Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Kia Sportage 1.6 T-GDI HEV 4x4 vs. Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 – Introvert/extrovert

Michal Dokoupil
Diskuze (42)

Středně velkých SUV s klasickým hybridním pohonem na našem trhu zase tolik není. Do srovnání jsme proto postavili nově příchozí Kiu Sportage s už déle sloužící Toyotou RAV4, na první pohled tedy velmi odlišné vozy.

Klasické full-hybridy jsou pro mnohé zájemce tím optimálním poměrem elektrifikace a normálnosti. Slibují nižší potřebu a emise, zároveň ale své uživatele neotravují čekáním při nabíjení ani taháním kabelů. Dlouhou dobu byly doménou japonských značek, pevně se však do nich obula také korejská dvojice z koncernu Hyundai/Kia. Platí to i pro pátou generaci Kie Sportage, která se začala prodávat letos a v níž se hybridní pohon objevuje vůbec poprvé. Do srovnání jsme proti ní postavili aktuální Toyotu RAV4, která je na trhu už čtvrtým rokem, svůj hybrid považuje za adekvátní náhradu dieselu a stále platí za uznávaný hybridní standard.

Protiklady

Zásadní rozdíly jsou zjevné ze vzhledu obou vozů. Toyota RAV4 je podobně jako většina nabídky japonské značky značně konzervativní. Na mix hran a rovných ploch jsme si dávno zvykli, ale i po letech se nám líbí, její design totiž jen tak nezestárne. To sportage se po uhlazených předchůdcích rozhodla šokovat. Příď s mohutnými linkami denního svícení, hlavními světlomety ve tvaru kosočtverce a poschoďovou maskou nám v počátku přišla jako náhodná směs tvarů, naživo však působí výrazně líbivěji než na fotkách. Originální jsou také zadní svítilny s dnes už poněkud nadužívaným propojením přes celou záď. Evropská varianta sportage stejně jako ty předchozí poněkud klame tělem. Díky širokému sloupku C a chybějícímu okénku za zadním párem dveří totiž proti RAV4 působí jako menší vůz, přitom jsou si rozměrově velmi podobné. Rozvor sportage dosahuje 2680 mm, zatímco RAV4 je s 2690 mm jen o 10 mm delší. O trochu větší rozdíl je v celkové délce, kde má toyota se 4600 mm navrch nad 4515 mm kie. Rozdílným dojmům napomáhá také tvarování karoserie. Hranatá a ostřeji řezaná toyota má strmější boky a celkově působí sportovněji, naopak nabobtnalá sportage část svého půdorysu vyplňuje oblinami.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Michal Dokoupil
Diskuze (42)

Doporučujeme

Avatar - Mikesus
20. 4. 2022 19:55
Re: dalo se to čekat
Možná tak v jízdních vlastnostech. To má podvozek rozhodně lépe naladěn.
Avatar - Mikesus
20. 4. 2022 19:54
Re: Tak už sa nedozviem ...
Četl jsi vic nez to jediné slovo dvojspojka? :-[]
Začínalo to slovem turbo a pak pokračovalo slovem hydromenic. A pokud vím, oboje sportage ma.
20. 4. 2022 10:26
Re: Prémiový hrob - dotaz
Koukám kolik článků je tu jako premium. Znamená to, že ACZ nebude jezdit na seznámení se s novými modely u prezentací, kde se účastní SM???
20. 4. 2022 10:09
V dnešní době?
Kdy na YT spousta šikovnejch kluků dělá opravdu obsáhlé a kvalitní testy, jako opravdu?
20. 4. 2022 07:21
Re: Prémiový hrob
Ámen :yes: