Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla znovu mění plány. Zase kvůli penězům

ČTK ČTK 12. 4. 2019
20
1
Zobrazit náhledy (20)
Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3

Americká společnost Tesla a japonská firma Panasonic pozastavily plány na rozšíření výroby v jejich největším závodě na výrobu baterií pro elektrické vozy nazývaném Gigafactory 1.

Oba partneři plánovali v příštím roce zvýšit kapacitu o 50 procent, finanční problémy je však přiměly plány změnit. Napsal to dnes japonský list Nikkei bez uvedení zdroje svých informací.

Zpráva přichází v době, kdy mezi investory rostou obavy ze slabší poptávky po vozech Tesly. Ta patří mezi největší výrobce elektrických aut a Panasonic je jedním z největších světových výrobců baterií pro elektrická auta.

Panasonic v reakci na zprávu agentuře Reuters pouze řekl, že studuje další investice do výroby baterií ve společném podniku s Teslou. Tesla se ke zprávě nevyjádřila.

Gigafactory vyrábí baterie pro malý sedan Model 3 od ledna 2017 a obě firmy do závodu investovaly 4,5 miliardy USD (102,2 miliardy Kč). Firmy chtěly do roku 2020 zvýšit kapacitu produkce na zhruba 54 gigawatthodin ročně ze současných 35 GWh.

Dodávky vozů Tesla v prvním čtvrtletí klesly proti předchozím třem měsícům o 30 procent, hlavně kvůli pomalejšímu růstu v Číně, nižším daňovým úlevám a problémům s logistikou. Pokles vyvolal obavy o budoucí vývoj poptávky po modelech Tesly, přestože spoluzakladatel společnosti Elon Musk potvrdil výhled prodeje na letošní rok.

Panasonic vykázal z výroby baterií pro elektrické vozy Tesly za loňský fiskální rok provozní ztrátu přes 20 miliard JPY (4,1 miliardy Kč). Ztráta se prohloubila ve srovnání s předchozím rokem kvůli zpoždění začátku výroby Modelu 3. Baterie tvoří zhruba polovinu nákladů na výrobu tohoto vozu, jehož cena začíná na 35.000 USD (795.000 Kč).

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Emel
To jsou kšefty
Emel
| 12. 4. 2019
Provozní ztráta (tedy bez zahrnutí investic do nákladů) 4 miliardy? Koukám, že je to lukrativní obor pro všechny zúčastněné... úplně se nedivím automobilkám, že se do toho pouští až když musí.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku