Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TechArt GTstreet R Flyweight vychází z 911 Turbo S a vznikne v 19 kusech

TechArt GTstreet R Flyweight
TechArt GTstreet R Flyweight
TechArt GTstreet R Flyweight
TechArt GTstreet R Flyweight
44 Fotogalerie

Německá společnost TechArt odhalila svou představu o ideálním Porsche 911 Turbo S se zaměřením na jízdu na okruhu. Svému výtvoru říká GTstreet R Flyweight a pár kusů vyrobí.

Společnost TechArt, která se specializuje na úpravu vozů značky Porsche, představila novinku – GTstreet R Flyweight. Základem vozu je Porsche 911 Turbo S stávající generace, na němž tuningová firma prezentuje novou řadu okruhově zaměřených dílů Flyweight. Vůz zároveň vznikne v limitovaném počtu.

Při výrobě GTstreet R Flyweight se ve velkém použil karbon, z nějž je vyrobena většina nových dílů a doplňků karoserie. Na přídi přibyl splitter s křidélky po stranách a kapota, zatímco přední blatníky byly rozšířeny a dostaly výdechy vzduchu ve stylu Porsche 911 GT3 RS. Měnily se také prahy nebo zadní nárazník.

Video placeholder
Martin Vaculík, upoutávka na Premium • Zdroj: Auto.cz

Největší změnou na zádi je dvojité křídlo, jehož vrchní díl je nastavitelný ve třech úrovních, čímž je možné upravit přítlak pro konkrétní trať. Zároveň bylo vyměněno zadní okno za polykarbonátové, a to v rámci snahy o snížení hmotnosti vozu. Celkem se prý podařilo uspořit 60 kilogramů.

TechArt na 911 Turbo S hodil také hromadu specifických dílů, například nová turbodmychadla nebo ručně svařovaný výfukový systém. Zatímco ve standardní podobě Porsche 911 Turbo S produkuje více než potentních 478 kW a 800 Nm, v podobě GTstreet R Flyweight ze sebe dostává rovnou 588 kW a 950 Nm.

Nové hodnoty se pochopitelně promítají také do dynamických schopností vozu. Produkční verze 911 Turbo S zrychlí z 0 na 100 km/h za 2,7 sekundy, respektive na 200 km/h za 8,9 s, přičemž obě hodnoty značka naměřila s paketem Sport Chrono. TechArt udává čas potřebný pro sprint na 100 km/h hodnotou 2,5 s a z 0 na 200 km/h 7,5 s. Maximální rychlost 330 km/h povyrostla na 350 km/h.

Úpravám karoserie a pohonné soustavy odpovídají také vylepšení podvozku, která sestávají z nastavitelného zavěšení typu coilover od společnosti Öhlins. Kola dodal TechArt vlastní, konkrétně model Formula VI Race Flyweight, a to 20palcová na přední nápravu a 21palcová na zadní. Použitými pneumatikami jsou Michelin Cup 2R.

Nezapomnělo se ani na interiér, odkud zmizela zadní sedadla a ta přední nahradila skořepinová Recaro Podium. Samotná skořepina každého z nich váží pouze 4,9 kilogramů, zatímco výplně byly vyrobeny společností Oechsler metodou 3D tisku a kromě nižší hmotnosti slibují lepší posed a efektivnější prodyšnost. Interiér vozu lze jinak do velké míry přizpůsobit požadavkům konkrétního zákazníka.

Jak už je zmiňováno v samotném nadpise, vůz TechArt GTstreet R Flyweight vznikne v pouhých jedenácti kusech, přičemž výrobce aktuálně přijímá objednávky. Cenu vozu ovšem neuvádí, byť pochopitelně každý prodaný exemplář bude do značné míry uzpůsoben svému majiteli a tudíž ani prodejní cena nikdy nebude základní. Ať už je jakákoliv.

Video placeholder
TechArt GTstreet R Flyweight - Porsche 911 Turbo S - 2023 • Zdroj: TechArt