TEST Mercedes-Benz C 200 CDI N1 Activity Combi – Luxusní praktik
Současnou generaci třídy C doplnila automobilka Mercedes-Benz o provedení kombi na loňském zářijovém autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Novinka se pouští do boje s konkurencí, kterou představují především zástupci značek BMW a Audi.
Mercedes-Benz třídy C s klasickou karoserií čtyřdveřového sedanu se veřejnosti představil na loňském autosalonu v Ženevě a nahradil druhou generaci stejnojmenného modelu, která byla na trhu od roku 2000. První generace třídy C působila na trhu v letech 1993 až 2000 a byla přímým následníkem oblíbeného modelu 190 z let 1982 až 1993, který byl prvním z „malých Mercedesů“. Nové kombi třídy C je k dispozici ve třech základních stupních výbavy, označených Classic, Elegance a Avantgarde, stejně jako čtyřdveřový sedan. Specialitou, určenou pro český trh, je výbava Activity, kterou disponoval testovaný automobil. Toto provedení vychází z výbavy Classic a je nabízeno pouze v kombinaci s motorem C 200 CDI a pětistupňovou automatickou převodovkou. K standardním položkám výbavy Classic přidává Activity navíc vyhřívaná přední sedadla, parkovací asistent a především pevnou přepážku N1 do zavazadlového prostoru, která má hlavní zásluhu na ceně 749.000,- Kč bez DPH.
Mercedes-Benz C Combi srovnání generací | |||
Rozměr | Mercedes-Benz C Combi III | Mercedes-Benz C Combi II | Mercedes-Benz C Combi I |
Délka [mm] | 4596 | 4541 | 4517 |
Šířka [mm] | 1770 | 1728 | 1720 |
Výška [mm] | 1459 | 1466 | 1454 |
Rozvor [mm] | 2760 | 2715 | 2690 |
Zavazadlový prostor [l] | 485/1500 | 470/1354 | 465/1510 |
mercedesbenz testy strednitrida
Jasná rodová příslušnost
Současná třetí generace třídy C se svými liniemi přibližuje svému oblíbenému prapředku z osmdesátých let a v provedení kombi má svým designem blízko k první generaci. Na tom má své zásluhy poměrně kolmo postavená maska chladiče nebo téměř rovná spodní linie bočních oken. Zároveň se nové C přibližuje svým designem i současné třídě S, k níž má blízko díky podobně stylizovaným hlavním světlometům nebo výrazněvystupujícím blatníkům. O třetí generaci „céčkového“ kombi můžeme bezpochyby napsat, že dokonale splňuje představu o voze značky Mercedes-Benz s chromovanou maskou chladiče, dlouhou přídí, nepříliš skloněným čelním sklem, dlouhou linií bočních oken a prakticky tvarovanou zadní výklopnou stěnou. Klasické proporce kombi podporuje i dlouhý rozvor náprav a umístění předních kol téměř v rozích karoserie, zatímco za zadními koly následuje dlouhý převis. Pouze drobný prohřešek proti čistotě designu může představovat klika zadních bočních dveří umístěná v nestejné vzdálenosti od jejich konce jako u předních bočních dveří.
mercedesbenz testy strednitrida
Nejdůležitější je pohodlí
Mercedes-Benz C 200 CDI v provedení Activity dává již při prvním pohledu do interiéru jasně najevo, že jedinci se sportovními ambicemi se mají poohlédnout jinde. Prvním naprosto zřetelným znamením je volič pětistupňové automatické převodovky. Druhým upozorněním na skutečnost, že tento model skutečně nemá sportovní ambice, jsoupřední sedadla, jejichž boční vedení je velmi nevýrazné, což ale neznamená, že jsou nepohodlná. Naopak řidič i přední spolujezdec si ani při delších cestách určitě nebudou stěžovat na nedostatek komfortu a pohodlí. Podobně jsou na tom i cestující na zadních sedadlech, kteří mají k dispozici dostatek prostoru pro nohy, a díky karoserii kombi s rovnou dlouhou střechou, i nad hlavou. Palubní deska rozhodně nepřekvapí žádnými módními výstřelky a její design působí sice poněkud stroze, ale na druhou stranu je v duchu značky seriózní a kvalitně zpracovaná.
