Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Taxislužbu čeká zjednodušení. Taxikářům se to však nelíbí

ČTK ČTK 29. 11. 2019 • 00:45
8

Klíčovou změnou v novele zákona o silniční dopravě je zrušení povinnosti vést záznam o provozu vozidla. Nová pravidla reagují na alternativní formy přepravy. 

Pravidla taxislužby se zřejmě zjednoduší ve prospěch alternativních přepravců. Vozidla taxi už nebudou muset mít taxametr, ale postačí mobilní aplikace. Budou muset být vybavena evidenční nálepkou, nikoli střešní svítilnou. Obce nebudou moci nařizovat barvu a velikost vozů. Změny přináší novela zákona o silniční dopravě, kterou Sněmovna schválila přes protesty Sdružení českých taxikářů.

Klíčovou změnou v novele, kterou nyní posoudí Senát, je zrušení povinnosti vést záznam o provozu vozidla. Auta taxislužeb tak už nebudou muset mít taxametry jako dosud. Místo nich by taxíky mohly využívat mobilní aplikace, které už nyní používají řidiči Uberu nebo Boltu.

Místo povinné střešní svítilny s nápisem TAXI budou muset být nově všechny taxíky označeny evidenční nálepkou, kterou bude vydávat místní dopravní úřad za zhruba 500 korun. Platilo by to ale pouze pro taxikáře, jejichž služby si zákazníci budou objednávat elektronicky. Střešní svítilnu tak budou nadále mít vozy taxi, které si lidé zastaví na ulici.

Omezit by se měla také pravomoc obcí stanovit jako podmínku znalost místopisu nebo absolvování zkoušky obsluhy taxametru. Města už také nebudou smět stanovovat povinné náležitosti aut, například barvu karoserie nebo minimální rozměry vozidla. Úřady budou dále zodpovědné za evidenci a povolování taxislužeb a vydávání licencí pro řidiče.

Novela počítá s odpovědností provozovatelů taxislužby, včetně zprostředkovatelů, za to, že služby budou poskytovat pouze řidiči s oprávněním. To se dotkne především alternativních přepravců, kteří budou ručit za to, že služby poskytuje řidič se všemi potřebnými doklady. To vadilo společnosti Bolt. Sdružení českých taxikářů se zase nelíbilo zrušení povinného taxametru.

Podle taxikářů nová pravidla pro provoz taxislužeb povedou k zahlcení měst komerčními auty a ke snížení bezpečnosti cestujících. Zástupci alternativních přepravců a jejich řidičů novelu naopak vítají.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Pojištění
| 1. 12. 2019
Novela ne potreba. Vypadá to super. A jak je to s pojistenim? Bude stačit řídíci klasické povinné ručení, které kryje posádku, nebo se bude pojišťovna cukat A vymlouvat se že neměl speciální taxi pojistku
Avatar - verizon
Re: Parodie na právní stát
| 30. 11. 2019
Presne tak, toto sa malo zrusit uz davno :-)
Avatar - verizon
Re: Kedy sa taxikárom niečo páčilo?
| 30. 11. 2019
A ako ma niekto vystupit, alebo nastupit, ked mu taxik nezastane na blinkroch? So zbytocne pomalou jazdou suhlasim, ale setria kazde €, tak ich chapem. Nie su jedini pomali. S rychlou jazdou som este problem nemal. Inak taxi nevyuzivam, isiel som nim len raz ( a po tej prestrelenej cene som siel naspat Uberom). A raz som siel Boltom do servisu pre auto :-)
Parodie na právní stát
| 30. 11. 2019
Zákony se přispůsobují nezákonným praktikám. Tak ať se zruší veškeré regulace v podnikání, trh vše vyřeší a ušetří se na úřednících. Stejně je výkon státní správy ostuda a parodie.
Kedy sa taxikárom niečo páčilo?
| 29. 11. 2019
Z mojich skúseností asi najhorší šoféri na cestách. Rýchla, alebo naopak zbytočne pomalá jazda, smerovky netreba, plná čiara neplatí, jazdu v pruhoch pre autobusy si rozšírili aj o jazdu v pruhoch so zákazom pre osobné autá na zákaz zastavenia stačí zapnúť výstražné blinkre. Česť nemnohým výnimkám.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku