Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Kia Sportage 1.6 T-GDI HEV 4x4 vs. Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 – Introvert/extrovert

Svět motorů Svět motorů 19. 4. 2022 • 02:19
87
42
Zobrazit náhledy (87)
Kia Sportage 1.6 T-GDI HEV 4x4 vs. Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Kia Sportage 1.6 T-GDI HEV 4x4 vs. Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Kia Sportage 1.6 T-GDI HEV 4x4 Kia Sportage 1.6 T-GDI HEV 4x4 Kia Sportage 1.6 T-GDI HEV 4x4 Kia Sportage 1.6 T-GDI HEV 4x4 Kia Sportage 1.6 T-GDI HEV 4x4 Kia Sportage 1.6 T-GDI HEV 4x4 Kia Sportage 1.6 T-GDI HEV 4x4 Kia Sportage 1.6 T-GDI HEV 4x4 Moderní přístup kie nejde nutně proti tradiční ergonomii, nastavení vozu pomocí rychlého systému na displeji multimediálního systému je nakonec rychlejší než hledání v menu na přístrojovém štítu Kia Sportage 1.6 T-GDI HEV 4x4 Převodovka se ovládá otočným voličem a k samotnému fungování hydrodynamického měniče nemáme výhrady. Kia Sportage 1.6 T-GDI HEV 4x4 Kia Sportage 1.6 T-GDI HEV 4x4 Kia Sportage 1.6 T-GDI HEV 4x4 Kia Sportage 1.6 T-GDI HEV 4x4 Kia Sportage 1.6 T-GDI HEV 4x4 Kia Sportage 1.6 T-GDI HEV 4x4 Kia se snažila spojit moderní minimalismus s funkčností a ve spojeném panelu klimatizace a ovládání multimediálního systému se jí to docela povedlo. Zpočátku může být řidič chvíli zmatený, za chvíli si ale zvykne. Kia se snažila spojit moderní minimalismus s funkčností a ve spojeném panelu klimatizace a ovládání multimediálního systému se jí to docela povedlo. Zpočátku může být řidič chvíli zmatený, za chvíli si ale zvykne. Kia Sportage 1.6 T-GDI HEV 4x4 Trochu matoucí je také umístění ruční brzdy vlevo pod volantem. Kia Sportage 1.6 T-GDI HEV 4x4 U obou vozů je možné si navolit třeba výhřev zadních sedaček. Ale zatímco u kie chybí pouze v základu, u toyoty je pouze v té nejvyšší výbavě. Na prostornost kie má vliv také širší obložení dveří, které zasahuje mnohem výše do oblasti ramen. Platí to zejména vzadu. Pocitově je tak posezení o trochu stísněnější, neznamená to však, že by nás nějak omezovalo. Kia Sportage 1.6 T-GDI HEV 4x4 Na sedačkách má kia užitečné detaily, například velká ramínka na kabáty na záhlavníku nebo nabíjecí konektor USB zabudovaný přímo do opěrky Na sedačkách má kia užitečné detaily, například velká ramínka na kabáty na záhlavníku nebo nabíjecí konektor USB zabudovaný přímo do opěrky Kia Sportage 1.6 T-GDI HEV 4x4 Kia Sportage 1.6 T-GDI HEV 4x4 Kia se mezi kuželkami dokáže proplést zdatně a elektronická stabilizace se nesnaží řidiči příliš odporovat, zaznamenáváme však sklony k nedotáčivosti Kia Sportage 1.6 T-GDI HEV 4x4 Kia Sportage 1.6 T-GDI HEV 4x4 Kia Sportage 1.6 T-GDI HEV 4x4 Kia Sportage 1.6 T-GDI HEV 4x4 Kia Sportage 1.6 T-GDI HEV 4x4 Kia Sportage 1.6 T-GDI HEV 4x4 Ze všech elektrifikovaných variant má full-hybrid největší kufr, dle tabulky výrobce 587 litrů. Je však jasné, že k tomuto číslu si Korejci při měření pomohli každým možným záhybem, působí totiž podstatně menší. Kia Sportage 1.6 T-GDI HEV 4x4 První hybrid pod kapotou sportage je velmi dobře vyladěný, má však vyšší spotřebu, než bychom očekávali. Kia Sportage 1.6 T-GDI HEV 4x4 Kia Sportage 1.6 T-GDI HEV 4x4 Kia Sportage 1.6 T-GDI HEV 4x4 Pneumatiky v testu: Hankook Winter i*cept Evo3 x 235/55 R18 Kia Sportage 1.6 T-GDI HEV 4x4 Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Pracoviště řidiče je v toyotě vystaveno dle tradičních zvyklostí, což můžeme brát za výhodu. Pouze displej multimediálního systému působí, jako by jej dodělávali na poslední chvíli. Systém nahrazený už u novějších toyot podstatně modernějším softwarem dává najevo věk. Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Výhrady nemáme ani k práci převodovky CVT, ve srovnání s předchozími generacemi je rychlejší a dokáže se slušně poprat i se sportovnější jízdou. Klimatizační panel RAV4 je klasika, kterou v jednoduchosti asi nejde nahradit, což vlastně platí i pro tlačítka na očekávaných místech Přední sedačky toyoty mají stejně jako u kie slušné boční vedení, příjemné rozměry a zůstávají pohodlné i při delším sezení. Vzadu se dokáže usadit i třetí osoba uprostřed a nebude narážet hlavou do stropu. Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Klimatizační panel RAV4 je klasika, kterou v jednoduchosti asi nejde nahradit, což vlastně platí i pro tlačítka na očekávaných místech Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Hybridní toyota s pohonem všech kol je ve vyhýbacím manévru velmi dobře ovladatelná, elektronická stabilizace řidiči pomáhá dokončit manévr a auto nemá sklony k nedotáčivosti ani přetáčivosti Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 U toyoty je kufr rozhodně větší, ačkoliv tabulkový údaj 580 litrů za kií zaostává. Je příjemně vysoký, má pravidelný tvar, velký vstupní otvor a nízkou nakládací hranu. Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Má sice podstatně větší objem, ve spolupráci s dvěma výkonnějšími elektromotory ale čtvrtá generace systému Hybrid Synergy Drive umí být úspornější než kia. Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Pneumatiky v testu: Nokian WR SUV4 225/55 R19 Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4

