Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tata Nexon: Malé SUV míří po dvou letech do série

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 8. 2. 2016
8
2
Zobrazit náhledy (8)
Tata Tata Tata
Segment malých crossoverů nenechá chladnými pouze Evropany, válka zuří i jinde. Třeba v Indii. Tata po dvou letech od premiéry konceptu Nexon představuje jeho produkční verzi.

Nexon se pouští do souboje s Fordem, Mahindrou, Maruti-Suzuki a Hyundaiem. Co na tom, že většina z 1,27 miliardy Indů si auto, natožpak nové, dovolit nemůže... Místní výrobci i pobočky těch zahraničních se samozřejmě zaměřují na patřičnou cílovou skupinu. Nicméně za loňský rok se ve druhé nejlidnatější zemi světa prodalo 2,034 milionu nových osobních vozů, což představuje desetiprocentní nárůst. V porovnání s celkovým počtem obyvatel je to stále málo, ale počty rostou...

Základní tvary sériové verze Nexonu se od dva roky staré studie prakticky neliší, auto bylo pouze zcivilizováno, dostalo jinou masku, změnil se přední nárazník a logicky přibylo černých ochranných plastů, třeba na lemech blatníků. Tata svůj směr nazývá Impact Design (impact – úder), na bocích si ovšem nelze nevšimnout podobnosti se současnou modelovou paletou Hyundaie... Oproti stylistickým experimentům konkurenční Mahindry (i když v menším balení) však kompaktní kříženec nevypadá zas až tak zle.

Nezmizel ale originální bílý pruh pod spodní hranou oken. Ten pokračuje dál na zadním víku, které rozděluje. Originálně, ale ne zrovna prakticky, okno zbylo skutečně maličké. Auto prezentované na sérii továrních snímků je rovněž modré jako koncept, určitě cíleně, aby na něj navázalo. Dostalo stříbrnou střechu, její barvu si bude možné vybrat z několika odstínů. Pětipaprsková kola mají šestnáct palců v průměru.

Informací je zatím poskrovnu, Nexon se představil na Auto Expo v Novém Dillí. Pohánějí jej dva motory, benzinový s turbodmychadlem objemu 1,2 l a diesel. Ten vzhledem k udávanému výkonu 81 kW (110 k) také nepostrádá přeplňování, zaokrouhleně má ale o tři deci více než zážehový. Točivý moment 260 N.m přenáší šestistupňová přímo řazená skříň s trojicí jízdních režimů pouze dopředu, čtyřkolka zatím není nutná. Nexon navíc disponuje dvaceticentimetrovou světlostí, kterou mu mohou závidět leckteří větší konkurenti prestižnějších značek... Točit volantem zde pomáhají elektromotorky.

Přední denní světla i celá koncová vyznávají moderní diodovou techniku, hlavní jsou projektorová. Jasně, že nám Tata neservíruje na úvod žádné holátko se základní (ne)výbavou, ta obsahuje třeba informační systém s dotykovou 6,5palcovou obrazovkou, navigací a hlasovým ovládáním. Audio má na výstupu osmičku reproduktorů.

Prodej Nexonu se rozběhne na indickém trhu ještě letos, Tata spolu s ním prezentuje také velkou šestimístnou Hexu v produkční podobě. Tu jsme mohli loni vidět dokonce v Ženevě a do série už tehdy neměla daleko. Naopak malá Zica, jejíž snímky byly uvolněny loni v listopadu, bude muset změnit jméno, protože je až příliš podobné viru zika...

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Cuba66
Tenhle Táta..
Cuba66
| 8. 2. 2016
..je docela hezkej. Ještě bych rád viděl Mámu, abych měl kompletní přehled :-)

Ale vážně, vzhledově je to OK, otázkou je samozřejmě kvalita a bezpečnost, to všechno jde totiž ruku v ruce s prodejní cenou. Pokud je nízká, nelze čekat 5 hvězd za bezpečnost a výbavu ala C-klasse.

P.S. A s tím nafouknutím ceny pomocí nafouknutí auta má Xylo 100% pravdu.
Pro mě osobně ...
Xylo
| 8. 2. 2016
SUV má pro mě jednu výhodu. Nemám rád kombíky, ale pokud se kombík trochu nafouká nahoru, tak je většinou opticky (pro mě) akceptovatelný. Podle mého má, ale poměrně velkou výhodu pro výrobce, protože tím nafouknutím se poněkud nafoukne i cena ...