Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rodin FZED oživuje projekt Lotus Type 125 a nabízí rychlost i styl F1

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 7. 8. 2019
14
Zobrazit náhledy (14)
Rodin FZED Rodin FZED Rodin FZED Rodin FZED Rodin FZED Rodin FZED Rodin FZED Rodin FZED Rodin FZED

Společnost Rodin Cars se sídlem na Novém Zélandu pracuje na svém vlastním extrémně výkonném voze, ale také nabízí monopost FZED, s nímž lze zažít velmi podobné zážitky jako s vozy F1.

Společnost Rodin Cars o sobě dala nedávno vědět prostřednictvím prvních informací o připravovaném modelu FZero, k jehož pohonu má sloužit čtyřlitrový vidlicový desetiválec. Prvním zástupce značky Rodin, mířícím k zákazníkům se má nicméně stát monopost, který je určen výhradně pro jízdu na uzavřených závodních tratích.

Rodin FZED přímo vychází z projektu, který novozélandská společnost odkoupila od britské automobilky Lotus. Tímto projektem je monopost Lotus Type 125, který měl premiéru na přehlídce automobilové elegance Concours d'Elegance v kalifornském Pebble Beach v srpnu roku 2010.

Lotus Type 125 vycházel z konstrukce vozů F1 prvního desetiletí jedenadvacátého století a automobilka jej svým zákazníkům nabízela v rámci programu, zahrnujícího například pro rok 2012 pět akcí na různých závodních tratích, během nichž se měli jezdci seznámit se svými stroji, naučit se je pod dohledem minulých i současných jezdců F1 ovládat a okusit i ostré závody mezi sebou.

Rodin FZED přímo vychází z konstrukce monopostu Lotus Type 125 a je jeho omlazenou interpretací. Základem je i zde karbonový monokok, v němž je uložen vidlicový osmiválec Cosworth GPV8, který z objemu 3,8 l poskytuje nejvyšší výkon 503 kW (684 k) při 9600 min-1 a točivý moment 450 N.m při 7600 min-1. Omezovač otáček zasáhne při 10.500 min-1.

Osmiválec pohánějící zadní kola prostřednictvím šestistupňové převodovky Ricardo je navržen tak, aby mohl spalovat benzin oktanovým číslem a vydržel kolem 4800 kilometrů mezi prohlídkami a repasemi. Součástí výbavy je startér, takže jezdec nepotřebuje mechanika s externím zdrojem pro nastartování a vyjetí na trať.

Rodin FZED se vedle motoru a převodovky může pochlubit i brzdovým systémem Brembo s karbon-keramickými brzdovými kotouči nebo stavitelnými tlumiči značky Öhlins. Monopost s celkovou délkou 4904 mm, šířkou 1900 mm a výškou 960 mm má pohotovostní hmotnost pouhých 589 kg.

Společnost Rodin Cars uvádí, že FZED zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 2,9 s a z 0 na 160 km/h za 5,0 s. Maximální rychlost se má pohybovat kolem 300 km/h. Cílovou skupinou pro tento monopost mají být zkušení řidiči, kteří si chtějí zažívat při řízení stejné pocity jako za volantem vozu F1, ale s výrazně nižšími náklady na jeho pořízení a provoz. Cena je stanovena na 615.000 amerických dolarů bez daně, což je kolem 14,2 milionu Kč.

Zdroj: Rodin Cars

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku