Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Závěrečný stav palubního počítače dokládá dosažený průměr 6,7 l/100 km
Přesnost řazení se sice o řád zlepšila, stále ale budí pocit stlačování gumy
Okraje kožených sedaček jsou na ráně, v budoucnu se mohou opotřebit
Masážní funkce umožňuje řidiči po několikahodinové cestě vystoupit zcela bez bolavých zad
21 Fotogalerie

TEST Citroën C5 Tourer 2.0 HDi: Ujeli jsme 35.000 km

Strávili jsme celý rok za volantem kombi C5 Tourer a nyní přinášíme závěrečné zhodnocení. Vůz jsme v servisu zvedli na hever a zjišťovali nedostatky.

Bílé kombi Citroën C5 Tourer 2.0 HDi 160 s manuální převodovkou ve vrcholné výbavě Exclusive doplněné vícevrstvými bočními okny dorazilo k testu krátce po mírném faceliftu a nedlouho před další modernizací, která vedle nové masky chladiče přinesla tužší naladění podvozku a vylepšenou multimediální výbavu. Citroën C5 si už tedy v testované podobě jako nový neobjednáte, avšak provedené změny jsou spíše marginální.

Design osvědčil nadčasovost – i po letech vypadá aktuálně a celý vůz působí velmi robustně v míře, s jakou se v sériové produkci příštích let zřejmě už setkávat nebudeme. Za atypickým volantem se pravidelně střídali redaktoři Auto Tipu, občas se svezli i kolegové z jiných redakcí. Všichni si pochvalovali znamenitý jízdní a akustický komfort, dálniční stabilitu, kultivovaný i úsporný motor a skvělou výbavu s několika doteky přepychu. Například masážní sedadlo (standard verze Exclusive) je na delších cestách k nezaplacení, škoda že si péči o záda neužije i spolujezdec. Skvělý je rovněž black panel, zhášející v noci nepotřebné kontrolky a přístroje. Rozporuplné reakce naopak přinášela pozice k sezení – pro vyšší postavy byla nádherná přední sedadla příliš nízká, zcela spokojeni nebyli ani vyznavači sportovního posazu. Naopak šoféři průměrného a menšího vzrůstu si libovali.

Bouře radosti nevyvolávalo ani provedení některých palubních systémů. Multimédia sice s mobilním telefonem díky bluetooth spolupracovala bez problémů, přehrávat hudbu v něm uloženou ale už nezvládala. Všichni bloudili v záplavě neintuitivně rozložených ovladačů, ať už šlo o varovný blikač umístěný nelogicky „na dlouhou ruku“ či houkačku v podobě dvou nevelkých knoflíků schovaných v záplavě jiných na pevném středu volantu...

TEST V ČÍSLECH
Počáteční stav 2,8 km
Konečný stav 35 527 km
Nejvyšší spotřeba 7,8 l/100 km
Nejnižší spotřeba 6,0 l/100 km
Průměrná spotřeba 6,7 l/100 kmn

Kompletní text, včetně všech tabulek, naměřených hodnot a závěrečného hodnocení si přečtete v aktuálním Auto Tipu č. 10/13, který je právě k dostání na stáncích.