Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Terénní Porsche 911 jsou hitem, cena Baja prototypu strmě stoupá

Ondřej Mára
Diskuze (1)

Sportovní auta upravená pro zvládání lehčího terénu se začínají stávat stále větším hitem.

Když se řekne Porsche 911, většina z nás si nejspíš vybaví nízký sporťák na kvalitní zakroucené okresce. V poslední době se však množí počty lidí, kteří by nejen sportovní vozy Porsche raději potrápili v lehkém terénu, kde není nouze o jízdu bokem, skákání a celkově pořádný adrenalin.

Koncepce sportovních vozů upravených do lehkého terénu přitom není ničím zas tak novým. Stačí jen připomenout stroje Porsche 911 Safari, které se účastnily závodů jako, je ikonická Rallye Dakar. V nové kategorii Classic se ostatně tyto vozy začínají opět objevovat.

Nás dnes ale zajímá trochu jiný stroj, který vlastně není zcela čistokrevné Porsche. Vůz označovaný jako Porsche 911 (964) Baja Prototype #1, pod jehož stavbou je podepsána americká společnost Russel Built Fabrication, je totiž spíše divokým křížencem Porsche 911 a pouštní buginy.

Základem vozu se stalo šasi Porsche 911 (964) z roku 1991, konkrétně verze Carrera 4 Cabriolet, které ale dostalo vyztužení, novou ochrannou klec a nové kompozitní panely karoserie, které celý vůz protáhly a také výrazně rozšířily. Díky využití lehké a pevné oceli, která se používá i v leteckém průmyslu, je vůz se suchou hmotností 1.270 kg schopen za jízdy předvádět divoké skoky bez rizik vážnějšího poškození při přistání.

Dostatek elánu k odlepení od silnice mu přitom dodává 3,8litrový plochý šestiválec, naladěný na cca 360 koní a 488 Nm točivého momentu, který dodala společnost Rothsport Road & Race. O přenos výkonu na kola se pak stará šestistupňová manuální převodovka G50.

Snad největší specialitou je ale nový podvozek, vyrobený z pevných slitin, který v kombinaci s pečlivě zvolenými tlumiči a pružinami nabízí zdvih předních kol v rozsahu cca 30 cm a zadních kol v rozsahu cca 33 cm. Jízdu po zvlněné a rozbité cestě by tak Porsche 911 Baja mělo zvládat s takovým přehledem, jako klasické buginy.

Prototyp, který by měl být prvním v řadě luxusních „safari“ přestaveb modelu 911, přitom dokázal evidentně zaujmout veřejnost. Na webu Collecting Cars, kde se nyní draží, totiž jeho cena za poslední tři dny vyskočila z 5.000 dolarů (cca 109.000 Kč) na současných 235.500 dolarů (cca 5.146.000 Kč). Do sobotního konce aukce se pak očekává, že cena povyroste ještě o pěkných pár tisíc dolarů.

Ondřej Mára
Diskuze (1)

Doporučujeme

1. 2. 2022 09:20
911 safari
Vůbec se nedivím. Tyhle auta jsou vážně sexy. Obyčejný přizvednuty 370Z vypadá brutálně:
https://cdn.motor1.com/…ohama-rubber.jpg
https://cdn.carbuzz.com/…0/100/822199.jpg
naproti tomu moc nechápu, co bude terénního na té nové 911, ta je zvednutá snad o centimetr a má úplně obyč kola...