Minulý týden jsme vám přinesli výsledky testů organizace Euro NCAP, jež se zaměřila na elektronické pomocníky řízení. Jedním z nich byl i autopilot Tesly, který se v konfigurátorech modelů ukrýval pod označením „Full Self-Driving Capability“. Jak ale víme, není to tak, že by Tesla vybavená tímto systémem uměla řídit bez zásahu řidiče.
A právě to testerům vadilo, tudíž názve funkce, respektive marketing kolem něj, označili za zmatečný a zavádějící. A jak už to tak bývá, reakce Elona Muska na sebe nenechala dlouho čekat. Název asistenta pro samočinnou jízdu nechal z nabídky odstranit.
„Z názvu lze předpokládat plně automatizovaný systém, při jehož činnosti není vůbec vyžadována práce řidiče,“ vysvětluje Euro NCAP v oficiálním prohlášení. „Při testovaných scénářích se ale ukázalo, že tomu tak není. Legislativa ani takový systém neumožňuje provozovat.“
Zatímco matoucí název z nabídky jednotlivých modelů zmizel, objevila se tu nová položka pojmenovaná jako „rozšířený autopilot“. Zatím nikdo z Tesly nepotvrdil, že jde o nový název asistenta, ale načasování tomu odpovídá.
Tesla se však myšlenky autopilota nezdává a svůj systém chce nadále zdokonalovat. Americká automobilka říká, že rozšířený autopilot umí udržet vůz v jízdním pruhu, sám měnit jízdní pruh bez zásahu řidiče, najet či sjet z dálnice, automaticky zaparkovat nejen na vyhrazené parkovací stání, ale i do garáže.