Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TDF-1 nabízí skutečnými závody prověřenou techniku monopostů F1

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 25. 1. 2020 • 10:39
10
1
Zobrazit náhledy (10)
TDF-1 TDF-1 TDF-1 TDF-1 TDF-1

Společnost Tour-de-Force představuje monopost TDF-1, který nemíří do žádné ze současných závodních sérií, ale umožní svým majitelům okusit pocity, které zažívají piloti formule 1.  

Britská společnost Tour-de-Force byla založena teprve v roce 2009, ale díky svým zaměstnancům, pracujícím v minulosti pro závodní týmy formule 1, z nichž lze zmínit Mercedes-Benz, Marussia, Williams a Renault, má téměř půl století zkušeností s jedním z vrcholů motoristického sportu.

V současnosti tato společnost spolupracuje s řadou firem, působících v kolotoči formule 1. Zároveň poskytuje technickou podporu majitelům starších monopostů F1, jimž zajišťuje prakticky kompletní servis jejich vozů. Vedle toho pak má ve své nabídce k prodeji i několik vozů formule 1, z nichž lze zmínit například Williams FW20 z roku 1998.

Novinku v aktivitách společnosti Tour-de-Force do jisté míry představuje monopost TDF-1, který sice není připravován pro žádnou se současných závodních sérií, ale po technické stránce vychází z monopostů formule 1 stájí Marussia a Sauber.

Základem pro TDF-1 má být karbonový monokok vozů Marussia MVR02 z roku 2011 nebo Sauber C31 z roku 2012. Společnost Tour-de-Force uvádí, že pro stavbu svých vozů využívá pouze šasi vozů používaných v závodech, která jsou důkladně kontrolována pro zajištění maximální bezpečnosti. Základem žádného z vozů TDF-1 se tedy nemůže stát monokok, který absolvoval nehodu nebo byl dokonce využíván při vývoji a nárazových testech.

video

Pohon má na starosti přeplňovaný čtyřválec o objemu 1780 kubických centimetrů, který stojí na základech motoru společnosti Mountune důkladně prověřeného ve skutečných závodech. V případě TDF-1 tato pohonná jednotka s pětiventilovou technikou disponuje nejvyšším výkonem 454 kW (608,5 k) při 9000 otáčkách za minutu a prostřednictvím šestistupňové poloautomatické převodovky jsou roztáčena kola zadní nápravy.

TDF-1 s rozvorem náprav 3400 mm má celkovou délku 5200 mm, šířku 1800 mm, výšku 950 kg a jeho suchá hmotnost je 600 kg. Kontakt se zemským povrchem zde udržují 13palcová kola obutá do pneumatik Pirelli P Zeros. Monopost má být schopen při průjezdech zatáčkami generovat přetížení 4,0 G a při brzdění až 4,5 G. Akcelerace z 0 na 100 km/h má trvat méně něž 2,0 s a maximální rychlost se má pohybovat kolem 322 km/h.

Společnost Tour-de-Force uvádí, že ve srovnání se skutečnými monoposty formule 1 bylo v případě TDF-1 mírně zjednodušeno ovládání, aby se jeho pilot mohl maximálně soustředit na požitek z řízení a nemusel se během jízdy zabývat úpravami řady systémů, jako závodníci v moderních vozech formule 1. Zároveň s tím bylo upraveno nastavení vozu pro zvýšení jeho spolehlivosti a odolnosti.

TDF-1 hodlá společnost Tour-de-Force dodávat jako součást „balíčku“ zahrnujícího vedle samotného monopostu i kompletní podporu od jeho údržbu přes jezdecké kurzy s profesionálními instruktory až po zajištění jízd na vybraných evropských závodních okruzích, na nichž se odehrávají skutečné závody formule 1.

Zdroj: Tour-De-Force-Engineering, Power By TDF

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
Avatar - beibej
25. 1. 2020 23:41
to je škoda
že to nemá V10 atmo a chybí tomu 200 až 300 koní.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku