Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla prý prodala bouranou ojetinu, teď musí zaplatit mastnou pokutu

Ondřej Mára Ondřej Mára 9. 12. 2020 • 12:06
23
16
Zobrazit náhledy (23)
Tesla model S Tesla model S Tesla model S Tesla model S Tesla model S Tesla model S Tesla model S Tesla model S Tesla model S Tesla model S Tesla model S Tesla model S Tesla model S Tesla model S Tesla model S Tesla model S Tesla model S Tesla model S

Majitel ojeté Tesly Model S, pořízené prostřednictvím automobilky, po několika problémech zjistil, že vůz měl v minulosti rozříznutou a svařovanou jednu z nosných částí karoserie.

Program na prodej certifikovaných vozů „z druhé ruky“ už má dnes většina významných světových automobilek, které se tak snaží pokrýt větší část trhu. Ojetiny přímo od výrobce se přitom často chlubí přísnou kontrolou a servisem na profesionální úrovni, což může být pro mnohé zájemce rozhodujícím faktorem. Jenže ne vždy se nákup takového auta vydaří bez problému.

Své by o tom mohl vyprávět nejmenovaný zákazník Tesly z Číny, který si v červnu 2019 pořídil přímo od automobilky ojetý sedan Model 3 za 379.700 jüanů (asi 1.265.000 Kč). Zánovní auto ale začaly chvíli po koupi trápit opakující se problémy, jejichž oprava vedla až ke zjištění, že automobil měl v minulosti rozříznutý a opětovně svařený C-sloupek a jeden zadní bok.

Tesla přitom na svých webových stránkách zdůrazňuje, že všechny vozy nabízené v rámci bazaru procházejí náročnou vnitřní kontrolou. U některých vozů sice mohou být patrná lehká povrchová poškození a některé vozy mohly projít lehkou opravou, žádný z automobilů by však ani podle Tesly neměl nést stopy po opravách kriticky důležitých nosných částí.

Soudem nařízené zhodnocení stavu automobilu, které provedla třetí strana, ovšem podle informací čínského webu Caixin naznačuje, že provedené opravy mohly mít vliv na ovladatelnost vozu a celková cena tak měla být snížena zhruba o 82.000 čínských jüanů (zhruba 273.000 Kč). Prodejní cena se tak nakonec měla pohybovat na úrovni kolem 298.000 čínských jüanů (asi 989.000 Kč).

Zřejmě i na základě přezkoumání celého automobilu proto pekingský soud nařídil společnosti Tesla, aby majiteli poškozeného vozu zaplatila částku 175.000 dolarů (zhruba 3.807.000 Kč). Tesla ovšem s rozsudkem nesouhlasí a stále trvá na svém. Pro čínský magazín Caixin a Bloomberg ovšem automobilka uvedla, že vůz byl v lednu 2019 bouraný a musela na něm být provedena oprava. Ta však neměla mít tak velký rozsah.

Související články

Témata
10. 12. 2020 19:56
Re: Tak od značky jako je Tesla...
Ja som ti napísal niečo neslušné? Len konštatovanie holého faktu. Pripisovať niekomu úmyselný podvod, pretože si myslíš, že nevyrábajú kvalitne, je hlúposť. A podobné nezmysly pletieš vždy, keď ide o Teslu alebo elektromobily. Ja s ničím nešermujem, že píšeš hlúposti, je proste smutný fakt.
10. 12. 2020 19:49
Re: tvl Slovaci
Od švéda dobrá poznámka. ;-)
10. 12. 2020 19:49
Re: Každá Tesla
No vidíš, aspoň máte niečo spoločné.
10. 12. 2020 16:10
tvl Slovaci
Jak tady tatari bojujou za Teslu 😂
Avatar - rohYpnol
10. 12. 2020 10:22
Každá Tesla
Každý Tesla je bouraná! První havárií v životě Tesly je totiž její samotná výroba :-[] :-[] :-!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku