Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Rodin FZED
Rodin FZED
Rodin FZED
Rodin FZED
14 Fotogalerie

Rodin FZED oživuje projekt Lotus Type 125 a nabízí rychlost i styl F1

Společnost Rodin Cars se sídlem na Novém Zélandu pracuje na svém vlastním extrémně výkonném voze, ale také nabízí monopost FZED, s nímž lze zažít velmi podobné zážitky jako s vozy F1.

Společnost Rodin Cars o sobě dala nedávno vědět prostřednictvím prvních informací o připravovaném modelu FZero, k jehož pohonu má sloužit čtyřlitrový vidlicový desetiválec. Prvním zástupce značky Rodin, mířícím k zákazníkům se má nicméně stát monopost, který je určen výhradně pro jízdu na uzavřených závodních tratích.

 

Rodin FZED přímo vychází z projektu, který novozélandská společnost odkoupila od britské automobilky Lotus. Tímto projektem je monopost Lotus Type 125, který měl premiéru na přehlídce automobilové elegance Concours d'Elegance v kalifornském Pebble Beach v srpnu roku 2010.

 

 

 

Lotus Type 125 vycházel z konstrukce vozů F1 prvního desetiletí jedenadvacátého století a automobilka jej svým zákazníkům nabízela v rámci programu, zahrnujícího například pro rok 2012 pět akcí na různých závodních tratích, během nichž se měli jezdci seznámit se svými stroji, naučit se je pod dohledem minulých i současných jezdců F1 ovládat a okusit i ostré závody mezi sebou.

 

Rodin FZED přímo vychází z konstrukce monopostu Lotus Type 125 a je jeho omlazenou interpretací. Základem je i zde karbonový monokok, v němž je uložen vidlicový osmiválec Cosworth GPV8, který z objemu 3,8 l poskytuje nejvyšší výkon 503 kW (684 k) při 9600 min-1 a točivý moment 450 N.m při 7600 min-1. Omezovač otáček zasáhne při 10.500 min-1.

 

Osmiválec pohánějící zadní kola prostřednictvím šestistupňové převodovky Ricardo je navržen tak, aby mohl spalovat benzin oktanovým číslem a vydržel kolem 4800 kilometrů mezi prohlídkami a repasemi. Součástí výbavy je startér, takže jezdec nepotřebuje mechanika s externím zdrojem pro nastartování a vyjetí na trať.

 

 

 

Rodin FZED se vedle motoru a převodovky může pochlubit i brzdovým systémem Brembo s karbon-keramickými brzdovými kotouči nebo stavitelnými tlumiči značky Öhlins. Monopost s celkovou délkou 4904 mm, šířkou 1900 mm a výškou 960 mm má pohotovostní hmotnost pouhých 589 kg.

 

Společnost Rodin Cars uvádí, že FZED zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 2,9 s a z 0 na 160 km/h za 5,0 s. Maximální rychlost se má pohybovat kolem 300 km/h. Cílovou skupinou pro tento monopost mají být zkušení řidiči, kteří si chtějí zažívat při řízení stejné pocity jako za volantem vozu F1, ale s výrazně nižšími náklady na jeho pořízení a provoz. Cena je stanovena na 615.000 amerických dolarů bez daně, což je kolem 14,2 milionu Kč.

 

Zdroj: Rodin Cars