, jehož možnou podobu můžete vidět na přiloženém renderu, se má představit na konci letošního roku a mimo vozy postavené na platformě MEB mu mohou být konkurencí Hyundai Ioniq 5, Kia EV6 nebo Polestar 2. Konkurence bude samozřejmě s časem přibývat. Crossover, který ještě nemá jméno a také druhý chystaný model, sportovnější crossover, se budou vyrábět ve výrobním závodě v Kolíně nad Rýnem, který momentálně prochází rozsáhlou rekonstrukcí.

Platforma MEB umožní elektrickým crossoverům od Fordu využívat baterii o velikosti 77 kWh, pohon zadních i všech čtyř kol, dle Fordu dojezd až 500 km na jedno nabití a v nejsilnější verzi maximální výkon dosahující 220 kW, čímž na platformě MEB disponuje ID.4 GTX, ID.5 GTX, Enyaq Coupé RS iV a Q4 50 e-tron.

Exkluzivní render odhaluje, jak by mohl chystaný elektrický crossover vypadat. Z něho můžeme vidět možné náznaky nového designového jazyku EV modelů Ford. Nechybí robustní vzhled, rozdělené LED světlomety a také dominantní maska. 

Sportovnější crossover, který dorazí v roce 2024, bude pro změnu konkurentem Volkswagenu ID.5. Navzdory společné elektrické platformě šéf evropského zastoupení Ford Stuart Rowley zákazníky přesvědčuje. “Ujišťuji vás, že tyto vozy budou vypadat a jezdit jako Fordy.”

Po dvou zcela nových modelech přibude do palety elektromobilů již známý model Puma. Od automobilky je to samozřejmě logický krok, již v minulém roce totiž v evropských prodejích crossover s ikonickým jménem porazil zaběhlé modely Fiestu a Focus. Konkurentem elektrické Pumy budou v podstatě stejní konkurenti, na které je Puma zvyklá s konvenčními pohony - Hyundai Kona nebo Peugeot 2008.

Abychom měli sbírku první etapy rozvoje elektromobility u modrého oválu kompletní, u užitkových vozidel můžeme do dvou let počítat s modely Transit Custom, Tourneo Custom a také Transit Courier a Tourneo Courier.

Autor: Dominik Kovář

Doporučujeme

Témata
4. 4. 2022 18:23
Ford novinky
Ford novinky naleznete na jednom miste: http://www.fordauto.sk/
4. 4. 2022 12:52
Re: Konec Fordu v Evropě?
Taky nevim, kdo to bude kupovat ;-)
4. 4. 2022 12:51
Re: Konec Fordu v Evropě?
No třeba si tam zapomněl to “t” na konci :-[]
Avatar - Ja Prvni 123
4. 4. 2022 10:18
Re: Konec Fordu v Evropě?
Konec automobilismu v Evropě.

Protože o ta zbyla 3% se poperou vlastně všichni výrobci najednou, soudě podle jejich prohlášení.

Konec svobodné individuální dopravy v Evropě.

Makat holoto! Daně platit. A ne se furt někde cou_rat.

Edit: a začíná to automaty na "nežádoucí" slova. Co je na slově cou_rat bez podtržítka špatného?!
Avatar - Jaros71
4. 4. 2022 01:14
Konec Fordu v Evropě?
Bohužel to tak vypadá... :no:
Elektrošroty 90% lidí nechce !
Škoda.