Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST BMW 118i Economy Race: Zelené jízdní dojmy

23. 1. 2012 • 19:28
48
4
Zobrazit náhledy (48)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Závodit na okruhu a kromě času měřit i spotřebu? Podívejte se, jak to dopadlo.

Před Vánoci BMW lákalo na netradiční závod s novou řadou 1. Vcelku netradiční byla lokace, okruh Serres v Řecku, a hlavně pravidla. Kromě dosaženého času se do výsledku započítalo i spotřebované palivo.

První ochutnávkou z této akce byly předvánoční první jízdní dojmy z BMW Z4 sDrive35is. Nyní se pojďme podívat na hlavní bod programu.

Serres je středně velký okruh na severu Řecka s délkou trati 3168 m. Dráha je široká 12 metrů a okruh leží pouhých 15 metrů nad hladinou moře. Jako testovací vůz byl, navzdory zelené povaze závodu, zvolen benzinový model 118i Sport Line s automatickou převodovkou. Jeho přeplňovaná benzinová šestnáctistovka dosahuje 125 kW a 250 Nm, spotřeba v kombinovaném režimu činí 5,6 l/100 km.

V Serresu se sjelo 40 motoristických novinářů ze střední a východní Evropy, Českou republiku zastupovalo šest novinářů a Slovensko další čtyři.

TEST BMW 118i Urban Line – Čím jezdí Freddie Lund?

Úkolem bylo dosáhnout co nejlepšího času a současně co nejnižší spotřeby. K měření času posloužilo šest letmých kol, do spotřeby se započítal i výjezd z boxů a závěrečně kolo zakončené zastavením v boxech. Následně komisaři BMW zjistili skutečnou spotřebu benzinu dolitím nádrže z odměrných válců.

Kouzlo celé soutěže spočívalo ve způsobu hodnocení. Nezáleží na konkrétní hodnotě času ani spotřeby, rozhodující je pořadí v obou disciplínách. Čas byl obodován od nejlepšího k nejhoršímu 40 až 1 bodem, spotřeba paliva dvojnásobným počtem bodů. O konečném pořadí rozhodl součet bodů z obou disciplín.

bmw jizdnidojmy novemodely premioveznacky nizsistredni bmw jizdnidojmy novemodely premioveznacky nizsistredni

Jak ukázaly výsledky, na spotřebě paliva záleželo mnohem víc, kvůli malým rozdílům mezi nejlepším závodníky. Redakce Auto.cz zastoupená mou osobou nakonec vybojovala páté místo, díky 12. nejnižší spotřebě 15. nejrychlejšímu času.

Na vyšších pozicích se umístili konkurenti, kteří dosáhli lepší spotřeby, často navzdory výrazně pomalejšímu času.

Naměřené hodnoty 16:45,083 a 1,212 litrů korespondovaly dle palubního počítače s průměrnou rychlostí 70 km/h a průměrnou spotřebou 5,6 l/100 km (tato hodnota odpovídá údaji výrobce pro kombinovaný režim).

Absolutně nejnižší spotřebu měl Spyros Rekkas z Řecka (1,075 litrů), zatímco nejrychlejšího času dosáhl Szczepan Mroczek z Polska (11:34,344), který však během jízdy spálil rekordních 6,744 litrů benzinu.

BMW 1 Economy Race - 10 nejlepších
Poř.jménozeměspotřeba [l]čas [min]body spotřebabody čascelkem
1Slavchev RadoslavBG1,14418:02:585761591
2Boytchev AlexanderBG1,18417:56:143741690
3Rekkas SpyrosGR1,07520:54:30980585
4Rejlek JakubCZ1,20217:46:134661985
5Vaverka Lukas (Auto.cz)CZ1,21216:45:083582583
6Nan AndreiRO1,18418:30:781721082
7Poženel BlažSL1,20916:58:325602282
8Vavera JaroslavCZ1,10522:58:80378179
9Nikolov MiroslavBG1,19318:29:495681179
10Kythreotis SteliosCY1,20418:10:697641478

bmw jizdnidojmy novemodely premioveznacky nizsistredni bmw jizdnidojmy novemodely premioveznacky nizsistredni

Související články

Témata
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
23. 1. 2012 18:41
Re: Otázka
Ke sportovní jízdě má průměrná rychlost 70 km/h daleko - v praxi to znamenalo v zatáčkách řádově 50 km/h a na rovinkách opatrně zrychlovat po 80-90 km/h dle rovinky. Zpomalování samozřejmě výhradně setrvačností :-)
Nicméně odtržené od reality to není, v méně hustém provozu se lze takto pohybovat a ještě může ke snížení spotřeby pomoci proměnlivý reliéf trati.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
23. 1. 2012 18:38
Re: aka bola realna spotreba na 100km?
Čas odpovídá šesti kompletním kolům, spálené palivo sedmi kolům (zavěřečné kolo, které už nedosáhlo cílové čáry a skončilo se v boxech) - čili přibližně těch vámi přepočítaných 5,46 l/100 km. Pro účely skutečné spotřeby ale nejde bohužel vynásobit délku okruhu - reálná vzdálenost se liší, protože okruh se měří podle středu dráhy, nikoliv závodní stopy. Navíc stopa, samozřejmě vzhledem k relativně nízkým rychlostem a zaměření "závodu" nebyla v mém případě ta "ideální" závodní, ale v mnoha zatáčkách co nejkratší.
23. 1. 2012 14:45
aka bola realna spotreba na 100km?
lebo ak ma okruh 3,168km tak pri:
- 6 kolach je to 6,37 l/100 (19,00km)
- 7 kolach je to 5,46 l/100 (22,17km)
cas 16:45 s priemerkou 70 odpoveda 19km cize meranym 6tim kolam
predpokladam ze ste najazdili cca 7 kol kedze treba pocitat aj vjazd a vyjazd z boxov - potom je spotreba lepsia ako papierova
poliak mal potom 30l/100 - pekne cislo >:D
23. 1. 2012 10:42
Otázka
By ma zaujímalo, aký štýl jazdy to bol, keď sa na okruhu dosiahla výrobcom udávaná spotreba. Či to bola svižná športová jazda alebo snaha o nízku spotrebu? Pretože ak by to pri športovej jazde papkalo len 5,6 litra, tak by to bol skvelý výsledok... ;-) :yes:
Články odjinud