Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Kamiq vznikne jako rallye speciál! Máme jeho první skicu

David Bureš
Diskuze (0)

Studenti Středního odborného učiliště Škoda Auta opět pracují na žákovském voze, v pořadí už osmém. Vůbec poprvé však spolupracují se závodní divizí značky.

Automobilka Škoda Auto už několik let dává studentům svého Středního odborného učiliště možnost postavit si svůj vysněný automobil. Přitom úzce spolupracují s odborníky automobilky, díky čemuž se v praxi naučí nové postupy a získají zajímavé zkušenosti. Nyní už se rýsuje v pořadí osmý žákovský automobil, který takto vznikl.

Projekt byl z důvodu pandemie covid-19 bohužel zahájen se zpožděním, a tak se začíná rýsovat až nyní. Půjde přitom o dvojnásobnou premiéru, pro žákovský vůz Škoda Academy bude vůbec poprvé použit základ městského SUV Kamiq. A co víc, vůbec poprvé v historii studenti spolupracují se závodní divizí Škoda Motorsport. Letošní dílo totiž bude rallye verzí Škody Kamiq!

Video se připravuje ...

Takové řešení má své důvody. Škoda Motorsport totiž slaví 120 let od první účasti vozu mladoboleslavské automobilky v závodech (byť tenkrát ještě pod logy Laurin & Klement). V dnešní době se navíc na rallye scéně s myšlenkou nasazení SUV čile koketuje. Vždyť Ford nově ve WRC místo Fiesty nasadí Pumu. A tak proč by jednou Fabii R5 nemohl nahradit třeba Kamiq R5?

„Rally verze vozu Kamiq představovala pro kreativitu žáků mimořádnou výzvu. Na papír i do projektu vnesli řádu skvělých nápadů,“ odhaluje zákulisí prací šéfdesignér automobilky Oliver Stefani, který studenty při jejich práci podpořil. „Žáci odvedli vynikající práci. Návrhy odrážejí jejich kreativitu a velké nadšení pro tento projekt,“ souhlasí s těmito slovy Jiří Hadaščok, koordinátor designu exteriéru Škoda Auto.

Na letošním žákovském automobilu pracuje 25 žáků Středního odborného učiliště Škoda Auto. Ti v rámci projektu úzce spolupracují přímo z odborníky z oblastí technického vývoje, designu i výroby, kteří jim radí s postupy či návrhy. Obvykle studenti musejí svůj projekt rovněž obhájit před nejvyšším vedením automobilky. Tím se v praxi učí, co takový vývoj automobilu skutečně obnáší.

Škoda dává studentům možnost postavit si svůj automobil už od roku 2014. Prvním vozem byl CitiJet na bázi modelu Citigo. Následovaly pick-up Funstar na základech Fabie, kupé Atero postavené z Rapidu Spaceback, elektrický Element (opět Citigo) nebo kabriolet Sunroq na bázi SUV Karoq. Zatím posledními studentskými návrhy byly pick-up Mountiaq (základ v Kodiaqu) a spider Slavia dovozený od modelu Scala.

Doporučujeme

David Bureš
Diskuze (0)

Doporučujeme