Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Terénní Nissan vzešlý z nové Navary přijde na řadu příští rok

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
Japonský Nissan představí v roce 2015 off-road odvozený z nedávno představeného pick-upu Navara.

U automobilky s vycházejícím sluncem ve znaku mají „pick-upy se střechou“ i nad zadní částí karoserie dlouhou tradici a navíc vývoj takového auta není drahý. Vždyť řada Frontier/Navara v sériích D22 a D40 disponovala právě takovým ekvivalentem jménem Pathfinder. Název Frontier se používá v USA, označení Navara pro luxusní verze se objevilo poprvé v roce 1997, „pracant“ D40 se zase v Evropě včetně České republiky jmenuje NP300.

Aktuální generace Navary s kódem D23 se poprvé ukázala v červnu 2014. Pokud bychom sečetli všechny pick-upy podobné velikosti, které kdy Nissan vyráběl, je v pořadí dvanáctou! A ani jí nebude chybět varianta, kterou všichni oficiálně nazývají SUV. Nečekejme pochopitelně žádný „pateréňák“, který se zahrabe na mokré louce nebo lehce rozbahněné polňačce. Výchozí Navara rozhodně není „sport“, „utility“ však ano! Má ale i všemožné elektronické asistenty: rozjezdu do kopců a sjezdu z nich, protiprokluz, kontrolu stability a aktivního brzdového pomocníka. V interiéru narazíme klidně i na moderní dotykový displej s rádiem, navigací a kompasem, to kdybyste opravdu zabloudili. Jenže i nová Navara je postavena pořád na robustním rámovém šasi. Ano, pětiprvková zadní náprava představuje modernu, ale Nissan se v tiskové zprávě zmiňoval také o modifikovaných listových perech! Akorát lakovaná karoserie dozná brzy v terénu újmy, jenže to majitelé neřeší, auto umyjí a večer můžou jet třeba do divadla.

Naftový přeplňovaný čtyřválec DOHC má objem 2,5 l a dva stupně naladění, základní se 120 kW a výkonnější se 140 kW. 403, respektive 450 N.m přenášejí klidně i na všechna kola šestistupňový manuál a sedmistupňový automat, režim 4x4 lze zapnout i během jízdy. Stejnou výbavičku má rovněž benzinový čtyřválec, také dvouapůllitrový. A nevidíme důvod, proč by Nissan měnil techniku i u odvozené plně zastřešení verze, ať už se bude jmenovat jakkoliv.

Projekt odhalil šéfinženýr Takashi Fukui v rozhovoru pro australský The Motor Report. V něm mimo jiné potvrdil, že takové auto je skutečně ve vývoji, pracuje na něm se svým týmem a výroba bude zahájena během příštího roku. Victor Nacif, ředitel globální komunikace už dříve stejnému médiu řekl: „Nissan má v plánu rozvoj dalších produktů na této platformě." Konkurentů mimo starý kontinent je dost, podobné „SUV wagons“ nabízejí Isuzu, Mitsubishi, Chevrolet i Ford. Ale MU-X, Challenger, Trailblazer ani Everest v Evropě nekoupíte...Ono není jasné, zda s novým modelem k nám vůbec Nissan zamíří. Navara však přijde na český trh příští rok zcela určitě a s jistotou.

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
Avatar - pelikoš
31. 7. 2014 19:23
živoucí legenda
jednoznačně leader třídy
31. 7. 2014 13:50
Navara...

...Ranger, Hilux, Amarok...

Fakt nevím proč, ale jedno takové cosi bych klidně mohl :-)