Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesle Model S praskl A sloupek. Co všechno zákazníci snesou?

Michal Fokt
Diskuze (105)
Klienti Tesly se považují za průkopníky a nevadí jim tím pádem problémy s kvalitou. Ale pohár trpělivosti možná jednou přeteče...

Myslíte si, že by dosáhla Toyota Prius a hybridní modely všeobecně takových prodejních úspěchů, kdyby je provázela image poruchových a nespolehlivých křápů? V žádném případě, to si buďte jistí. Byl by to jasný důkaz nekompetence Japonců a pomýlenosti celé hybridní filozofie. Jenže prius všem vypálil rybník a dlouhá léta překonával spolehlivostí konvenční auta.

O to zajímavější je, že firma, jejíž auta jsou teď novým měřítkem pokrokovosti a ekologičnosti, vyznává úplně jiné hodnoty. Řeč je o Tesle. Její elektromobily jsou s přehledem nejporuchovější vozy v každé statistice, v níž se jich objeví dost aut na to, aby se daly považovat výsledky za průkazné. Jenže majitelům to prý nevadí, považují se za průkopníky, kteří musí pro budoucí blaho strpět určité problémy.

Kdy se stala ta změna? Těžko říci... Každopádně nejnovější důkaz nekvality tesly už je opravdu "síla". Další průkopník z kanadského Toronta si před pár dny převzal Teslu Model S a pár dní na to na autě objevil prasklinu v A sloupku karoserie, což je dost rizikové místo, co se tuhosti karoserie (a tím pádem i bezpečnosti) týče. S lakem uvnitř, k poškození tedy došlo už při výrobě...

Majitel je pochopitelně znepokojen tím, že se na to nepřišlo při výrobě, kontrole ani přípravě a auto odvezl do servisu. Nyní čeká na vyjádření, jak se bude celá věc řešit, o možném odchodu k jiné značce ale nikde ani slovo. Průkopnictví holt má své oběti, už jen chybí nějaký bagatelizující tweet od Muska a pojede se dál... Každopádně se asi v okamžiku spuštění masové výroby vozu Model 3 začnou dít zajímavé věci...

Video se připravuje ...

Michal Fokt
Diskuze (105)
11. 4. 2017 09:11
Re: o možném odchodu k jiné značce ale nikde ani slovo
Spojenie s netom a wifi onboard mohol mat uz predchadzajuci Peugeot 308, ktory skoncil vyrobu v 2013. Ak si niekto mysli, ze toto je ukazatel pokroku, tak asi premeskal poslednych 10 rokov...

Tiez si myslim, ze Tesla dala dokopy zaujimavy produkt, ale nic prevratneho. Elektromobily jazdili aj v 80. a 90. rokoch a nie zrovna v malych seriach, len islo o cisto racionalne vyuzitie (postove vozidla, mestske rozvazky...) a nie modnu zalezitost.
Avatar - Beefcake
10. 4. 2017 22:00
Re: Nevadí
Nevedel som sa rozhodnut, ci si len naivne hlupy alebo umyselny troll , no vypada to na kombinaciu.
10. 4. 2017 19:52
Re: o možném odchodu k jiné značce ale nikde ani slovo
Není to jen Aston. Podobné má GT-R. I F-Type a tam se také samy vysouvají. Fiat Barchetta měl asi předchůdce těchto klik. TVR mělo tlačítko v zrcátku. MP4-12C nemá nic viditelného (v pozdějších modelech opustili senzor a nahradili ho tlačítkem). To jen tak pro zajímavost.

Ještě takový dodatek. Když píšeš například o tom připojení k Internetu, tak to prostě zní, jako bys neměl rozhled. Dnes ti to nabídne i Volkswagen. Možná i Škoda, používají nakonec stejné jednotky. Nebo Toyota. V evropském mainstreamu myslím jako první nabídl vestavěný modem a Wi-Fi AP Citroën. To se bavíme tak o roce 2010. Takže si musím říkat, jestli jsi v tom alespoň seděl. Jestli jsi viděl jiná auta v téhle cenové relaci blíže než z rychlíku.
10. 4. 2017 19:10
Re: o možném odchodu k jiné značce ale nikde ani slovo
Něco věcnějšího by nebylo? Nenapsal jsem, že nic zajímavého nepřinesli. I ta baterie je zajímavá. Pracovat s tolika články není sranda. Zázraky se však nedějí. Těch parametrů nedosáhli pomocí převratných článků. Prostě přišli s jiným receptem (prioritami). A i když bych byl radši, kdyby použili něco bezpečnějšího (LTO je snová, LFP by bohatě stačila), nebyl by to důvod to auto nekoupit. Člověk nemůže mít všechno a dojezd pro mne má vysokou prioritu. Je pak zajímavé sledovat, že se automobilky tímhle směrem nějak nehrnou. A třeba ten display je otázka vkusu. Mně se to nelíbí a nejradši bych tam neměl žádný. Ale samo o sobě to nestačí. Stejně jako v autech nemám rád, když je display dotykový (tedy když se ho musím dotýkat). A co myslíš, v autě ho mám. Určitě se však najde někdo, kdo preferuje matlačku. Žádné auto není perfektní. A nic proti nějaké efektnímu detailu. Jako výdechy v Jaguarech nebo výškové reproduktory v Audi nebo Mercedesech. Proč by nemohli mít kliky. I když s těmi dveřmi to už podle mne trochu přehnali.

Když jsem u těch klik. Zmiňoval jsi aerodynamiku. Viděl jsi někdy, jak je má udělané Aston Martin?
10. 4. 2017 18:03
Re: o možném odchodu k jiné značce ale nikde ani slovo
Presne ako som písal, kto nechce vidieť, nevidí a bude tvrdiť opak.