Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TechArt GTstreet R Flyweight vychází z 911 Turbo S a vznikne v 19 kusech

Filip Melich
Diskuze (0)

Německá společnost TechArt odhalila svou představu o ideálním Porsche 911 Turbo S se zaměřením na jízdu na okruhu. Svému výtvoru říká GTstreet R Flyweight a pár kusů vyrobí.

Společnost TechArt, která se specializuje na úpravu vozů značky Porsche, představila novinku – GTstreet R Flyweight. Základem vozu je Porsche 911 Turbo S stávající generace, na němž tuningová firma prezentuje novou řadu okruhově zaměřených dílů Flyweight. Vůz zároveň vznikne v limitovaném počtu.

Při výrobě GTstreet R Flyweight se ve velkém použil karbon, z nějž je vyrobena většina nových dílů a doplňků karoserie. Na přídi přibyl splitter s křidélky po stranách a kapota, zatímco přední blatníky byly rozšířeny a dostaly výdechy vzduchu ve stylu Porsche 911 GT3 RS. Měnily se také prahy nebo zadní nárazník.

Video se připravuje ...

Největší změnou na zádi je dvojité křídlo, jehož vrchní díl je nastavitelný ve třech úrovních, čímž je možné upravit přítlak pro konkrétní trať. Zároveň bylo vyměněno zadní okno za polykarbonátové, a to v rámci snahy o snížení hmotnosti vozu. Celkem se prý podařilo uspořit 60 kilogramů.

TechArt na 911 Turbo S hodil také hromadu specifických dílů, například nová turbodmychadla nebo ručně svařovaný výfukový systém. Zatímco ve standardní podobě Porsche 911 Turbo S produkuje více než potentních 478 kW a 800 Nm, v podobě GTstreet R Flyweight ze sebe dostává rovnou 588 kW a 950 Nm.

Nové hodnoty se pochopitelně promítají také do dynamických schopností vozu. Produkční verze 911 Turbo S zrychlí z 0 na 100 km/h za 2,7 sekundy, respektive na 200 km/h za 8,9 s, přičemž obě hodnoty značka naměřila s paketem Sport Chrono. TechArt udává čas potřebný pro sprint na 100 km/h hodnotou 2,5 s a z 0 na 200 km/h 7,5 s. Maximální rychlost 330 km/h povyrostla na 350 km/h.

Úpravám karoserie a pohonné soustavy odpovídají také vylepšení podvozku, která sestávají z nastavitelného zavěšení typu coilover od společnosti Öhlins. Kola dodal TechArt vlastní, konkrétně model Formula VI Race Flyweight, a to 20palcová na přední nápravu a 21palcová na zadní. Použitými pneumatikami jsou Michelin Cup 2R.

Nezapomnělo se ani na interiér, odkud zmizela zadní sedadla a ta přední nahradila skořepinová Recaro Podium. Samotná skořepina každého z nich váží pouze 4,9 kilogramů, zatímco výplně byly vyrobeny společností Oechsler metodou 3D tisku a kromě nižší hmotnosti slibují lepší posed a efektivnější prodyšnost. Interiér vozu lze jinak do velké míry přizpůsobit požadavkům konkrétního zákazníka.

Jak už je zmiňováno v samotném nadpise, vůz TechArt GTstreet R Flyweight vznikne v pouhých jedenácti kusech, přičemž výrobce aktuálně přijímá objednávky. Cenu vozu ovšem neuvádí, byť pochopitelně každý prodaný exemplář bude do značné míry uzpůsoben svému majiteli a tudíž ani prodejní cena nikdy nebude základní. Ať už je jakákoliv.

Video se připravuje ...

Filip Melich
Diskuze (0)

Doporučujeme