Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Téměř 20 let starý Golf GTI s najetými 13 km už má nového majitele. Za kolik se vydražil?

Jan Zajíc
Diskuze (23)

Vzpomínáte si, jak jsme psali o aukci Volkswagenu Golf GTI čtvrté generace s nájezdem pouhých 13 kilometrů? Tak tenhle prakticky netknutý hot-hatch z roku 2002 už našel nového majitele. 

Pokud nevíte, o čem je řeč, tak připomínáme, že aukční síň Silverstone Auctions před několika dny dražila GTI v limitované edici oslavující 25. výročí této slavné sportovní verze modelu Golf.

Na exempláři s číslem 0718, jednom z pouhých 3000 vyrobených, byl přitom nejzajímavější jeho stav. Stříbrný hot-hatch totiž od roku 2002 zůstal u jediného vlastníka, který ho po celou dobu držel v garáži. Golf má proto za sebou jen 8 ujetých mil, tedy asi 13 kilometrů. A vypadá jednoduše jako nový.

Volkswagen výroční edici Golfu GTI představil v roce 2001. Od standardního provedení se lišila sportovnějším vzhledem se zatmavenými světly, 18palcovými koly BBS nebo červenými brzdovými třmeny. interiéru se nacházela sportovní sedadla Recaro, perforovanou kůží čalouněný volant a edice také přivezla zpět řadičku s hlavicí připomínající golfový míček.

Kromě kosmetických změn auto těžilo i z upravené techniky, zejména zvýšení výkonu turbodmychadlem přeplňované osmnáctistovky na 132 kW. Speciální GTI však dostalo ale také třeba upravený podvozek či přepracovaný výfukový systém. Maximální rychlost činila 222 km/h, akcelerace z klidu na stovku zabrala 7,9 sekundy.

Kousek, který se objevil v aukci, byl určen pro britský trh, má proto pravostranné řízení. Dražil se 31. července bez rezervy.

A za kolik že se tedy prodal? Nový majitel neváhal vytáhnout 38.250 liber, tedy v přepočtu asi 1,14 milionu korun. Pro srovnání, současný Golf GTI začíná na ceně 853.900 Kč, provedení Clubsport ve výroční edici 45 stojí nejméně 1.093.400 Kč.

Jan Zajíc
Diskuze (23)

Doporučujeme

Avatar - white label
5. 8. 2021 22:41
Re: Toto je
G4 (obecně) byla evolucí oceňovaného G3 s tím, že G4 byl první Golf na velkých (obvodem) kolech. Prakticky stejně velké auto dostalo výrazně větší kola, což na jednu stranu způsobilo líbivost, na stranu druhou (na danou dobu a třídu) velmi malý prostor na zadních sedadlech, zejména pro nohy (sestřenice O1 by o tom taky mohla vyprávět).
Avatar - white label
5. 8. 2021 22:32
Re: Toto je
G4 měl VR6 2.8 i 3.2 (R32) i VR5 2.3.
Avatar - white label
5. 8. 2021 22:26
Re: Toto je
Musíš si nejdřív dobře rozmyslet, o čem chceš přesně diskutovat, jestli o generaci Golfu obecně, nebo konkrétně o verzi GTI (o které je článek). Jinak z toho je diskusní guláš... :-)
Avatar - lamal
5. 8. 2021 10:51
Re: Toto je
Na vrchole bol dizajn a pocit kvality, slusna pasivna bezpecnost, dobre brzdy, ale jazdne to nebolo ono. Riadenie nic moc, mali sme ho doma.
Podvozok dost mlatil, nieco podobne ako 1ckova octavia, na vacsich zhupoch to plavalo a padalo na predok, na ostrych nerovnostiach to niekedy mlatilo a niekedy nie. Zadok sa vedel pytat von. Na zaplatanom povrchu ten podvozok robil desny ramus, na hladkom to bolo celkom tiche. Interier je presluly so schadzanim cierneho potisku na tlacidlach a celkom to vrzalo, hlavne hore pod palubkou pri napojeni na celne sklo bol nejaky spoj, kt sa s TDi pomerne rychlo uvolnil a furt to tam chrastilo a nikomu sa nechcelo sundavat celu palubku. Japonske auta boli jazdne o moc lepsie a myslim, ze aj Astra G.

Celkovo to nebolo zle auto, ale jeho popularita bola skor v dizajne a pocite kvality ako v jazdnych vlastnostiach.
5. 8. 2021 10:48
Re: Toto je
Ja by som nepovedal, ale keď myslíš.