Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Americké hodnocení kvality ovládl Dodga a Kia, Tesla zoufale pohořela
Americké hodnocení kvality ovládl Dodga a Kia, Tesla zoufale pohořela
Americké hodnocení kvality ovládl Dodga a Kia, Tesla zoufale pohořela
Americké hodnocení kvality ovládl Dodga a Kia, Tesla zoufale pohořela
65 Fotogalerie

Americké hodnocení kvality ovládl Dodge a Kia, Tesla zoufale pohořela

Letošní výsledek hodnocení kvality nových vozů přinesl opravdu nečekané výsledky. Na první pozici se umístil Dodge společně s Kiou, zatímco Tesla pohořela.

Americká auta zůstávala v oblasti kvality výroby dlouho za evropskými a asijskými značkami. Letošní průzkum Initial Quality Study společnosti J.D. Power ovšem přinesl velice zajímavé výsledky. O první místo se totiž podělil americký Dodge s jihokorejskou značkou Kia.

Sdílené první místo značky Dodge je přitom pro americké zákazníky zajímavé hned z několika důvodů. Tím prvním je skutečnost, že nabídka modelů značky Dodge zahrnuje několik již opravdu letitých modelů.  Druhým pak fakt, že vítězství značky Dodge znamená první vítězství domácí automobilky za čtyřiatřicet let, co se průzkum provádí, jak v reakci na úspěch uvedla automobilka v tiskové zprávě.

Samotné stáří modelové nabídky ovšem nebylo tak velkým problémem, jak by se dalo očekávat. Hodnocení kvality u nových modelů totiž hodně závisí především na bezproblémových technologiích. K nejproblematičtější kategorii totiž nyní patří především systémy infotainmentu, které tvoří až čtvrtinu problémů hlášených u nových vozidel.

Zákazníci si tak například často stěžují na problémy s hlasovým ovládáním, špatnou konektivitu systémů Android Auto a Apple CarPlay, problémové dotykové obrazovky, problémové navigace, bluetooth konektivitu, atd.

Sdílené vítězství značky Kia, u které sice bylo rovněž zaznamenáno v průměru 136 problémů na stovku nových vozidel za prvních 90 dnů vlastnictví, ale žádným překvapením není. Korejská automobilka se totiž v posledních šesti letech pravidelně umisťuje na předních příčkách.

Špatně si ale letos nevedly ani značky Chevrolet a Ram (141 problémů), Mitsubishi (148 problémů) nebo Buick (150 problémů). U Volkswagenů bylo evidováno 151 problémů a u vozů Hyundai 152. Průměr pak vycházel na 166 problémů u 100 aut během prvních 90 dnů vlastnictví.

Nad průměrem se letos objevily i značky jako GMC, Jeep nebo Cadillac, což podle J.D. Power značí vůbec největší úspěchy detroitských automobilek v historii průzkumu. Konečně se totiž dokázaly vyrovnat importovaným vozům.

Hluboko pod průměrem ovšem skončily vozy prémiových značek. Například u vozů Jaguar bylo zjištěno 190 problémů a u Mercedesů 202. Ještě hůř dopadlo Volvo (210), Audi (225) nebo Land Rover (228). Na úplném chvostu ale skončil někdo úplně jiný. A opět šlo o americkou automobilku.

Tesla se sice ve srovnání objevila poprvé, s výsledkem 250 problémů na 100 nových vozidel za prvních 90 dnů vlastnictví ovšem rovnou zamířila až na konec tabulky. I když ne zcela oficiálně. Jak totiž dodal Doug Betts z J.D. Power divize Automotive, na rozdíl od ostatních automobilek neposkytla Tesla společnosti J.D. Power svolení k průzkumu u zákazníků v 15 státech, kde je to vyžadováno.

Navzdory této komplikaci se ale výzkumníkům J.D. Power podařilo získat dostatek podkladů od lidí z jiných 35 států. A na tomto základě byly vypočítány výsledky. Kvůli nesplnění základních společných atributů je ale nelze považovat za oficiální.