Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla reaguje na kritiku Euro NCAP. Z nabídky odstranila matoucí název autopilota

Stanislav Kolman
Diskuze (12)
Euro NCAP otestoval elektronické pomocníky řízení v jednotlivých autech a název autopilota Tesly označil za zmatečný. Elon Musk na to okamžitě reagoval.

Minulý týden jsme vám přinesli výsledky testů organizace Euro NCAP, jež se zaměřila na elektronické pomocníky řízení. Jedním z nich byl i autopilot Tesly, který se v konfigurátorech modelů ukrýval pod označením „Full Self-Driving Capability“. Jak ale víme, není to tak, že by Tesla vybavená tímto systémem uměla řídit bez zásahu řidiče.

A právě to testerům vadilo, tudíž názve funkce, respektive marketing kolem něj, označili za zmatečný a zavádějící. A jak už to tak bývá, reakce Elona Muska na sebe nenechala dlouho čekat. Název asistenta pro samočinnou jízdu nechal z nabídky odstranit.

„Z názvu lze předpokládat plně automatizovaný systém, při jehož činnosti není vůbec vyžadována práce řidiče,“ vysvětluje Euro NCAP v oficiálním prohlášení. „Při testovaných scénářích se ale ukázalo, že tomu tak není. Legislativa ani takový systém neumožňuje provozovat.“

Zatímco matoucí název z nabídky jednotlivých modelů zmizel, objevila se tu nová položka pojmenovaná jako „rozšířený autopilot“. Zatím nikdo z Tesly nepotvrdil, že jde o nový název asistenta, ale načasování tomu odpovídá.

Tesla se však myšlenky autopilota nezdává a svůj systém chce nadále zdokonalovat. Americká automobilka říká, že rozšířený autopilot umí udržet vůz v jízdním pruhu, sám měnit jízdní pruh bez zásahu řidiče, najet či sjet z dálnice, automaticky zaparkovat nejen na vyhrazené parkovací stání, ale i do garáže.

Stanislav Kolman
Diskuze (12)
23. 10. 2018 10:52
Re: AutoPilot Tesly
Jo Saab a Volvo se s tim nikdy neparali ... to mi pripomina [odkaz] :-)
Avatar - Uživatel_5340709
23. 10. 2018 10:43
Re: AutoPilot Tesly
Dám ti jeden příklad, Saab ve své éře turbomotorů v ´90 letech taky osazoval řídící jednotky těchto motorů silně předimenzované a počítal do budoucna s daleko více vstupními hodnotami, vědom si potenciálu turbodmychadel a motormanagementu při různých režimech zatížení a chodů motoru.
23. 10. 2018 09:33
Re: AutoPilot Tesly
Aha takze ty kamery uz zapnuli? (viz muj prispevek nahore)
23. 10. 2018 09:25
Re: AutoPilot Tesly
No ja bych v tomto hodnoceni byl opatrny.

Tesla ma (pokud se nepletu) V KAZDEM Tesla Model 3 nasledujici sadu senzoru:
- 7 externich kamer (+ parkovaci kamera vzadu)
- 12 ultrazvukovych senzoru (nektere na kratkou a nektere na delsi vzdalenost)
- 1 kamera ridice (tim si nejsem jistej, prototypy ji mely)

Ted k tomu co popisujes - to je bez debat pravda.
Ale neni to tak snadny - protoze 4 kamery tam sice jsou, ale soucasny software Tesla 3 je zatim NEpouziva. Jinymi slovy jsou vypnute / ignorovane sotwarem.

Tyto kamery budou mnohem presnejsi a spolehlivejsi reseni, nez hlidani mrtveho uhlu - ovsem az v te dobe, kdy prijde novy software, ktery je skutecne bude pouzivat.

To ale nic nemeni na tom, ze v soucasne dobe vlastne je to auto nedodelane, ale aspon je pripravene do budoucna - "futureproof" jak by rekli v anglictine :-)

A prave to je (nejen) v automobilovem prumyslu velice ojedinela vec!

Nebo si snad dokazes predstavit, ze by ti Mercedes dal do Ska z roku 2010 software / navigaci z roku 2018? To teda ne, ani za poplatek - chces tam mit Apple Carplay nebo Android Auto? Tak to pekne utikej pro cely novy Mercedes ... :-)
Nebo si dovedes predstavit, ze by Mercedes dal do kazdeho Mercedes C vsechny senzory? To ani nahodou - dostanes jen ty, ktere si zaplatis.
22. 10. 2018 21:24
Re: AutoPilot Tesly
Teba, zdá sa, že nie.