Tata Nano: CNG a luxus v Dillí
Standardní Tata Nano je díky svému titulu nejlevnější auto světa vybavena poněkud spartánsky. Nyní však indická automobilka na autosalonu v Novém Dillí prezentuje koncept Nana v poněkud luxusnější podobě. Vedle této studie zde Tata představila i koncept Nana na stlačený zemní plyn (CNG).
První luxusnější koncept, vystavený v Novém Dillí, je nalakován fialovou barvou, zadní nárazník vozu byl modifikován. Vzhled dále vylepšují chromované doplňky jako koncovka výfuku nebo lišty na kapotě a pátých dveřích. Pneumatiky vozu jsou širší než v případě sériového Nana, 12palcová kola jsou hliníková. Luxusněji působí i interiér.
Automobil je poháněn stejným motorem jako modernizované Nano pro modelový rok 2012, tedy dvouválcem o objemu 624 cm3, jehož výkon byl navýšen z 26 na 28 kW při 5.500 min-1, točivý moment vzrostl ze 48 na 51 Nm při 4.000 min-1. Tento motor je úspornější než jeho předchůdce, v rámci takzvaného „Indian Driving Cycle“ vůz spotřebuje 3,9 l benzinu na 100 km. Nový koncept úspornost posunuje ještě dál, je totiž vybaven start-stop systémem.
Zprávy z loňského roku naznačovaly, že se chystá Nano s dieselovým motorem, Tata však místo ní v Novém Dillí odhalila Nano na CNG.
Koncept může spalovat jak CNG, tak benzin. Nádrž na CNG má 35 litrů, ta benzinová pak 15 litrů. Nano CNG rozezná, že dochází k úniku plynu, v takovém případě je z bezpečnostních důvodů okamžitě zastaven jeho přísun.
Automobilka v Novém Dillí znovu ukazuje i koncept Pixel, poprvé představený na loňském autosalonu v Ženevě. Minivůz na základech Taty Nano má být upraven pro sériovou výrobu, podle zpráv z loňského března by se měl v příštím roce, nebo v roce 2014 začít prodávat v Evropě.