Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Cupra Formentor 2.0 TSI 4WD – 333 koní a výbavička z pětiválce

Cupra Formentor 2.0 TSI 4WD
Cupra Formentor 2.0 TSI 4WD
Cupra Formentor 2.0 TSI 4WD
Cupra Formentor 2.0 TSI 4WD
42 Fotogalerie
Lukáš Volšický
Diskuze (13)

Cupra Formentor se při faceliftu zbavila vlajkového pětiválce, ale stále má velké brzdy Akebono a torque splitter. Ty se společně objevují na novém nejsilnějším modelu s dvoulitrovým čtyřválcem.

Design, interiér

Cupra Formentor je pro španělskou sportovně-stylovou značku zásadním autem. V roce 2019 se stala vůbec prvním svébytným modelem značky a v Evropě dodnes zastává důležitou funkci, protože se stále prodává se širokou škálou motorů, včetně základní přeplňované čtyřválcové patnáctistovky s manuálem. Už dlouho je oblíbeným autem běžných zákazníků i zájemců o stále rozšířenější operativní leasingy.

Osobně na formentor vzpomínám z opačného konce. Když Cupra před čtyřmi lety uvedla vrcholnou pětiválcovou verzi VZ5 s kompletní technikou z koncernového rychlého Audi RS3, během následného testování jsem si ji zamiloval. Pětiválcový formentor měl až neuvěřitelnou auru sportovního crossoveru, jakou mají unikátní počiny, u nichž sny a touhy inženýrů zvítězí nad kalkulačkami účetních.

Přesuňme se však do současnosti, protože Cupra Formentor se loni na jaře představila s očekávaným faceliftem, který přinesl hned několik větších i menších změn. A současně byl koncem pětiválcové „VZ-pětky“, přičemž většina z jejích prvků byla přenesena na slabší čtyřválcový formentor VZ.

Čtěte zdarma až do konce

Exkluzivní pokračování článku čeká pouze na registrované čtenáře.
  • Registrace je snadná, rychlá a zcela zdarma!
  • Možnost aktivního zapojení do diskuzí a anket
Vstoupit do diskuze (13)