Elektromobil Taycan odešel z amerického měření dojezdu jako spráskaný pes. Porsche se brání
První moderní elektromobil Porsche zatím vesměs sklízí ovace, nadšení teď ale malinko zmírnilo hodnocení dojezdu EPA, které se používá ve Spojených státech.
323 kilometrů. Pouze tolik má nové elektrické Porsche Taycan urazit na jedno nabití dle metodiky EPA. Německá automobilka má smůlu, protože právě toto číslo se uvádí v oficiálních informacích při prodeji elektromobilu. Novodobá evropská metodika WLTP přitom k elektromobilu ze Stuttgartu tak přísná není a v ideálních podmínkách slibuje dojezd přes 400 kilometrů na jedno nabití.
Kde se tedy vzal tak velký rozdíl? Pravděpodobně je to souhra několika faktorů. Není tajemstvím, že elektrickému Porsche energie chutná, navíc se automobilka soustředila na to, aby si řidič mohl jeho maximální výkon užívat opakovaně, což celkové ekonomičnosti rozhodně nepřidá. Měření EPA navíc neprobíhá v reálném provozu, ale na speciálním podvozku v laboratoři, kde se simulují nejrůznější podmínky. Právě to mohlo podle odborníků sehrát svou roli. Laboratorní měření totiž eliminuje většinu proměnných z reálného provozu.
Taycan Turbo tak v hodnocení EPA dopadl hůře než všechny modely Tesly, ale třeba i Chevrolet Bolt, Nissan Leaf, Audi E-tron nebo Jaguar I-Pace. Jeho 93,4kWh akumulátor je přitom větší než u všech zmíněných konkurentů. Byť tuto pochybnost nikdo oficiálně neinterpretoval, na sítích se spekuluje, zdali tento mizerný výsledek nemá jít na ruku „domácí“ Tesle.
V médiích se objevila informace, že se Porsche okamžitě pokusilo zlepšit svůj obraz a podniklo nezávislé testy, které přinesly dojezd 443 kilometrů v kombinovaném jízdním režimu. Pravda je ale trochu jiná, německá značka totiž nezávislé testy AMCI absolvovala ještě před vydáním hodnocení EPA.
„Testy AMCI jsme udělali už dříve. Provádíme mnoho nezávislých testovacích procedur ohledně výkonu, spotřeby, hluku v interiéru a dalších faktorů. Hodnotu reálného dojezdu jsme zjišťovali již před několika měsíci kvůli tomu, že v Evropě se používá diametrálně odlišná metodika WLTP,“ vysvětluje Calvin Kim, mluvčí automobilky Porsche.
Porsche nechalo zámořské testy dojezdu bez komentáře a přiznalo, že toto nelichotivé číslo se skutečně objeví ve všech inzerátech na Taycany prodávané ve Spojených státech. Jedním dechem ale Němci dodávají, že jsou přesvědčeni o správnosti výsledků nezávislého hodnocení AMCI.
Video: Porsche Taycan jsme si prohlédli na autosalonu ve Frankfurtu