mercedesbenz testy strednitrida
Prostor nejen pro zavazadla
Kapitolu samu pro sebe představuje u vozu kategorie kombi zavazadlový prostor, což u verze Activity platí dvojnásob, protože zde je oddělen od prostoru pro cestující přepážkou N1, která je ve voze napevno a nelze ji, jako například u třídy E, posouvat. Variabilita zavazadelníku se tedy omezuje pouze na jeho základní objem 485 l. Přístup do zavazadlového prostoru umožňuje rozměrné výklopné víko, po jehož otevření vznikne vstupní otvor vysoký 710 mm, který má u nákladové hrany šířku 950 mm, zatímco v nejširším místě měří 1120 mm a u horní hrany 910 mm. Přístup do zavazadlového prostoru usnadňuje také dálkové ovládání, po jehož stisknutí se víko zavazadelníku samo otevře. K uzavření stačí zmáčknout ovladač na jeho spodní hraně. Při nakládání těžších předmětů přijde vhod skutečnost, že nákladová hrana ve výšce 620 mm plynule bez jakéhokoliv schodu pokračuje rovnou podlahou. Zavazadlový prostor s přepážkou je dlouhý 980 mm, mezi podběhy má šířku 950 mm, zatímco v nejširším místě nabízí 1100 mm, na výšku má po roletku 410 mm a po strop disponuje výškou 780 mm.
Přepážka, která významně snižuje cenu vozu, má bohužel hlavní zásluhu na nemožnosti převážet objemnější předměty a svůj nedostatek se pokouší vynahradit malými dvířky v pravé polovině, které ale v otevřené poloze musíte zajistit svépomocí. Pod podlahou zavazadlového prostoru je uložena skládací přepravka a pod ní má své místo rezervní kolo s akumulátorem. V případě, že se rozhodnete pro kombi třídy C bez odpočtu DPH, můžete počítat s tím, že se objem zavazadelníku dokáže zvětšit až na 1500 l a za předními sedadly uvezete předměty dlouhé až 1,8 m. Při zvětšování zavazadlového prostoru složením sedadel druhé řady se sklápějí pouze jejich opěradla a vzniká prakticky rovná ložná plocha.
Mercedes-Benz C Combi srovnání s konkurencí | ||||
Rozměr | Mercedes-Benz C Combi | BMW 3 Touring | Audi A4 Avant | Alfa Romeo 159 Sportwagon |
Délka [mm] | 4596 | 4520 | 4703 | 4660 |
Šířka [mm] | 1770 | 1817 | 1826 | 1828 |
Výška [mm] | 1459 | 1418 | 1436 | 1422 |
Rozvor [mm] | 2760 | 2760 | 2808 | 2700 |
Zavazadlový prostor [l] | 485/1500 | 460/1385 | 490/1430 | 445/- |
mercedesbenz testy strednitrida
Hlavně v klidu
Mercedes-Benz C 200 CDI Combi má pod kapotou §temecc70 přeplňovaný vznětový čtyřválec o objemu 2148 cm3, poskytující výkon 100 kW (136 k) při 3800 ot./min. a točivý moment 270 Nm při 1600 až 3000 ot./min. Tato pohonná jednotka v případě testovaného vozu spolupracuje s pětistupňovou automatickou převodovkou, která umožňuje i manuální volbu rychlostních stupňů pomocí voliče na středovém tunelu. Kombi s tímto pohonným ústrojím působí na cestující velmi uvolněně. Jak již bylo zmíněno, nemá žádné sportovní ambice, ale v oblasti nabídky pohodlí a komfortu bude jen těžko hledat v současné produkci konkurenci. Mercedes-Benz C 200 CDI Combi se svými jízdními vlastnostmi diametrálně odlišuje od současné snahy vytvořit sportovní automobil i z vozů, které pro tento účel nemají sebemenší vlohy a naopak se snaží být maximálně pohodlným vozem na dlouhé cesty, což se mu skutečně daří. Cestující na předních i zadních sedadlech jsou i na českých cestách a dálnicích ušetřeni trapnému poskakování na sedadlech při přejezdu sebemenší nerovnosti a pouze si užívají pohodlnou plavnou jízdu. Řízení je přesné, ale poměrně málo strmé a necitlivé kolem středové polohy, ale na to si skalní příznivci třícípé hvězdy asi stěžovat nebudou. Při rychlejších průjezdech sérií zatáček nedochází k nadměrným náklonům karoserie, ale omezujícím faktorem se mohou stát pohodlná sedadla s malým bočním vedením, která posádku v zatáčkách příliš nepodrží. Jízdní vlastnosti vozu jsou díky čtyřválcovému turbodieselu neutrální, kombi nemá sklony k přetáčivosti ani k nedotáčivosti. Vedle nabídky pohodlného svezení je příjemná také spotřeba paliva. Dieselový agregát si během testu, kdy jsme se vozem pohybovali ve velké míře v pražském provozu, ale také po okresních cestách i dálnicích, říkal v průměru o sedm litrů nafty každých 100 km. Na cestě z Prahy na Kokořín a zpět se průměrná spotřeba při rychlostech okolo 90 km/h mimo obce a 50 km/h v obcích dostala podle palubního počítače na hodnotu 6,8 l paliva na 100 km, což odpovídá i údajům výrobce o kombinované spotřebě.
Drobnou výtku si zaslouží pouze odhlučnění motoru, který se na danou kategorii vozu projevuje přeci jen poněkud hlasitěji, než by zákazník za své peníze očekával, ale na druhou stranu se může nové kombi pochlubit dobrým utlumením aerodynamického hluku nebo zvuků od kol.
mercedesbenz testy strednitrida
Zajímavá cena
Kombi s třícípou hvězdou na přídi nikdy nepatřila k tuctovým záležitostem a jejich majitelé si na parkovišti u hypermarketu rozhodně nemohou připadat jako na značkovém srazu. Tato skutečnost se s největší pravděpodobností nezmění asi ani s příchodem nové generace kombi třídy C, i když na český trh vstupuje se zajímavým provedením Activity, které je díky přepážce v zavazadlovém prostoru k dispozici za cenu od 749.000,-Kč bez DPH. I přes relativně nízkou cenu získává zákazník automobil prémiové značky, který disponuje bohatou základní výbavou, obsahující například dvouzónovou automatickou klimatizaci “THERMATIC“, autorádio s CD přehrávačem, tempomat, parkovací asistent, elektrické ovládání předních i zadních bočních oken, elektricky ovládaná i vyhřívaná vnější zpětná zrcátka a elektricky stavitelná přední sedadla s vyhříváním. Ochuzena není ani bezpečnostní výbava, která obsahuje čelní a boční airbagy vpředu, kolenní airbag pro řidiče a okenní airbagy vpředu i vzadu, elektronický program stability (ESP) včetně protiprokluzové regulace (ASR), protiblokovací systém brzd (ABS) a brzdový asistent (BAS).
Jasná volba příznivců pohodlí
Mercedes-Benz C 200 CDI N1 Activity Combi se sice díky přepážce tváří jako automobil určený na práci, ale právě zmiňovaná přepážka se postarala o znemožnění převážení objemnějších předmětů. Hlavní předností se tak pro zájemce o automobil této kategorie stává nabídka komfortního svezení na níž se podílí nastavení podvozku společně s motorem i automatickou převodovkou a kvalitně zpracovaným interiérem. V případě, že zákazník přeci jen kromě komfortu touží i po troše sportovního nadšení, musí svou pozornost zaměřit na jiná, nejlépe šestiválcová provedení tohoto kombi.
Související články:
První cena vozu | 845.000,- Kč (C 200 CDI Classic Combi , 2,1 100 kW) |
První cena vozu s testovanou motorizací | 845.000,- Kč (C 200 CDI Classic Combi, 2,1 100 kW) |
Základní cena testovaného vozu | 891.310,- Kč (C 200 CDI Activity Combi, 2,1 100 kW) |
Cena testovaného vozu vč. příplatků | 897.343,- Kč (C 200 CDI Activity Combi, 2,1 100 kW) |
Plusy
- prostorný a kvalitně zpracovaný interiér
- komfortní sedadla s širokým rozsahem nastavení
- komfortní nastavení podvozku
- výborný rejd
- kolenní airbag v základní výbavě
- elegantní design
Minusy
- malý úhel otevření zadních dveří
- málo účinná parkovací brzda
- pevná přepážka N1 v zavazadlové prostoru