Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Cupra Formentor 2.0 TSI 4WD
Cupra Formentor 2.0 TSI 4WD
Cupra Formentor 2.0 TSI 4WD
Cupra Formentor 2.0 TSI 4WD
42 Fotogalerie

TEST Cupra Formentor 2.0 TSI 4WD – 333 koní a výbavička z pětiválce

Lukáš Volšický

Cupra Formentor se při faceliftu zbavila vlajkového pětiválce, ale stále má velké brzdy Akebono a torque splitter. Ty se společně objevují na novém nejsilnějším modelu s dvoulitrovým čtyřválcem.

Design, interiér

Cupra Formentor je pro španělskou sportovně-stylovou značku zásadním autem. V roce 2019 se stala vůbec prvním svébytným modelem značky a v Evropě dodnes zastává důležitou funkci, protože se stále prodává se širokou škálou motorů, včetně základní přeplňované čtyřválcové patnáctistovky s manuálem. Už dlouho je oblíbeným autem běžných zákazníků i zájemců o stále rozšířenější operativní leasingy.

Osobně na formentor vzpomínám z opačného konce. Když Cupra před čtyřmi lety uvedla vrcholnou pětiválcovou verzi VZ5 s kompletní technikou z koncernového rychlého Audi RS3, během následného testování jsem si ji zamiloval. Pětiválcový formentor měl až neuvěřitelnou auru sportovního crossoveru, jakou mají unikátní počiny, u nichž sny a touhy inženýrů zvítězí nad kalkulačkami účetních.

Přesuňme se však do současnosti, protože Cupra Formentor se loni na jaře představila s očekávaným faceliftem, který přinesl hned několik větších i menších změn. A současně byl koncem pětiválcové „VZ-pětky“, přičemž většina z jejích prvků byla přenesena na slabší čtyřválcový formentor VZ.

Pokračujte ve čtení vytvořením bezplatného účtu nebo přihlášením

Pokračovat