Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tatra představuje Phoenix Präsident pro lesní práce

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
Švédsko se stalo místem světové premiéry pro těžké nákladní vozidlo Tatra Phoenix Euro 6 v limitované edici Präsident s nástavbou pro lesní práce.

Společnost Tatra Trucks na veletrhu Elmia Wood 2017, pořádaném od 7. do 10. června letošního roku, představila nákladní automobil Phoenix Euro 6 v limitované edici Präsident s nástavbou pro odvoz krátkého dřeva.

Kopřivnická automobilka se nejvýznamnějšího lesnického evropského veletrhu zúčastnila ve spolupráci se svými partnery, jimiž jsou regionální dealer Cordestam Maskin AB, dealer Serviscentrum Vysočina specializující se především na segment lesnictví a společnost Umikov, výrobce návěsů a přívěsů pro přepravu dřeva.

Tatra Phoenix Euro 6 v limitované edici vytvořené u příležitosti výročí 120 let od zahájení výroby automobilů v Kopřivnici je kromě nadstandardních prvků, které jsou součástí edice Präsident, vybavena motorem PACCAR MX-13 o výkonu 375 kW, manuální převodovkou ZF s intardérem a jednostupňovou přídavnou převodovkou.

Na vozidle je umístěna nástavba Umikov NKD 15, která je vybavena příčníky s klanicemi s možností mechanického nastavení dle převáženého sortimentu dřeva. V zadní části nástavbového prostoru je hydraulický nakládací jeřáb LOGLIFT 140 Z 95, umožňující manipulaci s výřezem všech délek, jehož dodavatel je společnost ContSystem.

Součástí soupravy pro odvoz krátkého dřeva je i třínápravový přívěs Umikov PN 3.24 s mechanicky nastavitelnými posuvnými klanicemi.

Kopřivnická automobilka připomíná, že typickým znakem vozidel limitované edice Tatra Phoenix Euro 6 Präsident je dvoubarevné provedení kabiny korespondující s firemní barvou. Červená metalíza je doplněna o černé lesklé provedení masky kabiny a zlatým lakem vyvedené označení modelu.

Interiéry vozidel z limitované edice se pak mohou pochlubit například koženými sedadly či multifunkčními volanty obšitými kůži. K pracovnímu komfortu řidiče a posádky vozu přispívá rovněž autorádio s handsfree a manuální klimatizace.

Vozidla jsou k dispozici ve dvou, tří a čtyřnápravovém uspořádání podvozku s pohonem 4x4, 6x6 a 8x8. Dle požadavku a přání zákazníka je možno volit mezi krátkou (denní) a prodlouženou (spací) kabinou.

K dispozici jsou motory PACCAR MX-11 s maximálním výkonem 291 kW nebo 320 kW nebo MX-13 s maximálním výkonem 300 kW, 340 kW nebo 375 kW. Převodovka ZF je ve dvou provedeních: manuálně ovládaná ZF EcoSplit nebo automatizovaná ZF AS Tronic. Na přání mohou být vozidla vybavena zesílenou motorovou brzdou MX nebo intardérem.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
Avatar - wakantanka
10. 6. 2017 20:34
Re: Prečo Präsident?
Má to viacmenej priechodnosť ako konkurenčné terénne verzie. :-) Nehovorím, že sa mi nepáči, ale dosť pochybujem, že nejaký lesák ocení takúto akože fajnovejšiu verziu.
Avatar - Ja Prvni 123
10. 6. 2017 19:10
Re: Prečo Präsident?
A proč ne?

A tohle není verze s vysokou pruchodnosti... je to víceméně silniční dopravník dreva.
Hezkej.

;-)
Avatar - wakantanka
10. 6. 2017 08:47
Prečo Präsident?
Nápad limitky ako taký nie je zlý, len nerozumiem celkom zacieleniu. Takéto "luxusné" limitky sú zvyčajne orientované na segment cestných ťahačov. K autám s vysokou priechodnosťou by mi pasovala viac limitka, ktorá by odkazovala na úspechy na najťažších diaľkových pretekoch, teda na pôvodnom Dakare. Na jednej strane vedenie Tatry hľadá po svete pôvodné Dakarské špeciály, potom ich nákladne renovuje, ale pretaviť to do komerčnej sféry je očividne problém. Pevne verím, že sa to v budúcnosti zmení.
10. 6. 2017 08:40
Re: švédsko
Proč Švédsko?

Tatra - že by tam nebyl dřevařský průmysl? Že by země plná lesů? Hmmm
Škoda - že by tam žili chudí lidé? Země Volva a Saabu, tj lidé kupující dražši modely plné výbavy? Hmmm

V tomhle světle není tahle otázka na místě ;-)
10. 6. 2017 07:54
švédsko
Kodiaq, nyní Tatra ... co to všichni mají s tím Švédskem? Asi země pěkná.