Středně velkých SUV s klasickým hybridním pohonem na našem trhu zase tolik není. Do srovnání jsme proto postavili nově příchozí Kiu Sportage s už déle sloužící Toyotou RAV4, na první pohled tedy velmi odlišné vozy.

Klasické full-hybridy jsou pro mnohé zájemce tím optimálním poměrem elektrifikace a normálnosti. Slibují nižší potřebu a emise, zároveň ale své uživatele neotravují čekáním při nabíjení ani taháním kabelů. Dlouhou dobu byly doménou japonských značek, pevně se však do nich obula také korejská dvojice z koncernu Hyundai/Kia. Platí to i pro pátou generaci Kie Sportage, která se začala prodávat letos a v níž se hybridní pohon objevuje vůbec poprvé. Do srovnání jsme proti ní postavili aktuální Toyotu RAV4, která je na trhu už čtvrtým rokem, svůj hybrid považuje za adekvátní náhradu dieselu a stále platí za uznávaný hybridní standard.

Protiklady

Zásadní rozdíly jsou zjevné ze vzhledu obou vozů. Toyota RAV4 je podobně jako většina nabídky japonské značky značně konzervativní. Na mix hran a rovných ploch jsme si dávno zvykli, ale i po letech se nám líbí, její design totiž jen tak nezestárne. To sportage se po uhlazených předchůdcích rozhodla šokovat. Příď s mohutnými linkami denního svícení, hlavními světlomety ve tvaru kosočtverce a poschoďovou maskou nám v počátku přišla jako náhodná směs tvarů, naživo však působí výrazně líbivěji než na fotkách. Originální jsou také zadní svítilny s dnes už poněkud nadužívaným propojením přes celou záď. Evropská varianta sportage stejně jako ty předchozí poněkud klame tělem. Díky širokému sloupku C a chybějícímu okénku za zadním párem dveří totiž proti RAV4 působí jako menší vůz, přitom jsou si rozměrově velmi podobné. Rozvor sportage dosahuje 2680 mm, zatímco RAV4 je s 2690 mm jen o 10 mm delší. O trochu větší rozdíl je v celkové délce, kde má toyota se 4600 mm navrch nad 4515 mm kie. Rozdílným dojmům napomáhá také tvarování karoserie. Hranatá a ostřeji řezaná toyota má strmější boky a celkově působí sportovněji, naopak nabobtnalá sportage část svého půdorysu vyplňuje oblinami.

Přečtěte si článek s předplatným Premium Plus

Získejte neomezený přístup na devět různých služeb včetně Auto.cz

Vyzkoušet za 1 Kč

Už mám předplatné -

Související články

Témata
Avatar - Mikesus
20. 4. 2022 19:55
Re: dalo se to čekat
Možná tak v jízdních vlastnostech. To má podvozek rozhodně lépe naladěn.
Avatar - Mikesus
20. 4. 2022 19:54
Re: Tak už sa nedozviem ...
Četl jsi vic nez to jediné slovo dvojspojka? :-[]
Začínalo to slovem turbo a pak pokračovalo slovem hydromenic. A pokud vím, oboje sportage ma.
20. 4. 2022 10:26
Re: Prémiový hrob - dotaz
Koukám kolik článků je tu jako premium. Znamená to, že ACZ nebude jezdit na seznámení se s novými modely u prezentací, kde se účastní SM???
20. 4. 2022 10:09
V dnešní době?
Kdy na YT spousta šikovnejch kluků dělá opravdu obsáhlé a kvalitní testy, jako opravdu?
20. 4. 2022 07:21
Re: Prémiový hrob
Ámen :yes:
Články odjinud