Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tata Nano: CNG a luxus v Dillí

David Bureš
Diskuze (0)
Tata zákazníkům naznačuje, jakým způsobem by mohla obohatit nabídku nejlevnějšího auta světa.

Standardní Tata Nano je díky svému titulu nejlevnější auto světa vybavena poněkud spartánsky. Nyní však indická automobilka na autosalonu v Novém Dillí prezentuje koncept Nana v poněkud luxusnější podobě. Vedle této studie zde Tata představila i koncept Nana na stlačený zemní plyn (CNG).

První luxusnější koncept, vystavený v Novém Dillí, je nalakován fialovou barvou, zadní nárazník vozu byl modifikován. Vzhled dále vylepšují chromované doplňky jako koncovka výfuku nebo lišty na kapotě a pátých dveřích. Pneumatiky vozu jsou širší než v případě sériového Nana, 12palcová kola jsou hliníková. Luxusněji působí i interiér.

Automobil je poháněn stejným motorem jako modernizované Nano pro modelový rok 2012, tedy dvouválcem o objemu 624 cm3, jehož výkon byl navýšen z 26 na 28 kW při 5.500 min-1, točivý moment vzrostl ze 48 na 51 Nm při 4.000 min-1. Tento motor je úspornější než jeho předchůdce, v rámci takzvaného „Indian Driving Cycle“ vůz spotřebuje 3,9 l benzinu na 100 km. Nový koncept úspornost posunuje ještě dál, je totiž vybaven start-stop systémem.

Zprávy z loňského roku naznačovaly, že se chystá Nano s dieselovým motorem, Tata však místo ní v Novém Dillí odhalila Nano na CNG.

Koncept může spalovat jak CNG, tak benzin. Nádrž na CNG má 35 litrů, ta benzinová pak 15 litrů. Nano CNG rozezná, že dochází k úniku plynu, v takovém případě je z bezpečnostních důvodů okamžitě zastaven jeho přísun.

Automobilka v Novém Dillí znovu ukazuje i koncept Pixel, poprvé představený na loňském autosalonu v Ženevě. Minivůz na základech Taty Nano má být upraven pro sériovou výrobu, podle zpráv z loňského března by se měl v příštím roce, nebo v roce 2014 začít prodávat v Evropě.

David Bureš
Diskuze (0)