Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TechArt GT Street R: Porsche 992 Turbo v posilovně

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 18. 6. 2021 • 07:27
33
Zobrazit náhledy (33)
TechArt GT Street R TechArt GT Street R TechArt GT Street R TechArt GT Street R TechArt GT Street R TechArt GT Street R TechArt GT Street R TechArt GT Street R TechArt GT Street R TechArt GT Street R TechArt GT Street R TechArt GT Street R TechArt GT Street R TechArt GT Street R TechArt GT Street R TechArt GT Street R TechArt GT Street R TechArt GT Street R TechArt GT Street R TechArt GT Street R TechArt GT Street R TechArt GT Street R TechArt GT Street R TechArt GT Street R TechArt GT Street R TechArt GT Street R TechArt GT Street R TechArt GT Street R

Porsche 911 Turbo 992 získalo důkladnou technickou i vizuální posilu od TechArtu. Jen samotná úprava přijde na skoro dva miliony.

Automobilový svět je ještě v pořádku. Stále existují ladiči, kteří se z už tak dost nabroušeného základu snaží dostat mnohem víc. Německý TechArt představil nový GT Street R. Není zdaleka prvním toho jména... Specialista na Porsche se opět ukázal v tom nejlepším světle. Přetvořená 911 Turbo 992 má kromě posily techniky i vlastní bodykit, takže vypadá jako kříženec kosmické lodě a závoďáku. Akorát dostane značky... Vzhled je samozřejmě otázkou vkusu, někomu se auto může líbit, jinému ne.

Vypadá hodně agresivně, na silnici si ho se sériovou devětsetjedenáctkou rozhodně nespletete. Vpředu jsou nové kryty pro přívody vzduchu, lízátko, po stranách klapky a nová kapota s dalšími vstupy připomínajícími GT3. Přední blatníky se žábry snad z oka vypadly pro změnu GT3 RS. Lemy jsou vytažené, stejně jako na těch zadních. Těmto partiím ovšem dominuje obří zadní křídlo, přepracovaný nárazník obsahuje difuzor. Nerezový výfuk s dvojicí koncovek má ovladatelné klapky, takže vaši sousedé mohou v klidu spát.

Karosářské díly z uhlíkových vláken pochopitelně nejsou jenom na okrasu, fungují, starají se o přítlak a optimální proudění vzduchu. Aby ne, když je testovali v aerodynamickém tunelu. Celek doplňují vlastní kovaná kola Formula VI Race, vpředu jsou dvacítky, vzadu o palec větší. Gumy mají rozměr 265/35, respektive 325/30, zákazník má na výběr mezi sadami Pilot Sport Cup 2 a Pilot Sport 4S od Michelinu.

Plochý šestiválec dává po úpravách 588 kW, tedy rovných 800 koní a 950 N.m. Dostal dvojici nových turb a vylepšený software. Objem zůstal na 3,8 l, ale ve srovnání s továrním Turbem S se výkon zvýšil o 110 kW (150 k) a krouťák narostl o 150 newtonmetrů. Komu se nechce utrácet a stačí mu menší porce, TechArt má v záloze jen softwarovou aktualizaci, která vyústí v 522 kW (710 k) a 900 N.m. I tak to není málo...

Podvozek může klesnout o dalších 25 mm, stačí si objednat buď kratší pružiny a tvrdší tlumiče, nebo nastavitelnou sadu. Chystá se i balíček Clubsport s takřka závodními sedačkami, plně nastavitelným odpružením v několika úrovních a ochranným rámem. Tenhle hardware majitelé jistě upotřebí při track days.

Kokpit GT Street R kombinuje umělý semiš, kůži a uhlíková vlákna. Firemní fotky ukazují retro motivy šachovnice na sedačkách, volantu i palubní desce. Obšití sedadel i lemy koberců korespondují s lakem karoserie a nechybějí patřičná loga. Základní úprava přijde na 73 tisíc eur (1,86 milionu korun). Bez daně. Devětsetjedenáctka Turbo či Turbo S v této částce ovšem samozřejmě zahrnuta není. TechArt hodlá postavit 87 kusů.

Zdroje: TechArt, Carscoops

Související články

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud