Tesly Cybertruck musejí letos pošesté do servisů. Tentokrát po sešlápnutí plynu nemusí jet
Automobilka Tesla svolává 2400 svých pick-upů Cybertruck. Vadná součástka může způsobit ztrátu napájení, vůz tak nemusí jet a zvyšuje se riziko havárie. Letos už jde o šestou objevenou vadu, která ohrožuje bezpečnost.
Důvodem ke svolávací akcie na cybertrucky je tentokrát měnič, který povely akcelerátoru předává motoru či motorům. Na vozech vyrobených do letošního 30. července se může stát, že řidič sešlápne pedál, auto ale paradoxně přestane táhnout.
V podkladech pro americký Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu Tesla uvedla, že ví o pěti řidičích, kteří kvůli této chybě auto reklamují. Není si ale vědoma žádné nehody, která by s tímto problémem byla spojená. Během svolávací akce, která začne v prosinci, v servisech majitelům vymění střídač za nový.
Nejde zdaleka o první letošní svolávací akci na cybertrucky. V říjnu automobilka do servisů povolala 27 tisíc vozů kvůli prodlevě obrazu z couvacích kamer, v červnu šlo o potíže se stěračem čelního skla. V dubnu byla problematickou součástí podložka plynového pedálu, která se mohla uvolnit, ještě v ten samý měsíc se svolávalo i kvůli riziku upadnutí ozdobných prvků karoserie, které mohly někoho zranit.
Model Cybertruck byl jako koncept představen v roce 2019 s tím, že se s výrobou počítá v roce 2021. Firma rychle získala velké množství rezervací, v listopadu 2019 jich bylo úctyhodných 250 tisíc. První zákazníci se vozu ale dočkali až koncem loňského roku. Produkční model se navíc od konceptu v řadě věcí liší - je menší a výrazně dražší.

Vůz vyvolává vyhrocené debaty nejen kvůli svému vzhledu, ale i obavám o bezpečnost. Karoserie z ocelových plátů může omezit deformační zóny a snížit tak ochranu posádky, může být i velkým rizikem pro další účastníky provozu včetně chodců. Ty ohrožuje už samotný tvar předku vozu.
Cybertruck dosud neprošel žádnými objektivními nárazovými zkouškami, Tesla si jej testovala interně, konkrétní výsledky ale nezveřejnila. Předpokládá se, že by crashtesty ve většině zemí světa vůz neprošel, zatím se proto prodává pouze v USA a Kanadě, kde jako formálně užitkový vůz některé standardy plnit nemusí. V Evropě včetně Česka se objevují individuálně dovezené kusy.
Konkrétní údaje o prodejích Tesla nezveřejňuje. V posledních finančních výsledcích pouze uvedla, že na modelu začala vydělávat.