Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tatra na Interschutz 2015

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Kopřivnická automobilka společně s výrobcem hasičských nástaveb THT Polička vystavuje na veletrhu Interschutz 2015.

Společnosti Tatra Trucks a THT Polička na Mezinárodním veletrhu záchranářských, požárních a bezpečnostních technologií Interschutz 2015, pořádaném od 8. do 13. června v Hannoveru, vystavují dvojici vozidel se speciálními hasičskými nástavbami.

Přímo na společném stánku obou společností je vystavena Tatra Terra s typovým označením T815-231R55.4x4, která je vybavena posádkovou kabinou pro družstvo 2+4 a vzduchem chlazeným kopřivnickým osmiválcem o objemu 12,7 l a výkonu 325 kW, spolupracujícím s převodovkou Tatra Norgren.

Hasičská nástavba od společnosti THT Polička na tom vozidle je tvořena nádrží na vodu o objemu 4000 litrů a nádrží na pěnidlo o objemu 240 litrů a rovněž disponuje množstvím úložných prostor, dosažitelných ze země, bez nutnosti vyklápěcích schodků.

Ve vnější expozici je prezentováno vozidlo Tatra Force s typovým označením T815-731R32.6x6, které nese cisternovou automobilovou stříkačku CAS 30, jejímž dodavatelem je společnost THT Polička.

K pohonu tohoto šestikolového vozidla rovněž slouží vzduchem chlazený osmiválec o výkonu 325 kW, který je spojen s automatizovanou převodovkou Tatra Norgren. Obě vozidla vystavená na Interschutz jsou vybavena motory dle emisních norem Euro 5 na základě výjimek, platících pro hasičské sbory v evropských zemích.

Hasičská nástavba je tvořena nádrží o objemu 9000 litrů vody a 540 litrů pěniva a množstvím úložných prostor pro vybavení k hašení požáru, včetně čerpadla o průtoku 3000 litrů za minutu v nízkotlakém režimu či 300 litrů za minutu při vysokotlakém režimu.

Tatra Trucks uvádí, že toto vozidlo je určeno primárně pro zásahy v lesních a těžce dostupných oblastech, ale díky své nízké celkové výšce je vhodné i pro použití v městských a zastavěných oblastech, kde se hasicí technika musí vyrovnávat s množstvím překážek v podobě nejrůznějších podjezdů či průjezdů. Vzduchové odpružení této Tatry umožňuje snížení celkové výšky o 120 mm nebo naopak zvýšení o 90 mm.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Avatar - romgator
12. 6. 2015 23:44
Re: Tatra
To je tak, když je naše vysoké školství tvořeno hlavně humanitními obory, nedivte se. Národ filosofů a historiků tuto zemi neuživí. Nejsem odborník, Tatře fakt fandím, jsem na ně hrdý, ale netěží jen ze slávy svých předchůdců? Probíhá tam nějaký vývoj? Vždyť i ten slavný tatrovácký podvozek je už tak dlouho používaný. A co Škodovka? Jaký podíl Čechů se podílí na vývoji různých části vozů? Nejsem znalec, zajímala by mě realita.
Avatar - Hittman
12. 6. 2015 15:01
Tatra
jede a doufám, že to půjde jen tak dál. Holt masový výrobce to nebude, ale speciality umí a to výborně. Kdysi jsme mívali schopné konkurenční konstruktéry a výrobky, dnes je vše pod drnem, tak aspoň ta Tatra se Škodou zůstaly...
Avatar - Kolouš
12. 6. 2015 09:47
fotky
na to, že je to foceno mobilem Nokia N95 to ujde....