Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla Model 3 slaví. Je nejprodávanějším automobilem v Evropě!

David Bureš
Diskuze (218)

Problém s nedostatkem výrobních komponentů má různé důsledky. Třeba to, že se v září stala v Evropě nejprodávanějším autem vůbec Tesla Model 3.

Registrace nových automobilů jsou v Evropě za poslední měsíce velice slabé. Platilo to i v září, kdy podle analytické společnosti JATO Dynamics bylo na evropských trzích registrováno jen 964.800 automobilů, o čtvrtinu méně než před rokem. Vyústilo to i v nečekanou jedničku na trhu.

Tou je Tesla Model 3, která se v září s přehledem stala nejen nejprodávanějším elektromobilem v Evropě, ale také nejžádanějším automobilem vůbec. Model 3 tak má hned dvě prvenství - nejprodávanějším autem v Evropě se vůbec poprvé stal elektromobil a zároveň vůbec poprvé auto vyráběné mimo starý kontinent.

Meziročně registrace Model 3 vyskočily o 58 % na výsledných 24.591 kusů, na což nikdo nestačil. Druhý Renault Clio se meziročně propadl o 23 %, na 18.264 exemplářů. Tentokrát třetí Dacia Sandero proti loňskému září spadla o 9 % na 17.988 kusů. Nutno ale podotknout, že vysoké zářijové prodeje Modelu 3 souvisí se stylem prodeje Tesly, kdy vozy do Evropy vozí jednou za čtvrtletí. V některých měsících tak její prodeje výletnou nahoru, aby v dalších byly naopak nízké.

Až se čtvrtou příčkou se tentokrát musela smířit někdejší jednička evropského trhu, Volkswagen Golf, jejíž 17.507 registrovaných kusů je o 39 % méně než před rokem. Ještě výrazněji klesl celkově šestý Opel/Vauxhall Corsa, o 41 %. Naopak opět je v desítce nejlepších Hyundai Tucson, jeho 14.088 exemplářů je o 40 % více než před rokem, což dokazuje, že korejská značka má čipů dostatek a že se aktuální generace tohoto kompaktního SUV náramně povedla. Nejprodávanějším modelem Škoda se v září stala Fabia, s 7.255 registracemi až na 37. příčce mezi modely.

Úspěch Tesly pak podtrhuje fakt, že v zářijových prodejích byla na tom lépe než mnohé zavedené značky, třeba Fiat, Seat nebo Nissan. Pomohl tomu i nástup SUV Model Y, který se za září stal druhým nejprodávanějším elektrovozem v Evropě. S 8.926 registracemi překonal Volkswagen ID.3 i Renault Zoe. Mezi 10 nejžádanějšími elektrovozy se pak mimochodem objevila i nedávno uvedená Dacia Spring, s 4.166 kusy.

„V letošním roce odvětví dobře reagovalo na pandemii, ale nyní čelí novým výzvám dodavatelského řetězce,“ komentuje výsledky globální analytik JATO Dynamics Felipe Munoz. Jestliže tak za první pololetí roku registrace na sledovaných trzích meziročně vzrostly o 27 %, výsledek za tři čtvrtletí roku je vyšší už jen o 7 % než před rokem.

„Dealeři i nadále čelí problémům s dostupností nových vozů kvůli nedostatku čipů. Výsledkem je, že mnozí spotřebitelé, kteří nejsou ochotni čekat déle než rok na nové auto, se obrátili na trh s ojetými vozy,“ doplňuje Munoz a upozorňuje na hlavní trend dneška. I proto ceny ojetin postupně rostou.

Nedostatkem dílů jsou přitom méně ovlivněny elektromobily a plug-in hybridy. Kvůli flotilovým emisím se výrobcům taková auta vyplatí vyrábět, a tak chybějící díly raději poskytnou pro tyto modely. I proto prodeje těchto vozů postupně rostou a s tím i jejich podíl na trhu.

Nejprodávanější automobily v Evropě podle JATO Dynamics
Poř. Model Registrace 9/2021 (ks)
1. Tesla Model 3 24.591
2. Renault Clio 18.264
3. Dacia Sandero 17.988
4. Volkswagen Golf 17.507
5. Abarth/Fiat 500 16.349
6. Opel/Vauxhall Corsa 15.502
7. Peugeot 2008 14.931
8. Hyundai Tucson 14.088
9. Peugeot 208 13.895
10. Renault Captur 13.715
11. Toyota Yaris 13.681
12. Citroën C3 13.521
13. Toyota Corolla 12.648
14. Dacia Duster 12.429
15. Volkswagen Polo 12.399
16. BMW řady 3 11.303
17. Hyundai Kona 10.763
18. Hyundai Niro 10.408
19. Ford Puma 10.288
20. Toyota RAV4 10.070
21. Volkswagen T-Roc 9.978
22. Opel/Vauxhall Mokka 9.699
23. Volkswagen T-Cross 9.396
24. Nissan Qashqai 9.390
25. Ford Focus 9.251
David Bureš
Diskuze (218)

Doporučujeme

Avatar - fOE
28. 10. 2021 15:26
Re: Tak ono se nejde divit
Heh, tak to uz je slusnej prumer :yes:
28. 10. 2021 03:19
Re: Tak ono se nejde divit
Přesně A4 a A72 jsem jezdil před covidem a dosahoval jsem tam nejvyšších průměrů rychlosti. Z této oblasti pochází i foto co mám zde https://moje.auto.cz/?… (konkrétně toto už je pár let zpátky).
28. 10. 2021 03:16
Re: Tak ono se nejde divit
Ta omezení reálně přísnější než u nás nejsou, protože se to ve většině případů pojí s hustým provozem nebo rozlehlým dálničním křížením.

A vysoké tempo problém není pokud na to člověk má adekvátní auto. Já zásadně plný plyn nedávám, protože nemám rád když auto jde zbytečně do vysokých otáček. Můj benzín točí při 200km/h cca 2900 otáček, takže mám komfort a jsem schopný tak jezdit 1000km dlouhé trasy což pravidelně provozuji.

A k těm autům vlevo. Opět mám jinou zkušenost. Jak píše foe a i já naznačoval, i když jsem tento týden jel 200km/h tak jsem musel opakovaně akcelerovat abych se nemusel uklízet do prava. I okolo toho Mnichova jezdí levý plynule okolo 180km/h, okruh u Frankfurtu stejná zkušenost.
Avatar - .StenLi.
28. 10. 2021 00:43
Re: 2027
Xiaomi vyrabaEV? 🙂 Takze 20% najbohatsich Europanov si kupuje Model 3? Europania chudobneju? Aku dotaciu by mali dostat iba cinske ev? Ty kam chodis na tieto bludy? 😀
Avatar - Emel
27. 10. 2021 21:56
Re: Tak ono se nejde divit
500km po dálnicích se dá za příznivých podmínek zajet za 4h. To nikde stavět nemusím. Zase na druhou stranu, 4h a 4:20 není tak dramatickej rozdíl... s tím, že to člověk nejezdí denně. Dneska není problém s mobilním připojením, no tak se holt člověk nějak zabaví... za předpokladu, že teda po cestě najdu vhodně umístěnou nabíječku a bude volná a tak.
Já teda jednou za čas točím trasy typu Praha - Plovdiv, ráno z Prahy a večer tam... a co jsem koukal, tak po cestě se to nabíječkama zrovna nehemží... ale to je holt ta výjimka, na kterou to zatím není.