Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tenhle Mercedes 600 SEL s dvanáctiválcem najezdil od roku 1991 jen 13.454 km. Nemáte zájem?

Jan Zajíc Jan Zajíc 14. 9. 2020 • 00:09
29
1
Zobrazit náhledy (29)
Mercedes-Benz 600 SEL Mercedes-Benz 600 SEL Mercedes-Benz 600 SEL Mercedes-Benz 600 SEL Mercedes-Benz 600 SEL Mercedes-Benz 600 SEL Mercedes-Benz 600 SEL Mercedes-Benz 600 SEL Mercedes-Benz 600 SEL Mercedes-Benz 600 SEL Mercedes-Benz 600 SEL Mercedes-Benz 600 SEL Mercedes-Benz 600 SEL Mercedes-Benz 600 SEL Mercedes-Benz 600 SEL Mercedes-Benz 600 SEL Mercedes-Benz 600 SEL Mercedes-Benz 600 SEL Mercedes-Benz 600 SEL Mercedes-Benz 600 SEL Mercedes-Benz 600 SEL Mercedes-Benz 600 SEL Mercedes-Benz 600 SEL Mercedes-Benz 600 SEL

Mercedes-Benz W140, u nás přezdívaný Mamut, byl prvním osobním vozem značky s vidlicovým dvanáctiválcem. Na jeden mimořádně zachovalý kus jsme narazili v inzerci.

Mercedes-Benz třídy S v generaci W140 se začal vyrábět v roce 1991. A šlo o pořádné auto, sedan v základním provedení měří lehce přes 5,13 m, je přes 1,89 m široký a 1,49 m vysoký. Klientům, kteří požadovali více prostoru, Mercedes-Benz nabídl i o deset centimetrů delší verzi. Onen prostor navíc byl určen výhradně pro nohy zadních cestujících.

Z pohledu techniky je zajímavý už zmíněný dvanáctiválec, použitý v mercedesu poprvé. V interním značení nesl kód M 120 a z objemu 5987 cm3 dával zpočátku výkon 300 kW a 580 N.m točivého momentu. Přitom 500 newtonmetrů bylo k dispozici už při 1600 otáčkách. Od roku 1993 maximální výkon klesl na 290 kW.

Za vrchol nabídky W140 tak můžeme jistě považovat právě dvanáctiválcové provedení s prodlouženým rozvorem, které v letech 1991 až 1993 neslo označení 600 SEL.

Podle dostupných informací z celkového počtu více než 420 tisíc vyrobených zástupců rodiny W140 bylo 32.517 exemplářů v dlouhém provedení s V12 - jde ovšem o číslo zahrnující obě evoluce, tedy původní 300kW 600 SEL i modernizovanou 290kW variantu s novým označením S 600 Long, která se vyráběla o něco déle, v letech 1993 až 1998.

My vám dnes ukážeme originální verzi, konkrétně jeden hodně zajímavý kousek na prodej. V Německu jsme totiž narazili na limuzínu z roku 1991, která od té doby najezdila pouhých 13.454 km.

Jejím původním a zatím jediným majitelem byla jistá švýcarská společnost, v níž měl Mamut zřejmě sloužit k přepravě někoho z vedení firmy. Vzhledem k nájezdu ovšem mercedes nejezdil asi příliš často.

Asi vás tedy také nepřekvapí, že sedan snad ve všech ohledech působí jako nové auto. K vozu navíc patří kompletní dokumentace, včetně záznamů o servisu. Ten poslední zatím "šestistovka" absolvovala v červnu letošního roku, dostala během něj i nové pneumatiky.

Výbava zahrnuje například dvě samostatná a elektricky nastavitelná zadní sedadla, rádio Becker Mexico 2000, klimatizaci pro pasažéry na zadních sedadlech nebo ortopedické přední sedačky. Motor je spojen se čtyřstupňovou automatickou převodovkou.

A cena? Mimořádně zachovalý dvanáctiválcový Mamut je k mání za 41.500 eur, což je v přepočtu asi 1,1 milionu korun. Bez daně.

Související články

Témata
15. 9. 2020 09:07
W140
Najzaujímavejšia doba automobilizmu.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku