Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Honda Legend 3,5i

Tomáš Zajíček
Diskuze (11)

Je to již pár let pozpátku, co se Japonci rozhodli zaútočit i na trh s luxusními automobily. Příspěvek automobilky Honda má název Legend. Zatím co v USA má Legend dobré prodejní výsledky, v Evropě se pevné pozice Audi, BMW a Mercedesu zatím ohrozit nepovedlo.

Problém není v kvalitě vozu, ale především v image a politice jedné výbavy , která je sice dosti obsáhlá, ale bohatí zákazníci se přeci jen chtějí odlišit. Zákazníci však mají možnost zvolit jen barevné provedení karoserie a interiéru. Stejná situace je i u motoru. Zákazník nemá možnost vybrat si z více provedení. K dispozici je pouze V6 3,5l s automatem za cenu 1.499.000 Kč. Určitě by se našli zájemci o levnější V6 2,8 s manuální převodovkou nebo naopak podstatně dražší např. V8 5,0.

Pojďme se ale věnovat testovanému Legendu. Jeho pětimetrová karoserie má velmi decentní tvary, které naznačují jeho zařazení v segmentu luxusních vozů. Rozvor, jeden z hlavních parametrů ovlivňujících kvalitu jízdy a také stabilitu vozu při vysokých rychlostech, je u Hondy Legend slušných 2905 mm (Mercedes E 2833 mm, S 2965 mm).

Jízda samotná se vyznačuje maximálním odhlučněním interiéru a plavností při překonávání nerovností. Celkový hluk (lépe řečeno ticho) v interiéru mi velmi připomínalo nedávno testovaný Mercedes S320. Ovládání vozu je velmi jednoduché díky progresivnímu posilovači a výborně pracujícímu automatu. Ten je ale pouze čtyřstupňový. Dnes je však v této třídě běžných pět stupňů.

Chod šestiválce je mimořádně kultivovaný a v celém rozsahu otáček také velmi tichý. Navíc, při běžné jízdě, automatická převodovka udržuje otáčky motoru v rozmezí 1500-3000 ot/min, takže hluk přicházející od motoru je jen těžko vnímatelný. Výkon 153 kW je dostatečný, ale k těžkému Legendu je to tak akorát. Velká pohotovostní hmotnost (1670 kg) a automat se však podepisují také na nelichotivé spotřebě, která se pohybuje mezi 14 až 15 litry naturalu na 100 km.

Interiéru vévodí dobře tvarovaná, elektricky ovládaná kožená sedadla s el. vyhříváním. Především vyhřívání se v zimních podmínkách velmi osvědčilo. Praktická je také paměť pro dvě nastavení sedadla řidiče, pokud se ve voze střídají např. manželé. Zajímavým detailem je el. seřiditelný volant, který se při vyjmutí klíčku ze zapalování automaticky odsune do nejvyšší polohy a tím usnadní vystoupení. Po zasunutí klíčku se samozřejmě opět vrátí do původní polohy. Překvapující je minimální rozměr odkládací schránky u spolujezdce a také nepřítomnost bočních airbagů, které jsou dnes v této třídě samozřejmostí. Nedostatečně velikou schránku u spolujezdce se však konstruktéři snažili nahradit alespoň praktickými schránkami na mobil a brýle.

Svým konzervativním designem a snahou o maximální pohodlí je Legend nejlépe přirovnatelný k Mercedesu. Image Mercedesu je však velmi dobrý a bude to trvat zřejmě ještě mnoho let, než Honda evropské zákazníky přesvědčí, že luxus může pocházet i z Japonska. V USA se to Japoncům již povedlo.

Tomáš Zajíček
Diskuze (11)
Cena základní sestavy 1 499 000 Kč
Cena testované sestavy 1 499 000 Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 3474
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 153 / 5200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 303 / 2800 - 2800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 215
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 17.3 / 9.4 / 12.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 450 / 0
Objem nádrže (l): 68
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1670 / 510
Rozměr pneu: 215
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4980
b) šířka (mm): 1810
c) výška (mm): 1430
d) rozvor (mm): 2910
e) rozchod vpředu (mm): 1550
f) rozchod vzadu (mm): 1540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 920 / 1140
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 940
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1500
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
8. 8. 2021 13:33
Re: Nějak jsem nepobral větu
Na začátku v první generaci (?) se do Legendu (bylo i kupé) dával V6 2.7 a na konci V6 3.7 mezitím někde uprostřed i V6 3.2

V8 nikdy ten nemělo ani NSX = článek je i dobový PODprůrměr (s faktickými chybami) dnes ho připomínat = trochu úchylka
8. 8. 2021 13:17
Re: Nějak jsem nepobral větu
Je to tak,jedinny motor v nabidce v USA a v evrope byl 3.5 V6 zadny V8 se do toho auta nikdy nemontoval.....
8. 8. 2021 12:24
Re: Ach ta "okurková sezóna"....
Ono i starý MŮŽE být dobrý = ale tenhle je dokonce podprůměrný
Avatar - pradeda777
8. 8. 2021 12:18
Ach ta "okurková sezóna"....
Článek téměř ..23 let starý....to už ACZ funguje jako Čtv1 ach jo.....Honda Legend 3,5i
(Tomáš Zajíček 12. 11. 1998 • 12:10)
8. 8. 2021 12:12
Re: Nějak jsem nepobral větu
jako že fakt nechápeš = jak je to nekvalitní text? Dokonce s faktickejma HRUBKAMA?

je mi smutno z lidí jako ty = zkus mozek a dojde ti jak to s ropou = že dojde a že už obměna SAKRA spěchá. Tak ta absurdita že fakt si hodně lidí myslí že je nafta úspornější a levnější = což nás fakt stojí víc ropy + multimiliardy

Všiml sis že tady nikdo Alpinu nezmiňuje? jo když je Alpina s ultravýkonným 6tiválcem jen o fous dražší než tuctoVWé R4 které redakce obrečí = tak to JE SPRÁVNÉ ZMÍNIT (ať to tvoje hlava chápe nebo = fakt nechápe?

nemám potíže = opět JEN kritizuju (opět bohužel oprávněně) redakci
a jo PREFEROVAL bych používat nick který CHCI používat = a nečekat týdny (a pak se dočkat a jeden příspěvek redakcí povolen) a pak ZASE DALŠÍ čekačka = to není pláč to je (oprávněná) KRITIKA

a stejně oprávněná je KRITIKA tohohle testu textu = co na tom nechápeš = je to tvrdý podprůměr a je OSTUDA to dnes ještě připomínat (jak MOC ŠPATNĚ se tady píše = zlatá éra někdy uprostřed éry ACZ